Avatar billede aswordfish Nybegynder
19. januar 2002 - 22:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan form ?

hejsa..

hvordan kan jeg gøre at være knap har en funktion, ligesom ofir har lavet ... ??

da jeg trykker på VIS knappen, så gøre den det samme som SEND og det gælder også SKJUL ??

<FORM method=POST name=\"submit_message\" action=\"/post\">
    <INPUT type=text size=50 name=\"tmpmessage\" maxlength=150><BR>
    <SELECT NAME=\"to_name\">
        <OPTION>alle </OPTION>
    </SELECT>
    <INPUT TYPE=SUBMIT NAME=submit_message VALUE=\"Send besked\">
    <INPUT TYPE=SUBMIT Style=\"background-color: RGB(204,0,51)\" NAME=ignore VALUE=\"Skjul\">
    <INPUT TYPE=SUBMIT Style=\"background-color: RGB(0,153,102)\" NAME=allow VALUE=\"Vis\">
</FORM>
Avatar billede fri-hash Nybegynder
19. januar 2002 - 23:09 #1
først: ikke smart at navngive formen og en knap med samme navn (submit_message)
i det script der modtager formen skal du tjekke hvilken submitknap der er brugt. f.eks:

if(isset($ignore)) {
  det der skal gøres på denne knap
}
if(isset($allow)) {
  det der skal gøres her
}
osv....
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
19. januar 2002 - 23:47 #2
sværdfisk, husk lige at overholde standarderne for parametre i HTML!

<INPUT TYPE=\"SUBMIT\" NAME=\"submit_message\" VALUE=\"Send besked\">
Avatar billede aswordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 00:18 #3
action=\"/post\"
skulle være
action=\"test.php?mode<? print $id; ?>\"
Avatar billede fri-hash Nybegynder
20. januar 2002 - 01:13 #4
jamen så er det i test.php at du skal gøre som jeg skrev
Avatar billede aswordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 11:00 #5
fri-hash < men jeg vil også gerne ha linket til at være sådan test.php?mode=12389345 når man trykker på allow knappen eller nu ignore ?? hvordan gøre jeg det ??
Avatar billede aswordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 11:01 #6
og forresten den skal også hente to_name med !!
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
20. januar 2002 - 11:20 #7
aswordfish > Så du gøre således, indsæt disse to felter:

<input type=\"hidden\" name=\"id\" value=\"<?=$id?>\">
<input type=\"hidden\" name=\"to_name\" value=\"<?=$to_name?>\">

i din form, og de vil blive sendt med når du poster din post!
Avatar billede aswordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 11:25 #8
wizprod.com < det havde jeg gjordt...det virker ik !!
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
20. januar 2002 - 11:33 #9
jo, det gør.... det _SKAL_ det!
Avatar billede aswordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 15:52 #10
så tjek dette side: (log på, og tryk på skjul)
http://www.web-zone.dk/ofir

PS: siden er på mit lillebrors side !
Avatar billede aswordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 15:54 #11
jeg har fundt fejlen