Avatar billede techno_boy Nybegynder
22. januar 2002 - 23:36 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjælpe til Mandrake 8,1

Hej jeg har installeret Mandrake 8,1 hehe det køre udemærket Jeg ville lave en Counterserver ud af den kan man det og jeg skal have lidt hjælp til hvordan jeg laver om på IP i netkortet Og hvordan jeg hentet min ADSL linje igennem min router??

Jeg har 2 netkort sidden i min puter det ene bruger jeg i Win2k som ligger på en anden HDD
Det vil jeg gerne have deaktivert !!

Hvis der er en der kan hjælpe mig ville det være LÆKKKERT
Ell. En der kan henvise til en manual

Der er osgå lidt andet jeg ville lave ud af den men det må komme ??

Techno - Boy
Avatar billede mallemab Nybegynder
23. januar 2002 - 00:06 #1
Counterserver == server der tæller et eller andet sammen eller hva?
Avatar billede techno_boy Nybegynder
23. januar 2002 - 00:13 #2
Naaa ik helt !!
Counter - Strike.
Men jeg har mere brug for at lære det med ip`erne
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2002 - 00:27 #3
Du kan rette i dine net-instillinger i Mandrake Control Center.

Jeg tror ikke det er nødvendigt at deaktivere det ene netkort for at bruge det andet.
Avatar billede techno_boy Nybegynder
23. januar 2002 - 17:26 #4
Hvordan ??
Avatar billede langbein Nybegynder
23. januar 2002 - 19:39 #5
Det er ikke nødvendigvis nødvendig å deaktivisere ett kort (Selv om installasjonen normalt kan gå noe enklere.)
I Linux skal du normalt kunne se om nettverkskortene er oppe og kjører ved
at du taster: "ifconfig eth0" og "ifconfig eth1".
Dette skal gi svar på hvilke kort som er oppe å kjører. Dette er nyttig info.
Legg svaret her !
Avatar billede langbein Nybegynder
23. januar 2002 - 22:37 #6
Du kan ellers vanligvis godt bruke det samme nettverks kort til Windows som til Linux. Det er jo bare ett operativsystem som kjører ad gangen. Generelt så gjelder at det oftest er enklere å sette opp en maskin med ett kort enn med to. Dersom du bare har behov for ett kort så vil du forenkle problemstillingen totalt sett ved å ta ut det ene kortet. Er det der i mot slik at Linuxserveren skal jobbe som router så trenger du selvfølgelig begge to. Pleier selv ofte når jeg skal sette opp en maskin med to nettverkskort, først å sette opp og konfigurere det ene og få dette til å fungere, så der etter å montere inn det annet og så konfigurere dette, etterpå. Som oftest mindre ploblemer slik. (Selv om jeg da faktisk også har opplevd at Mandrake 8.0 har tatt installasjon av to nettverkskort samtidig og uten problem.)
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
23. januar 2002 - 23:29 #7
hmmm det hjælper jo ik meget hvordan jeg gør og hvad jeg gør.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 21:45 #8
Prøv at hente bogen - "Linux - Friheden til systemadministration"
fra siden http://www.sslug.dk/linuxbog/

Der står alt hvad du skal vide om at opsætte en Linux box som server.

Der findes desuden en række andre nyttige bøger, gratis, i PDF format.
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
24. januar 2002 - 23:39 #9
Hmm jeg har nu kigget lidt grundigt på den der fil Og det er jo mest og Red Hat linux og er det det samme ???