Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
16. november 2001 - 16:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Texas hold em

Lige 2 spørgsmål til eventuelle poker-spillere.

Hvad betyder det når man siger \"check\". I hvilken sammenhæng kan man bruge det.

I \"texas hold em\" går man \"all in\" hvis man ikke har flere penge i løbet af et spil. Hvad ebtyder dte helt konkret. Et eksempel her ville være godt.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 19:05 #1
Check = Pas

All In = man kan spille på sine sidste penge. Andre spillere smider ikke længere deres bud ind i hovedpuljen men i en separat pulje. Hvis spilleren, der ikke har flere penge, vinder spillet, får han kun hovedpuljen. Vinder en anden spiller, får han det hele.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
16. november 2001 - 19:55 #2
ufc->

Betyder \"check\" at man bare ligger kortene?

Hvordan finder man ud af hvor mange penge man skal ligge i hovedpuljen?

Hvis man går \"all in\" kan man så spille med en slags virtuelle pnege, og så bare skylde?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 20:05 #3
1. Nej, Hvis der ikke er budt nogen penge, kan man sige pass eller check. Så går buddet videre til næste spiller.

2. Alle spillere, der er med i en runde, skal lægge det samme beløb. Eks.
Spiller 1 buder 20. Spiller 2 byder 30. Hvis spiller 3 vil være med, koster det 30. Nu skal spiller 1 beslutte, om man vil betale de 10 ekstra for at være med. Hvis ikke, er de 20 tabt.

3. Nej. Lad os sige, at spiller 1 byder 20. Spiller 2 20 men spiller 3 kun har 10. Spiller 3 kan byde 10 og spiller gratis resten af spillet. Spiller 1 og 2 flytter 10 hver fra hovedpuljen og til en separat pulje, kun de 2 så kan vinde. ved næste budgivning, er det kun spiller 1 og 2, der byder i deres separate pulje.

Hvis spiller 1 eller 2 vinder, tager de begge puljer. Hvis spiller 3 vinder, tager han kun hovedpuljen. Spiller 1 og 2 deler så deres separate pulje.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
17. november 2001 - 12:29 #4
Det vil sige at differencen mellem det antal der er blevet kaldt/forhøjet med, kontra de penge som spiller nummer 3 har tilbage, skal ligges i den seperate pulje?

Jeg håber du kan forstå mit lidt spørgsmål, men det er rimeligt svært uden at have kortene og jentonerne foran sig.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2001 - 18:13 #5
Ja, eks.

1 byder 10, 2 har kun 10 og byder 10. 3 byder 20. 1 vil gerne være med og lægger 10 mere i en separat pulje, da 2 ikke har flere penge. 3 flytter 10 af sit bud til den separate pulje. Nu ligger så 30 i hovedpuljen (10 fra hver) og 20 i den separate pulje.