Avatar billede flemming-s Nybegynder
17. november 2001 - 01:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lange tekser PalmPilot USRobotics

Hvordan/hvordan lagre jeg lange tekser* PalmPilot USRobotics. Jeg har forsøgt i Memo Pad, men det er relative korte tekster (under 5000 tegn)

*gerne en hel bog eller lange artikler
Avatar billede flemming-s Nybegynder
17. november 2001 - 01:16 #1
Ved nærmere tjek kan jeg se at den kan lagre ca 10000 tegn (inc mellemrum), men det er stadig for lidt!!
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
20. november 2001 - 08:42 #2
Der findes mange programmer der kan konvertere dokumenter fra PC\'en til at læsbart format på Palm\'en. F.eks PalmDoc der kan konvertere tekstfiler til \"palmformat\", og PeanutReader der kan læse dette format på Palm\'en. Begger er freeware.

Skal det være lidt mere avanceret, så kan du prøve DocumentsToGo, som kan læse og skrive MS Word og Excel, samt læse PowerPoint præsentationer på Palm\'en. Den synkroniserer også dine dokumenter mellem PC og Palm. Til gengæld er det ikke freeware, men du kan hente en demoversion via nedenstående link.

Jeg har ikke prøvet dem på en PalmPilot, men det fungerer på en Palm III, så mon ikke?!? :)

PeanutReader: http://uni-c.pda.tucows.com/palm/preview/70874.html

PalmDoc: http://uni-c.pda.tucows.com/palm/preview/48989.html

DocumentsToGo: http://www.dataviz.com/products/documentstogo/index.html
Avatar billede flemming-s Nybegynder
20. november 2001 - 18:51 #3
Tak for dine oplysninger !! :o) Jeg har i første omgang valgt PeanutReader. Hvordan bruger jeg det? Den er oploadet på PalmPilot USRobotics, men jeg savner et værtøj/ metode til at kopiere tekster over i PP.

Ps vil jeg kunne bruge Documents To Go Home Page på sådan en \"gammel svend\" som jeg har ? Ramlager = 1 MB)
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
21. november 2001 - 09:27 #4
For at læse tekst filer på Palm\'en, skal de først konverteres til Palm format, og synkroniseres over på Palm\'en. Det kan du gøre v.h.a. PalmDoc, som jeg lagde link til i mit forige svar. Jeg har også et program der hedder MakeDoc, som fungerer fint ( http://uni-c.pda.tucows.com/palm/preview/34637.html )

Documents To Go fylder ca. 230 kb på Palm\'en, og et lille regneark fylder ca. 10 kb, så det er meget af den samlede hukommelse der går til det. :-(
Avatar billede street Nybegynder
16. december 2001 - 18:03 #5
CSpotRun er rigtig god til at læse Palm-dokumenter. Du kan vende teksten på den lange led af skærmen, sø linjerne bliver længere, ændre font og linjeafstand. QED kan bruges til læsning og redigering af Palm-dokumenter. Begge er freeware og kan findes på f.eks. Palmgear.
Jeg har for et par 100 kr. anskaffet mig WordSmith, hvor du kan læse og redigere Word-dokumenter og Palm-dokumenenter og overføre TT-fonte til Palmen. Det er supergodt.
Avatar billede street Nybegynder
16. december 2001 - 18:04 #6
Jeg bruger også DocumentsToGo, men der kan jeg ikke redigere. Jeg bruger den kun til at læse Ecxel-regneark
Avatar billede schollert Nybegynder
31. december 2001 - 08:33 #7
Jeg kan anbefale PINSTALL til at konvertere dokumenter med.
Det gode er, at den kan konvertere alm. textfiler til PDC-formatet, i det øjeblik den installerer.
Samtidig kan du installere programmer o.a., uden at lave en fuld hotsync.
Programmet er freeware og kan hentes på www.palmgear.com eller fra hjemmesiden pi.envicon.com.

Som læser/editor kan jeg klart anbefale WordSmith (www.bluenomad.com). Det er en læser/editor til text- og til Wordfiler. (RTF-formatet) Der følger en desktop converter med.
Programmet koster 29,95$ - men er det værd, hvis du har brug for at skrive meget. Programmet understøtter diverse sammenklappelige keyboards samt eksterne ordbøger.