Avatar billede jackpower Nybegynder
27. november 2001 - 12:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken mailserver?

Hejsa.

Er der en som kan komme med et godt forslag til hvilken mailserver jeg skal bruge?

Mine krav er:

At den kan køre med 2 eller flere domæne navne uafhængigt af hinanden, og at den kan gøre det på samme IP

Har prøvet med Mdaemon, men det virker ikk, selvom man intaster flere domæner, så henter den kun fra det primære.

Håber nogen har et godt forslag.

Mvh
Jack!!
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. november 2001 - 12:14 #1
Hvad med Qmail til Unix?
Avatar billede jackpower Nybegynder
27. november 2001 - 12:18 #2
Skulle måske lige sige at det skal kunne køre på en Win NT 4 maskine :o)
Avatar billede vizual Nybegynder
27. november 2001 - 12:19 #3
Hvad må den maks. koste?
Avatar billede jackpower Nybegynder
27. november 2001 - 12:23 #4
vizual> Har jeg ærligt ikk spekuleret så meget i, men klart jo billigere jo bedre, men er faktisk mest int. i at den bare virker 100% og er stabil! har tænkt lidt på MS Exchange 5.5, men har ikke kunne finde en demo af den nogen steder, og vil ikke købe noget før jeg har testet det.
Avatar billede drone Nybegynder
27. november 2001 - 12:35 #5
Hent mercury32 fra http://www.pmail.com
den kan håndtere flere domæner og er gratis. Hvis du vil have manualer skal du have pungen frem. Den er ret nem at installere.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. november 2001 - 12:36 #6
Avatar billede jackpower Nybegynder
27. november 2001 - 14:22 #7
drone>
Har nu prøvet mercury32 - ja du kan godt indsætte flere domænenavne, men hvordan pokker opretter du mailboxe for de forskeldige domæner?? det er muligt at jeg har lavet noget galt, men som jeg ser det kan man ikke bestemme hvilke domæne de bruger man opretter skal tilhøre?
/Jack!!
Avatar billede drone Nybegynder
28. november 2001 - 14:18 #8
Der må jeg desvære blive dig svar skyldig. Jeg kører selv med mercury32. Den har jeg valgt fordi den understøtter mere end et domæne, og fordi den var gratis. Pt. kører jeg dog selv kun med et domæne, så jeg har ikke prøvet efter hvordan man sætter den op til flere. Jeg syntes dog at huske at det var beskrevet i hjælpe filen.
Avatar billede drone Nybegynder
28. november 2001 - 14:20 #9
Jeg skal prøve at kigge efter når jeg engang kommer i nærheden af maskinen. (Torsdag eller fredag)
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
03. december 2001 - 03:10 #10
Argosoft laver en fed mailserver...
Og så er der Webinterface, hvilket er meget praktisk..prøv den..
Avatar billede jackpower Nybegynder
05. december 2001 - 12:37 #11
bacardil> fik den til at køre rimeligt, så du får pointne.

Tak for svarne

Mvh
Jack!!
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. december 2001 - 12:38 #12
takker