Avatar billede pcb Nybegynder
02. januar 2002 - 21:34 Der er 4 kommentarer

Automatisk sletning fra en DB ???

Hej,
Hvordan laver med det sådan at et recordset i en tabel automatisk bliver slettet når det er 7 dage gammelt???
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 21:39 #1
lytter med
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2002 - 21:44 #2
sqlstr = \"DELETE * FROM TABEL where date > \'#\" & Date()-7 & \"#\'\"

vil jeg tro
Avatar billede hy Nybegynder
02. januar 2002 - 21:45 #3
Det kan du lave i global asa, hvor du laver er sql som henter alle poster som er mere end 7 dage gamle og sletter dem..

hyde
Avatar billede sone Nybegynder
03. januar 2002 - 11:00 #4
keysersoze >>
* er overflødigt - man kan jo ikke slette et enkelt felt alligevel.
Brug da datoen direkte i databasen:
sqlstr = \"DELETE FROM TABEL where datefelt>Date()-7\"