Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 11:15 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Advarsel. Installér ikke Nvidia Nyeste

Nvidia kom igår med en ny Detonator driver. Installér den ikke!!

Se hvordan det foreløbigt er gået folk her: http://www.eksperten.dk/spm/142090

Det er dog muligt at det kun gælder visse kort, men bare som en advarsel.

/Nikolaj
Avatar billede resten Nybegynder
04. december 2001 - 11:18 #1
Takker :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
04. december 2001 - 11:18 #2
hmm..det vil jeg da lige huske på..

laver lige et backup af det vigtigste inden jeg installere de drivere der..!
Avatar billede bbs Nybegynder
04. december 2001 - 11:28 #3
Tak (\",)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2001 - 12:31 #4
nikolajdu> Det har jeg sagt mange gange, jeg oplevede også at det hele krashede, så jeg bruger kun den indbyggede driver.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
04. december 2001 - 12:33 #5
Jeg kører med deres nyeste drivere uden problemer ..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 12:34 #6
Jeg bruger selv 21.83 - Den funker fint for mig.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
04. december 2001 - 12:35 #7
også her
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 12:37 #8
Zyber så læs dog hvad hele spørgsmålet går ud på.

Det er IKKE den nyeste. Den kom i går og hedder 23.11
Avatar billede mesterlars Nybegynder
04. december 2001 - 14:18 #9
retaxes > Jeg gjorde det samme, men så kan jeg ikke spille Caste Wolfenstein.
Så jeg opgaredere til 21.83, så nu virker wolfenstein - men tilgængæld BSOD\'er jeg lidt for ofte..

Spørgsmålet er om man så tør installere den 23.11 nu.. argh..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 14:20 #10
hehe. Jeg skal ihvertilfald ikke pille mere ved den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2001 - 14:37 #11
Jeg har efterhånden prøvet dem alle, det kan godt være at det er som nicilajdu er inde på, afhængig af hvilken grafikkort man bruger,for der er mange der har glæde af de nye drivere!
Avatar billede xbeeps Nybegynder
04. december 2001 - 15:12 #12
Tror i virkelig nVidia er så naive og sende drivere ud der ikke virker?

Få jer en ordentlig computer...

23.11 kører fint på alle de computer hvor:
1. Det ikke er en amatør der har samlet hardwaren
2. Der ikke er nogen der har fucked styresystemet up med alt muligt trash der i bund og grund installeres af udvidende mennesker for at forbedre computers stabilitet eller ydeevne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2001 - 15:16 #13
Åh ja, så er det heller ikke værre ;o)
Avatar billede xbeeps Nybegynder
04. december 2001 - 15:43 #14
ah, ok, jeg blev vist bare lidt aggresiv! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2001 - 16:09 #15
Det skal man ha\' lov til en gang imellem!

Den 23.11 er det en beta eller er den godkendt til WinXP?
Avatar billede xbeeps Nybegynder
04. december 2001 - 16:59 #16
så vidt jeg ved er det den første officielle winxp driver fra nvidia. Den skulle benytte nogle meget xp-specifikke funktioner som gør den i stand til at kommunikere direkte med programmer/spillet (x-transfer-et-eller-andet)..

Men de er IKKE WHQL-certificerede (det giver jeg heller ikke 2 potter pis for...det er bare de drivere der bliver sendt afsted til godkendelse der får stemplet...det er ren proforma)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 17:29 #17
xbeebs kan du ikke holde den tone ude af mit spørgsmål.

1. Jeg er ikke hardware specialist, men at kalde mig amatør. tsk tsk.
2. Jeg har jo netop geninstalleret så tænk dig om inden du poster den slags tåbe kommentarer.

Sidst med 21.83 kom der 2 drivere indenfor 1 dag. Simpelthen pga mega bugs i den første version, så jo jeg tror faktisk nvidia har lavet endnu en brøler for at være smart.
Avatar billede bone Nybegynder
04. december 2001 - 17:43 #18
Hmm. Jeg finder sgu snart mit Voodoo 2 frem igen :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 20:27 #19
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2001 - 20:45 #20
Xbeeps> Så er vi ikke helt tossede når det gælder nvidia, der er andre amatører ude i den store verden der har problemer ;o)
Avatar billede bullet! Nybegynder
04. december 2001 - 21:13 #21
Official NVIDIA Detonator XP v23.11

Highly optimized DirectX® and OpenGL® pipelines
New OpenGL 1.3 ICD with NVIDIA extensions
NVIDIA’s patented Unified Driver Architecture (UDA) – supports all products in single a driver binary
Full hardware acceleration of Windows XP
Fastest Windows XP 2D and 3D Performance
NVIDIA XPress Link
Full hardware acceleration for Windows XP’s new graphical user interface
International Language Support
Compatibility fixes
WDM 1.08 Driver for Personal Cinema Released
Unleashing Features and Performance for All NVIDIA GPUs

The NVIDIA DetonatorTM XP Unified Driver Architecture (UDA) delivers new performance optimizations and features in both DirectX® and OpenGL®, offering industry-leading performance, visual quality, and high reliability in the industry’s only true integrated software upgrade. Detonator XP provides a free performance upgrade for your Graphics Processing Unit (GPU), including the TNTTM, GeForce2TM, and GeForce3TM families of GPUs. Detonator XP also offers full hardware and software acceleration for Windows® XP, the next-generation operating system from Microsoft®, enabling the best digital experience for Windows XP Home Edition and Professional users.

Detonator XP software provides a 30-to-50% increase in performance for all NVIDIA GPUs in both DirectX and OpenGL Application Programming Interfaces (API). In addition, Detonator XP software exposes new hardware acceleration for Windows XP, enabling new features such as 3D textures and shadow buffers.

Mærkeligt at der er nogen der har problemmer, for med mit system og Win XP Pro, der kører det som en drøm, og vil faktisk sige at det har givet  meget på hurtigheden, med det tunge Xp GUI, det regere meget hurtigere nu......fedt!
Og score og tand bedre i 3dMark2001

En anden ting er, når Nvidia udgiver (( Official )) NVIDIA Detonator drivere, så er de godkent.....
så surt for jer der har så alvorlige problemmer :-( ved ikke om der er et  møster i hvad det er der giver problemmer??
indtil videre synes jeg det handler om Win2000 og Geforce mx400........det sucker med...

Bullet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 21:22 #22
Bullet - Du svarede mig ikke på hvilken konfiguration du har??
Avatar billede bullet! Nybegynder
04. december 2001 - 21:28 #23
AMD Atlhlon Thunderbird 1333/266 MHz
Abit KT7A-RAID BIOS 4A  4In1 v4.35
40 Gb IBM 60GXP 2MB/7200 RPM
SoundBlaster live 5.1 PCI
2x256 Mb PC133 SpecTek Ram
AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe/32MB DDR/TV-In-Out  NV drivere v23.11
PlexWriter PX-W1610TA 40x/16x/10x/2MB
Aopen CD rom 52x Ultra DMA 33
Microsoft IntelliMouse explorer Optisk 1500dpi
Dual Boot WinMe/WinXp Pro Build 2600

Bullet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2001 - 21:30 #24
thnx :-)
Avatar billede xbeeps Nybegynder
04. december 2001 - 21:44 #25
Jeg kan se en del træk fra din (bullet!) computer som går igen i min:

AMD Athlon Duron 700/140 MHz
Abit KT7A Bios 64 4In1 v4.35
PQI PC133 256 Mb @ 140 MHz
IBM 75GXP 30 GB IDE UDMA100 PRI.MAST.
Guillemot Maxi Sound Fortissimo
Prolink Pixelview GeForce 2 MX, 32Mb SDR (det23.11)
Trendnet (RTL-8139) 10/100mbit Netkort
Adaptec AIC-7850 PCI SCSI Controller
Yamaha CRW4416 SCSI 4x/4x/16x
Aopen CDROM 52x UDMA33 SEC.MAST.
Logitech Mouseman Wheel Optical PS/2
Silitek Liteon SK-7100 Keyboard
Dualboot Debian/WinXP Build 2600

Kunne tyde på at Abit er noget der vil fremad. Jeg har haft det bundkort i 4-5 måneder og der har bare ikke været nogle problemer hverken men win98/winMe/win2k/redhat/debian eller XP.

Jeg har i øvrigt været i stand til at køre 155fsb og ram bus, dog ikke specielt stabilt, men dog nok til at kunne køre 3dmark2001. Ved 150 kan den køre i lang tid for så lige pludselig at gå ned!

...imponerende.... :)
Avatar billede bullet! Nybegynder
04. december 2001 - 22:09 #26
xbeeps>> jaaa du mangler bare lige lidt hehe ;-)
vores Abit styrer jo ;-) mega stabildt o.s.v
Har du set det sidste nye Abit KR7A-RAID, gad jeg fandme godt at have.
Kender en der har clocket samme cpu som min og fået den op på 1600Mhz det er ok.
det gør jeg osse en dag når jeg har fået en bedre køler :)
debian Hvad er det?? Linux??

Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2001 - 22:14 #27
Hvorfor opgradere når winxp har driverne i systemet?
Avatar billede xbeeps Nybegynder
04. december 2001 - 22:16 #28
Jeg mangler intet! ;) Det kører kanon!

KR7A ... tja... jeg er så godt tilfreds; der er ikke nogen spil jeg spiller som ikke kører godt, så jeg holder mig til det jeg har her!

1600 MHz er meget, men jeg har selv prøvet at sætte min til 155 * 5 = uden at få mere end 40-50 point ekstra i 3dmark, så jeg er ikke den helt store overclocker. Vil hellere bruge de ekstra penge på en større CPU, og så købe en standard stille blæser! Men jeg holder mig til mine 700 Mhz, det er rigeligt!

Debian er rigtigt nok en linux distro (en af de mindre anerkendte, men betydeligt bedre end \"de store\", så som redhat og mandrake)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2001 - 22:18 #29
xbeeps> tror det er forkert spørgsmål .)
Avatar billede bullet! Nybegynder
04. december 2001 - 22:24 #30
Hvorfor opgradere når winxp har driverne i systemet?
john_stigers>> for at få performens forøgelse flottere grafik, læs længere oppe!
og hvis du er tilfreds med dine, så lad være med at opdatere.......

Bullet
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2001 - 22:26 #31
ja det ved jeg - men det er jo som regel promille det drejer sig om... Jeg opgraderer ikke - da der ikke er nogen som er digitalt signeret endnu
Avatar billede bullet! Nybegynder
05. december 2001 - 00:19 #32
Det er godt, hvis alle producenter skulle vente på microsoft signeret deres drivere, hehe så ville man ikke komme særlig langt med optimering af drivere.....
Avatar billede kapla Nybegynder
05. december 2001 - 15:12 #33
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2001 - 15:18 #34
Kapla0 - Fint at se at andre \"amatører\" har problemer.

Anyway hos mig rebootede maskinen simpelthen lige efter den var startet op. Før man overhovedet kunne nå at gøre noget som helst :-(
Avatar billede xbeeps Nybegynder
05. december 2001 - 15:44 #35
nikolajdu: slå amatør op i fremmedordbogen.

og til det link:
\"Fejlen kan forårsage et \"infinite loop\", altså et uendeligt loop der får bla. spil til at lukke ned uden varsel.\"

Tja, den fejl har eksisteret i LANG tid, og er ikke noget der pludselig er kommet frem i 23.11

Jeg har fået fejlen ved 22.40 og 21.81, og her ses WinXP\'s watchdogs udlægning af problemet:
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.

\"some games also \"exit\" whenever they feel like your starting to get the upper hand\"

-meget videnskabeligt...

Avatar billede bullet! Nybegynder
05. december 2001 - 20:50 #36
VIA has released a new beta driver which is supposed to resolve some of the NV4_disp, infinite loop, and BSOD issues with NVIDIA cards and Windows XP.  You can get it right here from Electic Tech.  Remember though, this is BETA!!

File Name: VIA Service Driver Beta Version 1.0 Beta One
File Description: This is a beta version of the Service Driver pack. This patch detects the 0305, 3099, 3102, and 3112 (KT133x, KT266x, VT8662, and KLE133) *only*. On these chipsets, it will patch register 55 in the Northbridge, which will supposedly switch off a Memory Write Queue timer.

http://www.electic.com/download/download.cgi?v=1007511098
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. december 2001 - 22:36 #37
bullet> Jeg hentede VIA service Driver beta version 1.0 One- den installerede jeg og bagefter installerede jeg Nvidia 23.11 - NO PROBLEMS so far.

Tak for det!
Avatar billede modulizer Nybegynder
18. januar 2002 - 13:34 #38
Det er tit ikke selve WindowsXP, men der imod grafikkortet, da DetonatorXP ikke fungerer med alle sammen. Så fejlen afhænger altså af hvem der er producent af jeres Geforce/TNT kort... bare for dårligt Nvidia ikke tester deres drivers på flere forskellige kort inden de sender dem på markedet.

Her kan i finde en patch til alle som kører med Detonator 23.11 & VIA & XP:

http://gamershq.madonion.com/news/?newsarticle=200112/2001120700

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2002 - 13:41 #39
modulizer - Tilsyne er dem der har haft flest problemer folk med samme kort som jeg

Gforce 2 MX 400 64 Mb
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. januar 2002 - 13:45 #40
nikolajdu> jeg har samme slags kort i fabrikatet Chaintech
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2002 - 13:52 #41
Jen aner sgu ikke hvad mærke mit er *LOL*
Avatar billede modulizer Nybegynder
18. januar 2002 - 13:53 #42
nikolajdu - pointen var ikke i forskellen på kortet men fabrikatet kortet er produceret under.
Avatar billede modulizer Nybegynder
18. januar 2002 - 13:54 #43
LOL ser du havde set det
Avatar billede lakse Nybegynder
15. februar 2002 - 17:33 #44
Jep..den nye MS Driver smadrede også min comp.
Har sat mit gamle voodoo 3000 kort i igen:=)
TAK MS