Avatar billede fc-dong Nybegynder
13. januar 2002 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Den rigtige måde at skrive dato på

Hej med jer

Jeg har en opret nyhedsside på min hjemmeside. Mit problem er, at jeg i mit felt dato, har indsat denne lille asp ting <%dato%> når man trykker opret, sætter den selv datoen ind. Men jeg tror, at den tar datoen efter hvilken computer der sætter nyheden ind. Kan man ikke sætte en asp dato ind, som går efter datoen på min udbyders sever....?

Når jeg sætter en nyhed ind ser datoen sådan her ud
Når en af de andre gør det, ser det sådan her ud
Avatar billede aagaard Nybegynder
13. januar 2002 - 15:25 #1
Det er det samme, sådan ser det ud mange steder og det er der ikke fejl i

-Aagaard
Avatar billede fc-dong Nybegynder
13. januar 2002 - 15:27 #2
Er det ens egen maskine som tolker datoen...?

Hvorfor kan man ikke få serveren til at tolke datoen
Avatar billede cool_casper Nybegynder
13. januar 2002 - 15:33 #3
Det har noget at gøre med sproget på maskinen eller serveren... His det er engelsk vil den skrive måneden først... Du kunne indsætte denne istedenfor:
Dato = Now()
Dato = FormatDateTime(Dato,vbLongDate) & \" kl. \" & FormatDateTime(Dato,vbLongTime)
Og så lave dato-kolonnen i din db om til tekst!!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
13. januar 2002 - 15:35 #4
Den vil f.eks. udskrive:
5. november 2001 kl. 02:07:02
Avatar billede cool_casper Nybegynder
13. juli 2003 - 11:09 #5
THx for points... :)