Avatar billede gimmy Nybegynder
16. januar 2002 - 17:34 Der er 18 kommentarer

Send en mail.

Hmm, jeg er udpræget php-mand, men har lige slået mig på at jeg vil prøve lidt - lidt! - asp :)

Jeg har forsøgt mig med noget jmail-haløj på friserverplads.dk, men jeg kan ligesom ikke rigtig få det til at spille - jeg får en fejl:
jmail.SMTPMail error \'8000ffff\'

Jeg vil først gerne have det til at virke på friserverplads.dk, men det skal øjensynligt over på teledanmark bagefter - noget med:
JMail.ServerAddress = \"smtp.mail.dk\"

(på friserverplads er det(?)
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")

Nogle snilde folk der kan hjælpe mig?

http://www.friserverplads.dk/svendp/mail.asp

---------------------------------------
hej1

<p>
<%
modtager = \"svendp@hotmail.com\"

Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
\'JMail.ServerAddress = \"smtp.mail.dk\" - på teledanmark(?)
JMail.ServerAddress = \"mail.friserverplads.dk\"
JMail.Sender = \"afsender\"
JMail.Subject = \"Blah ...\"
JMail.AddRecipient modtager

JMail.Body = \"blah blah blah blah ...\"

JMail.Priority = 1
JMail.Execute
%>

hej2
---------------------------------------

På forhånd tak!
Avatar billede gimmy Nybegynder
16. januar 2002 - 17:37 #1
(linie 17 er: JMail.Execute)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. januar 2002 - 17:47 #2
har du prøvet at skrive en gyldig afsender adresse ?

altså:

JMail.Sender = \"svendp@hotmail.com\"
Avatar billede gimmy Nybegynder
16. januar 2002 - 17:55 #3
Det er den rettet til nu, men så får jeg blot en 500\'er - The page cannot be displayed :(
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. januar 2002 - 17:59 #4
Kopieret fra friserverplads.dk´s FAQ:

Q: Hvorfor får jeg denne fejl: \"Server fejl 500\" når jeg arbejder med mine ASP filer?
A: Der er mange som mener at problemet er serveren men det er det ikke. Problemet er at du har lavet en fejl et eller andet sted i dit ASP script. Det kunne fx. være at du havde glemt at indtaste den rigtige sti til databasen.

For helt præcis at se hvilken fejl dette skyldes skal man slå ”Show friendly HTTP-errors” FRA i Internet Explorer:

Tools > Internet Options > Advanced tab, uncheck ”Show friendly HTTP-errors”
Avatar billede gimmy Nybegynder
16. januar 2002 - 18:08 #5
Jaja, men nu ser jeg fint fejlene (jeg havde lavet rigtig godt lort i den i første omgang) :)

Anyway, det hjælper ikke :-/
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. januar 2002 - 18:45 #6
Fejlen betyder at dit script forsøger at aflevere en email til mail.friserverplads.dk men får ikke lov til det...?!?

Jeg ved faktisk ikke hvorfor ?

Du bør nok stille et spm på det forum der er oprettet på friserverplads.dk !
Avatar billede webbe Nybegynder
17. januar 2002 - 12:34 #7
Har selv haft problemet på vores egen web-server før, men løste det ved at ændre:

Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")

til

Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.Message\")
Avatar billede gimmy Nybegynder
17. januar 2002 - 17:27 #8
krogstrup: Er gjort :)

Én i forumet sagde at jeg skulle forsøge at bruge:
    JMail.ServerAddress = \"smtp.mail.dk\"
i stedet for:
    Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
Dette er også forsøgt, men ej heller dette virker :-/
- http://www.friserverplads.dk/svendp/mail_forum.asp

webbe: Er forsøgt uden bedre resultat.
- http://www.friserverplads.dk/svendp/mail_webbe.asp
Avatar billede gimmy Nybegynder
17. januar 2002 - 17:30 #9
krogstrup: Pjat!
Én i forumet sagde at jeg skulle forsøge at bruge:
    JMail.ServerAddress = \"smtp.mail.dk\"
i stedet for:
    JMail.ServerAddress = \"mail.friserverplads.dk\"
Dette er også forsøgt, men ej heller dette virker :-/
- http://www.friserverplads.dk/svendp/mail_forum.asp
Avatar billede webbe Nybegynder
18. januar 2002 - 07:28 #10
gimmy:

Den fejl du får er fordi den server du vil afvikle det på ikke understøtter JMail.

Når jeg klikker på de links du har lagt her får jeg en \"Server.CreateObject Failed\" i linie 7, hvilket betyder at det komponent du kalder i linie 7 (Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMPTMail\") ) ikke er installeret på den server eller ikke virker korrekt!

Prøv at kontakte friserverplads.dk og få dem til at tjecke om det er installeret eller om det er installeret korrekt!
Avatar billede gimmy Nybegynder
18. januar 2002 - 13:37 #11
Muligvis ser du ikke det samme som jeg når du ser på http://www.friserverplads.dk/svendp/mail.asp men her ser jeg en fejl hvor der står \"/svendp/mail.asp, line 17\" - hvilket jeg umiddelbart vil tolke som værende linie 17 den er galt med :)
- linie 17: JMail.Execute (se evt. mig kode i mit spørgsmål)

(Jeg har forskellige filer liggende med forskellige rettelser så alle kan se hvad fejlene er og hvad der er forsøgt - muligvis er det dette der har forvirret dig)
Avatar billede gimmy Nybegynder
18. januar 2002 - 13:39 #12
De understøtter JMail - se evt. deres forside:
\"GRATIS Website med understøttelse af:
Asp
- Jmail 4
Php(...)\"
Avatar billede webbe Nybegynder
18. januar 2002 - 13:41 #13
Meget muligt - men så er fungerer deres komponent ikke korrekt!
Avatar billede gimmy Nybegynder
18. januar 2002 - 14:35 #14
webbe: ok, hvordan kan du være så sikker?
Avatar billede webbe Nybegynder
19. januar 2002 - 18:38 #15
Fordi vi selv anvender JMail komponentet!

Har selv forsøgt at anvende et komponent inden vi fik det installeret på vores web-server og der fik jeg nøjagtig samme fejl-meddelelse som jeg har fået ved at gå ind på de links du har postet!

Vores system-administrator fortalte ved samme lejlighed, at den fejl kommer når man forsøger at kalde et server-komponent der enten ikke er installeret på serveren eller ikke fungerer korrekt!

Derfor er jeg så sikker! ;0)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. januar 2002 - 14:00 #16
pt. vises denne fejl:

hej1

jmail.SMTPMail error \'8000ffff\'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/svendp/mail.asp, line 17

Den betyder at JMail ER installeret på serveren !
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. januar 2002 - 14:00 #17
Avatar billede webbe Nybegynder
21. januar 2002 - 07:16 #18
krogstrup:

Ja - det er korrekt, men mine svar er baseret på følgende fejl:

Server.CreateObject Failed

hvilket betyder at det ikke er installeret eller ikke virker korrekt.

Den nye fejlmeddelelse har jeg først set her til morgen.

Den fejl har jeg selv fået men løste det ved at skrive

Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.Message\")

i stedet for Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")