Avatar billede -and1- Nybegynder
20. december 2001 - 15:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spil og win2k????

Hejsa,
Jeg har lige lagt windows 2000 pro ind på min com..!! Det er installeret oveni windows 98 SE.....!!!
Men når jeg skal spille f.eks Need for speed 5, og har set for filmen, kan den ikke komme længere, den siger der næsten ikke er mere virtuel hukommelse tilbage...!!! Hvad skal jeg gøre???
På forhånd tak...!!!
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. december 2001 - 15:28 #1
Der er generelt et problem med Win 2000 og spil p.gr.a. DirectX.

Du bør aldrig installere en Windows-version oven i en anden, men formattere HDD og starte helt fra bunden. Hvis du gør det, så husk at lave bootdisketter først.
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. december 2001 - 15:47 #2
De fleste spil køre fint under 2k!
Der er lavet directx til 2000 så det burde ikke være noget problem!

Jeg mener bare ikke at need for speed 5 kan køre under 2K. har læst det et sted, men prøv at checke manualen!
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. december 2001 - 15:51 #3
Ok, man lærer hver dag :o) Jeg har aldrig anset Win 2000 til den bedste platform for spil-afvikling. Windows 95 version C tager det hele. Jeg har installeret Win 95, Win 2000 og Win XP. Til hvert sit formål.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
20. december 2001 - 16:04 #4
Hvad bruger du XP til ?

hilsen Trismegistos  :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. december 2001 - 16:14 #5
Win 95 bliver brugt, når familiens unger kommer på besøg (spil).

Win 2000 som det mere seriøse (og stabile) styresystem.

Win XP ligeså. Har ikke afprøvet spil her endnu.
Avatar billede julemand Nybegynder
20. december 2001 - 19:18 #6
Det med not enough memory kunne også tyde på at han ikke har nok ram! eller at han bare skal sætte windows til at måtte bruge mere af dem...

jeg har selv oplevet noget lignende, dog i 3d studio max, men det var simpelt hen fordi jeg ikke havde nok ram!

Husk at have så lidt programmer kørende som overhovedet muligt da de bruger ram og se om du kan køre det hele uden at få den dumme error
Avatar billede freako Nybegynder
20. december 2001 - 22:00 #7
Jeg har haft helt samme problem når jeg sad og spillede Half-Life, det du kan gøre for at undgå problemet er følgende:
Højre klik på Denne Computer -> Vælg Egenskaber -> I det vindue der kommer frem er der forskellige fane blade i toppen, her vælger du det sidste faneblad, som hedder \"Avanceret\"
-> Nu er du kommet ind hvor du kan ændre de forskellige system ydelser i Windows 2000, her skal du så vælge den øverste menu, som hedder: indstillinger for ydeevne.
-> Det nye vindue som nu kommer frem består at to halvdele, det er den nederste du vil have fat i, her ser du den virtuelle hukommelse, og det er den du skal ændre fra det den står på til noget der er højere.

Håber at det kan bruges
- Phil
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. december 2001 - 06:47 #8
Need for speed 5 er et af de spil som IKKE kan køre under Windows 2000... Selv om man snyder installations programmet til at tro man har Windows 95/98, så kan selve spillet ikke starte!

Det er i hvert falde det jeg har konstateret efter installation på flere computere, samt \"reporter\" fra vennerne.

Avatar billede -and1- Nybegynder
21. december 2001 - 12:19 #9
Er det ikke noget med hvis man har installeret det oven i Win98 kan man skifte mellem dem???
Avatar billede -and1- Nybegynder
21. december 2001 - 13:13 #10
freako-----> Hvad skal man ændre hukommelsen til???
Avatar billede freako Nybegynder
21. december 2001 - 21:43 #11
Jeg ændrede min fra 192 mb til 256... Hvis det ikke er nok så sæt den op til 384 et eller andet der omkring.
Avatar billede gurkha Nybegynder
22. december 2001 - 19:31 #12
Ved godt det er et afsluttet spm, men NFS 5 kører altså udmærket under W2k på min maskine, så det kan lade sig gøre uden probs...