Avatar billede bmc Nybegynder
28. november 2001 - 23:19 Der er 8 kommentarer

klasser

Hejsa

Jeg har oprettet en GUI klasse unden en main(), og en anden klasse med en main(), hvordan for jeg denne til at starte GUI klassen??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2001 - 23:31 #1
ved at sige

  new GUIklasse()

eller hvad den nu hedder, og sørge for at din constructor groft sagt indeholder
det samme som den main() metode du sikkert har i den.
Avatar billede bmc Nybegynder
28. november 2001 - 23:49 #2
okay, hvad er mest rigtig at have en packags med alle klasserne i eller have en packags til GUI og en til kunde, KundeKartotek (kundekatotek indeholder main() eller for at dele det helt ud en til hver?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2001 - 23:58 #3
Klasser i en pakke skal \"høre\" sammen. Du kunne sagtens anbringe dem i samme
pakke, eller dele dem ud på flere. Lad os forfølge den sidste tanke lidt:

Hvis nu du har GUI-en i en pakke, og lad os bare som eksempel sige du også har en
klasse der stiller en simpel funktionalitet til rådighed, som du lægger i en anden pakke.
Så siger du måske øverst import ....simpelklasse

Hvis nu vi så forestiller os at du skal udskifte den simple klasse med en mere avanceret,
så kunne du jo lægge den avancerede i en anden pakke, og hvis ellers de offentlige
metoder hedder det samme, og funktionaliteten iøvrigt er den samme, så kan du
skifte til den nye klasse blot ved at udskifte import-sætningen.

Det kan godt være det er lidt smart...
Avatar billede bmc Nybegynder
29. november 2001 - 00:01 #4
Du tjener godt på det her projekt...he he 30 point til dig
Avatar billede bmc Nybegynder
29. november 2001 - 00:02 #5
hvis du alt så vi svar på spørgsmålet??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. november 2001 - 00:15 #6
Nix, jeg tjener forhåbentlig ikke noget - det er \"gratis\" for mine studerende
Avatar billede bmc Nybegynder
29. november 2001 - 00:35 #7
du må gerne få dem så vi kan få lukket spørgsmålet, det er jo tros alt dig der kom først med en løsning!!
Avatar billede logical Nybegynder
30. november 2001 - 10:36 #8
Du kan jo svare selv, og lukke spørgsmålet :-)