Avatar billede peter.nutzhorn Nybegynder
01. december 2001 - 20:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mere ram i Palm V

Er der nogen der ved om det er muligt at få installeret mere ram i en Palm V, hvor og eventuelt hvad det koster
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. december 2001 - 01:15 #1
Det KAN lade sig gøre... men det er ikke helt lige til...

Læs mere her: http://www.wired.com/news/topstories/0,1287,18937,00.html

NanoQ
Avatar billede peter.nutzhorn Nybegynder
02. december 2001 - 21:49 #2
Øh, noget med at skille Palmen ad med en hårtørrer, lodde og lime sammen igen, hmmm.

Jeg tror jeg vil prøve med programmer der kan bruge den flash-rom der er tilbage og rydde op mens jeg sparer sammen til en større model.

Tak for svaret.
Avatar billede street Nybegynder
16. december 2001 - 14:23 #3
Jeg tabte min Palm 3x ud af lommen med det resultat at skærmen ikke
fungerede mere. Den var heldigvis ikke revnet og jeg kunne høre at den
reagerede, når jeg tappede på den. Men hvad så? Jeg prøvede først forgæves
at kunne finde et sted i Danmark, der kunne se på den. Jeg havde også om
hørt om Palm\'s reparationsordning, men syntes, den var for dyr. Så satte jeg
mig til at lede videre og fandt Palm opgraderingstjeneste i Norge på dette
sted:
http://www.dathor.no/palm/index.htm
Jeg mailede til dem og spurgte om de ville se på den og evt. opgradere til 8
mb. Jeg fik det svar fra Roger WJ Alterskjær, at det ville han godt og at
hvis han ikke kunne reparere den, evt. ville købe de sørgelige rester af
mig. Jeg besluttede med mig selv, at verden er grundlæggende god, tog en dyb
indånding og sendte den afsted. Nogle dag efter fik jeg en mail. 300 kr. for
reparation og 600 for opgradering. Jeg betalte via min bank og stod med med
palmen  i hånden igen tre dage senere. Den er helt iorden og nu har jeg
meget mere plads på den. Roger har ved samme lejlighed opgraderet PalmOS fra
3.1 til 4.0. Naiv?
Ja, jeg kunne let være blevet snydt, men er utrolig glad for at det kan lade
sig gøre at stole på folk.
Hvorfor købte jeg ikke bare en ny? Jamen jeg synes skærmen er god og er glad
for for at den kan bruge alm. og NimH batterier, som jeg ønsker det. Jeg vil
også godt lige se, hvad der kommer af  kombinerede PDA/mobiler , f.eks.
Handspring Treo
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. december 2001 - 17:42 #4
street, rart med en så positiv historie.

Jeg har et par kolleger der selv ønsker at få opgraderet deres palms. Jeg vil gå videre med historien til dem.

Tillykke med successen :)

NanoQ