Avatar billede j_stick Nybegynder
21. januar 2002 - 13:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backslash

Jeg har lavet et nyhedssystem til et intranet, det eneste jeg mangler er at finde ud af hvordan man indsætter backslash i et felt.

Hvis jeg f.eks skal indsætte:
\\\\SRV05\\DOCS\\WORD\\IT\\test.doc

hvordan kan det lade sig gøre i en mySQL database???
Avatar billede dcoder Nybegynder
21. januar 2002 - 13:28 #1
Hmm... Generelt er det sådan at en backslash skrives \\\\ altså to backslashes for hver backslash du vil indsætte

\\\\\\\\SRV05\\\\DOCS\\\\WORD\\\\IT\\\\test.doc

Er ikke sikker, men det plejer at være løsningen
Avatar billede morw Nybegynder
21. januar 2002 - 13:30 #2
Bruger du php, så brug addslashes()
Avatar billede j_stick Nybegynder
21. januar 2002 - 13:34 #3
Jeg bruger ASP.

Jeg har lige prøvet med \\\\ det virker, men det giver et andet problem.

Jeg har lavet en ASP-side hvor man finde sin genvej ved at trykke på browse ( <input type=\"file\" name=\"link\"> ). Når man finder sine dokumenter skriver den kun \\ ikke \\\\ ???
Avatar billede mtrolle Nybegynder
21. januar 2002 - 13:39 #4
Jamen skal den skrive to der? skal det sættes i db\'en bagefter?
Avatar billede dcoder Nybegynder
21. januar 2002 - 13:43 #5
Nu kender jeg personligt ikke meget til ASP, men der må da findes en funktion til at erstatte et tegn i en streng med noget andet... Erstat blot \\ med \\\\ i strengen... Hvordan du gør i ASP kan jeg ikke svare dig på, desværre :(
Avatar billede j_stick Nybegynder
21. januar 2002 - 13:46 #6
Jeg er igang med at lave et script til at indsætte en ekstra \\ hver gang det finder en \\

Tak for hjælpen dcoder, svar lige hvis du vil have point.
Avatar billede dcoder Nybegynder
21. januar 2002 - 13:47 #7
S\'gerne :) Håber det i det mindste hjalp dig lidt på vej :)
Avatar billede j_stick Nybegynder
21. januar 2002 - 13:57 #8
Jeg viste ikke at man skulle have dobbelt backslash. Resten er nemt nok, jeg skal bare lave det script
Avatar billede morw Nybegynder
21. januar 2002 - 15:41 #9
besked = Replace(Request.FORM(\"besked\")&\" \", \"\\\\\", \"\\\\\")