Avatar billede aswordfish Nybegynder
19. januar 2002 - 22:18 Der er 7 kommentarer

slet uakiveret brugernavn ?

hejsa..

jeg har bygget et chat i forbindelse med mysql database...

når brugeren logge på, så indsætter jeg hans brugernavn i online tablen, og når han logge af så bliver hans brugernavn slettet igen....

SPM: hvor vil jeg kunne slette alle de uaktiveret bruger.... ?
Avatar billede aswordfish Nybegynder
19. januar 2002 - 22:21 #1
hvor = hvordan
eks. chat.ofir.dk
Avatar billede entracore Nybegynder
19. januar 2002 - 22:37 #2
Jeg har en idé omkring hvad Ofir har gjort. Når du logger på deres chat så gemmes der en cookie på din maskine der fortæller lidt omkring tidspunkt, brugernavn o.a. Samtidig har de nok også oprettet en session cookie der indeholder dit brugernavn.

Denne cookie har en leveperiode på måske 1 minut også dør den. Hvis du stadigvæk er deres chat og begynder at skrive en besked efter at din cookie er udløbet... så vil denne cookie automatisk blive opdateret med dit brugernavn (stammer fra en session variabel) og en ny dato.

Hvis du så logger ud ved f.eks. at lukke vinduet (så dør din session variabel) og kommer ind igen efter et minut eller to så er din cookie død og det er din session variabel også. Og du er ikke længere aktiv i chatten.

Er ovenstående forståligt ???
Avatar billede aswordfish Nybegynder
19. januar 2002 - 22:47 #3
det er det...men jeg tror ik helt de har gjordt det på denne måde...
Avatar billede entracore Nybegynder
19. januar 2002 - 22:55 #4
Det var også bare et forslag til hvor jeg tror de har gjort.... og det er en mulig løsning
Avatar billede aswordfish Nybegynder
19. januar 2002 - 22:56 #5
entracore < det takker jeg dig for :) men jeg vil lige kigge i de andre chat i hotscript...
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
20. januar 2002 - 00:02 #6
core > ikke helt rigtigt, det er mere kompleks end som så! Og skal man endelig sætte session tiden, så skal du have din egen server, så det rettes i phps config fil!

Jeg ville istedet sætte et lille datetime-felt ind.... og så for 20 besked der bliver skrvet, ville jeg eksekvere et lille script, så tjekker imod din database om der er nogen der ikke har skrvet i 4-5 min...

Dette har dog en ulempe, hvis brugeren forlader computeren for at foretage sig noget andet, så bliver vedkommende smidt af chatten!
Avatar billede aswordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 00:17 #7
wizprod.com < det er også det jeg har gjordt :( men som sagt:

Dette har dog en ulempe, hvis brugeren forlader computeren for at foretage sig noget andet, så bliver vedkommende smidt af chatten!