Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 11:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Windows XP

Hej
Jeg har prøvet at installere win xp oven i min win 98 men det er kører ikke så godt og så vil jeg gerne lægge winows xp ind på en helt ren c drev og jeg har i alt 6 partioner + c drevet hvordan gøre lettest uden at slettet de andre drev jeg har udover c drevet . Kort resume kun c drevet der skal formateres og en frisk og frejdig ny win xp skal installeres på c drevet . 60 pint for det
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 11:11 #1
Boot op på din xp cdrom og følg vejledningen så klarer den det hele selv.
og kan du ikke boote på din cd kan du hente bootdisketter her www.bootdisk.com 6 stk ialt og det er faktisk rigtigt nemt :))
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 11:12 #2
den spørger også selv om hvad drev der skal formateres og der siger du jo kun ja til C drevet.
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 11:12 #3
Jeg kører Windows Xp Pro (Dansk) . Hvor på xp cd\'en skal jeg formatere ( boote)?
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 11:15 #4
du skal sætte din bios til at boote op fra din cd(first bootdevice cdrom) så når du genstarter din puter så skal du trykke på en tast så booter den op på din cdrom og det hele går som en leg.
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 11:16 #5
jeg tager bare \" Ny Instalation (avanceret) fra setup menuen som automatisk starter op når jeg putter xp cd\'en ik?
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 11:16 #6
\"Ny Instalation= Ny installation
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 11:17 #7
Eller hvis du vil undgå at pille så hent bootdisketter til xp som jeg forslog de gør det samme som cden og når det er klaret med dem så ber den om cden.
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 11:18 #8
Ja det kan du også.
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 11:22 #9
Har hentet et program Winimage xboot den spørg selv efter floppies og har sat en diskette i og den laver vel en boot diskette? oder was og når den er færdig så genstart med disketten i og jeg kan gå igang  eller hvad?
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 11:24 #10
Nej hent de 6 stk bootdisketter som skal bruges herinde www.bootdisk.com og når det er klaret sætter du nr 1 i og genstarter og så læser den den så i med nr 2 osv til den spøger efter cden.
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 12:45 #11
resten>> Hvor på bootdisk.com skal det hentes????
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 12:53 #12
Der står install diskette til xp men ellers kig her.

så hent dem her mos microsoft lidt nede af siden hvor der står doavnload nov.

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 12:54 #13
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 12:57 #14
er igang
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 13:00 #15
Perfekt :))
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
23. december 2001 - 17:10 #16
10-4 . Tak for hjælpen :-) Det kører bare
Avatar billede resten Nybegynder
23. december 2001 - 17:19 #17
Jeg elsker tilfredse bruger :))