Avatar billede steel-shark Nybegynder
05. december 2001 - 11:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad er terracotta???

The process to keep food cold by using a evaporative cooling system goes back a long time. The Romans used terracotta pots in water fanned by slaves to cool their food, but it was not until the 19th century that other liquids that would evaporate quicker if under compression were discovered.

hvad er terracotta???
Avatar billede steel-shark Nybegynder
05. december 2001 - 11:32 #1
og så gerne en forklaring på dansk!!
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 11:33 #2
terracotta pots er lerkrukker
Avatar billede fcs Novice
05. december 2001 - 11:36 #3
Terra Cotta er en slags ler. Læs mere her: http://91-33.com/felex/
Avatar billede fcs Novice
05. december 2001 - 11:36 #4
Dansk... Hmm det havde jeg ikke lige set. Øjeblik...
Avatar billede fcs Novice
05. december 2001 - 11:38 #5
Avatar billede steel-shark Nybegynder
05. december 2001 - 11:41 #6
Øhhh jeg vil gerne have teksten over sat!!!
Avatar billede steel-shark Nybegynder
05. december 2001 - 11:46 #7
jeg takker for svarende men det var ikke lige det jag var ude efter !!!
Avatar billede zyklone Nybegynder
05. december 2001 - 11:53 #8
Terracotta er stenart som er støbt sammen med marmorstumper. Det bruges i dag mest i forbindelse med gulve på badeværelser og vådrum.
Du kender det måske på de karakteristiske sorte og hvide farver.
Avatar billede mugs Novice
05. december 2001 - 16:04 #9
Terrakotta (El. Terracotta) kommer fra italiensk. Det er uglaseret, brændt lertøj, med et større eller mindre indhold af jernoxid er terrakottaen rød, brun eller gul. Har været benyttet siden stanalderen. Tillige den rødlige farve, som er typisk for visse terrakotta-ting.