Avatar billede Slettet bruger
10. december 2001 - 18:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

internet sharing

hejsa
jeg har lige set der er en mulighed i win XP prof at man kan tillade andre at forbinde via ens netkort til nettet jeg har et lan hjemme og stofanet til min computer, hvor der så er 2 netkort i, men er der nogel der kan fortælle lidt mere om den mulighed der er, og hvordan den virker.
Avatar billede etrax Nybegynder
10. december 2001 - 19:47 #1
I Xp er internet sharing nemnt. Den computer med internet oppkoblingen er en slags server. Alle andre computere du vil koble til internett (i lan\'et) går igjennom computeren med internet aksess. Alle maskinene vil kunne være på nettet samtidig.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2001 - 19:52 #2
ja det forstår jeg, men hvordna skal de andre maskiner så sættes op?? jeg søger en fuldstændig guide, og jeg vil gerne hæve point hvis det er
Avatar billede etrax Nybegynder
10. december 2001 - 20:32 #3
Hvis alle computere har win xp er det nemt.
Gå til \"My network places\", på venstre side er det en link. Den heter \"set up home and small buisness network\" klikk på den. Så følger du anvisningene på skjermen! vet ikke om dette må gjøres på alle maskiner. Prøv deg litt frem.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 06:53 #4
jamen de har ik winxp all e de har win98
men hvis jeg vælger at dele mit stofanet kort, skal der så på de andres computere skrives noget i gateway under deres netkort?? skal der står min ip eller hvad? og hvad med dns??
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
11. december 2001 - 08:20 #5
når der er 2 netkort i din Computer er der 100% chance for at en anden Computer kan komme på... og det ligemeget hvilket WinXX man kører med!!!
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
11. december 2001 - 08:35 #6
med mit CC Adsl kobler man bare en anden Comp på og så virker det... det skal sefølig bare konfigureres ... under kontrolpanel --> internet options --> Connetions --> Lan Settings !!!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 09:03 #7
Hvis du ser på mapperne, kan du også se der er mulighed for websharring.
Jeg har nu valgt at bruge ftp muligheden ved hjælp af Cesar ftp, da det giver en meget bedre styringsmuglighed på en nem måde. Der arbejdes med et virtuelområde til hver bruger, hvor man blot trækker mappe eller fil ned, som man ønsker at dele med den pågældende bruger. Man kan styrer brugerne individuel. Brugeren kan så evt. mappe sin ftp forbindelse til sin pc, som en disk, og bruge den på samme måde, eller man kan bruge et glimernde conectprogram som smartftp.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
kharder@mulle.adsl.dk
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 09:03 #8
Cesar ftp er freeware, men lige så effektiv som mange sharreware ftp.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 18:31 #9
etrax>>>takker det hjalp, og nu kører det bare derud af :o)
God Jul til alle jer eksperter
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 00:47 #10
Hmmm det er da ikke ingernetsharring, det er da ganske alm. laan sharring. AHA jeg troede vi skulle være avancerede :-)
Avatar billede etrax Nybegynder
12. december 2001 - 17:57 #11
Bare hyggelig
God jul