Avatar billede pappasmirf Nybegynder
23. januar 2002 - 11:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mail("min@email.dk","Hej","dette er en test","From:test@makker.dk");??

Hej jeg har lidt problemer med den her.
mail("min@email.dk","Hej","dette er en test","From:test@makker.dk");
Jeg får en fejl som siger:Warning: Server Error in c:\inetpub\wwwroot\mailtest.php on line 11 som er mail osv. Hvorfor?

I PHP.ini har jeg skrevet:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail.siterent.dk ; for Win32 only

; For Win32 only.
sendmail_from = test@localhost.com ; for Win32 only
Jeg har prøvet på en apache server
og på arbejdet har jeg prøver på en Inetpub/IIS
Hjemme køre jeg med Apache server. Skal der være en mail server på min computer oder was.
Mvh Pappasmirf

Avatar billede myplacedk Nybegynder
23. januar 2002 - 12:44 #1
Hvilken version af PHP bruger du?
Nu er der vel en STMP-server på mail.siterent.dk, som webserveren har adgang til?
"test@localhost.com" ser helt forkert ud. Sæt den til en rigtig adresse!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. januar 2002 - 12:48 #2
prøv at poste hele din kode på scriptet
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
23. januar 2002 - 12:55 #3
JO
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>

<?php
mail("hpx@ofir.dk","Hej","dette er en test","From:test@makker.dk");
?>

</body>
</html>
mvh pappasmirf
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. januar 2002 - 13:06 #4
den virker på f2s.com så det må være en opsætningsfejl i SMTP, sæt SMTP i din PHP.ini til den samme som du bruger i dit mailprogram
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
23. januar 2002 - 13:30 #5
Jeg køre med PHP 4.1
Da vi testede ude på skolen stod der sendmail_from = me@localhost.com
og det virkede.
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
23. januar 2002 - 13:32 #6
Jeg køre ikke med noget mail program. Hvis jeg gjore skulle der så stå
SMTP = mail.siterent.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. januar 2002 - 09:59 #7
det jeg mener er, at du skal anvende den SMTP som din udbyder, altså den du kobler dig på nettet med, så vidt jeg ved tilbyder siterent ikke opkoblinger, så hvis det f.eks. er wol.dk der er din udbyder skal din SMTP jo være deres, smtp.worldonline.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
17. december 2002 - 23:26 #8
lukketid??
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
20. september 2003 - 13:18 #9
øøøh det viste sig at være en stavefejl i min php.ini
jeg var i praktik hos siterent/wapdanmark derfor SMTP = mail.siterent.dk
lukketid? jo det må siges