Avatar billede thuskjaer Nybegynder
06. januar 2002 - 00:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med CMOS (igen ja)

Fatter ikke det her underlige forum!

http://www.eksperten.dk/spm/153609
Avatar billede egadm Nybegynder
06. januar 2002 - 00:22 #1
kan jeg få den nederste linie fra start skærmen når du tænder maskinen, så kan jeg måske finde din bundsfarbrikant. det er den lange kombination af tal og bogstaver nederst på opstartssiden
Avatar billede netraider Nybegynder
06. januar 2002 - 00:26 #2
Du skriver at du har ændret en jumper til: \"normal\", fra \"clr CMOS\". Prøv at ændre den til \"clr CMOS\". En enkelt gang for at se om det hjælper.... Prøv evt. at købe en ny BIOSchip. Ellers tror jeg sgu ikke der er andet at gøre end at købe et nyt MB....
Avatar billede randome Nybegynder
06. januar 2002 - 00:40 #3
Prøv at læs noget her, det kan være at det kunne hjælpe dig!

http://www.bioscentral.com/postcodes/euromylexbios.htm

Den har jeg brugt engang!

Eller her står der også noget:
http://www.mg.co.za/pc/drbyte/24apr-byte.htm

håber det kan hjælpe lidt!
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
06. januar 2002 - 17:01 #4
--> egadm: Jada, 01/04/97-i430VX-NS306-2A59GQ1EC-00. :)

--> kan prøve at sætte den til clr cmos, men tvivler på at det virker. Det samme kan jeg sige om at købe en ny BIOS. Tvivler stærkt på at jeg kan finde en 4½ år gammel BIOS. Ikke nok med det, så er BIOS fastmonteret på bundkoret.

--> randome:

tak, men det siger ikke noget jeg ikke allerede ved... :)
ellers tak :)
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:29 #5
Gå ind i BIOS, vælg save and exit, og accepter [y] (du behøver ikke ændre nogen indstillinger), lad computeren genstarte, problem løst.
(har virket for mig hver gang jeg får en checksum error)