Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
12. december 2001 - 15:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Latin

Kan i give mig en talemåde på Latin, men en efterfølgende oversættelse. Betydningen behøves ikke være speciel dyb eller poetisk, men det skader ikke.

Talemåden må gerne være en længere sætning.
Avatar billede fcs Novice
12. december 2001 - 15:44 #1
Iacta est alea - Terningerne er kastet
Avatar billede fcs Novice
12. december 2001 - 15:45 #2
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
12. december 2001 - 15:48 #3
fcs->

Ike for at være besværlig, men hvis du f.eks. kunne finde en på omkring 160 tegn ville det være perfekt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. december 2001 - 15:50 #4
Laboremus pro patria - Arbejd for fædrelandet :))
Avatar billede dmcn Praktikant
12. december 2001 - 15:54 #5
Vir prudent non contra vintum mengit - eller noget i den stil. Kan dælme ikke huske hvordan det staves, men det betyder: Klog mand pisser ej mod vinden. :)
Avatar billede fcs Novice
12. december 2001 - 15:55 #6
Det er svært at finde ordsprog/talemåder der er ret lange - det er jo ligesom det der er pointen med et ordsprog - det skal være let at sige og ikke være en hel historie. Her kommer lige en af mine personlige favoritter:

Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam.

Det betyder: Jeg har en katapult. Giv mig alle dine penge eller jeg smider en stor sten i hovedet på dig!!
Avatar billede fcs Novice
12. december 2001 - 15:56 #7
Avatar billede fcs Novice
12. december 2001 - 15:56 #8
Takker for point ;-)
Avatar billede fcs Novice
12. december 2001 - 16:04 #9
Nikolajdu>> Du har vist været for meget på  Carlsberg ;-)

n0rmality>> Taler du af erfaring??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. december 2001 - 17:15 #10
Yes yes. Old man Carl og jeg var close pals. Faktisk like this :))