Avatar billede licon Nybegynder
18. december 2001 - 23:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ridser på skærm?

Jeg ved ikke helt om dette spørgsmål hører til her, men det håber jeg da.

På min skærm er der kommet nogle ganske små ridser som jeg gerne ville vide om det var muligt at fjerne, da det i længden bliver ret træls at se på især i windows med lyse farver, og i højre opløsninger. Jeg ved at tandpasta kan bruges til at \"udligne\" ridser på cd\'er, men gælder dette også PC-Skærme???
Avatar billede perj Nybegynder
18. december 2001 - 23:14 #1
Spørgsmålet har flere gange været rejst her på Eksperten.
Ridserne KAN IKKE fjernes.
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
18. december 2001 - 23:14 #2
jeps det virker også på pc-skærme... men det er ik så smart ! jeg vil foretrække at gnide normal sæbe på og derefter tage en klud.. eller papir og lige tørre det af igen.. så ligger det sig stille ned i rillerne og du kan ik se dem så godt!
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 23:15 #3
Du kan polere med tandpasta, og efterpolere med normal autovox, det samme man gør med småridser i autoruder.
Avatar billede peleth Nybegynder
18. december 2001 - 23:29 #4
Gør som glarmesteren! brug winerkalk på en roterende korkskive.
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 23:34 #5
Der findes mange måder, at gøre det på, men man passe på ikke, at gøre skærmen mat for livstid.
Avatar billede summer Mester
18. december 2001 - 23:46 #6
licon, hvis jeg må give dig et godt råd, så prøv at leve med de ridser du har, alt andet gør det værre. Uden på skærmen ligger et microtyndt lag,
jeg husker ikke ligge hvad det hedder, noget med \"coating\". Der er her de små ridser nemt opstår.
Uanset hvor nænsomt du prøver vil resultatet blive
en mere mat skærm. Taler af bitre erfaringer
Avatar billede maxium Novice
18. december 2001 - 23:47 #7
man kan købe noget sin mobil på www.thansen.dk som fjerner riser men ved ikke om det passer men en af mine venner købte det til at fjerne ridser i hans skærm og han siger at de er væk nu
Avatar billede maxium Novice
18. december 2001 - 23:48 #8
det er en crem du skal smøre ud (det fra thansen). prøv en computerbutik og spør dem om de har noget
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 00:22 #9
der er også meget stor forskel på den hærdede glas der er på monitoren og så en mobilos

Som gammel TV tekniker ved jeg af bitter erfaring at det IKKE lader sig gøre.
Avatar billede summer Mester
19. december 2001 - 00:22 #10
Det har været forsøgt i årevis, at fjerne ridser på pc-skærme, så det vil være lidt af en revolution hvis thansen\'s virker. Problemet er som nævnt det tynde antirefleks lag (coating), som de irriterende små ridser opstår i. Det lag kan man ikke erstatte, men som maxium skriver, så spørg i en specialbutik, inden du gør noget overilet.
En pc skærm er betydelig sartere end TV, bilruder, m.m. Efter mine \"ridser\", fik børnebørnene forbud mod at røre ved skærmen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 00:47 #11
Ja, væk med væmmelige små snaskede fingre der fedter skærmen til ;o)
Avatar billede summer Mester
19. december 2001 - 00:48 #12
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:01 #13
Det er stadigvæk kun til en mobilos, det er ikke det samme som monitor frontglas.
Avatar billede summer Mester
19. december 2001 - 12:46 #14
Takker for point
Avatar billede licon Nybegynder
19. december 2001 - 15:06 #15
np :]