Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 22:04 Der er 40 kommentarer

Underligt statestik problem

Hejsa

Jeg har fået et meget underligt problem, hvis jeg selv skal sige det i hvert fald.

Hvis I prøver at gå ind på http://slabs.dk/stat.asp så vil I se noget hit statestik. Men hvis I kigger på datoerne 1-4 og 6-12 så vil I se at der står der ikke er nogen hits de dage.

For det første burde datoerne ikke komme med hvis der ikke var nogen hits den dag, hvilket der er. Hvis jeg kigger i db'en så er der massere af hits de dage.

Og for den der skulle være i tvivl, så forekommer problemet for alle måneder.

Er der nogen der har nogen som helst ide om hvad der kan være galt?????
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 22:05 #1
Jeg kom lige til at se at nu viser den også hits for d. 4. Hvilklet den ikke gør hele tiden....hvad fanden foregår der????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 22:21 #2
En computernisse?

Hvordan i alverden vil du have os til at give et kvalificeret svar på det grundlag?
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 22:29 #3
Det kunne jo være at der var en der havde været ude for noget ligende. Der er jo ikke noget der tyder på at det er koden det er galt med da det virker for alle andre datoer.

Men jeg skal da med glæde komme med noget kode hvid du vil have det.

hittime = "select distinct hittime from stats where (month(hittime) = '" & month(date) & "') order by hittime desc"
set rsTime = rs.execute(hittime)

do until rsTime.EOF
  dato = "select count(hittime) as Antal from stats where (hittime = #" & rsTime.fields("hittime").value & "#)"
  set rsDato = rs.execute(dato)
  width = (rsDato("Antal")/antal)*100

  response.write("<tr><td>" & var_font & rsTime.fields("hittime") & "</font></td>")
  response.write("<td align='center'>" & var_font & rsDato("Antal") & "</font></td>")
  response.write("<td align='left'><hr color='white' width=" & CInt(width) & "%  align='left'></td></tr>")

  rsTime.MoveNext
loop

Det skulle være det kode der er interessant i denne sammenhæng.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 22:38 #4
Jeg vil mene, at du med fordel kan oprette to forskellige RecordSet objekter,
i stedet for at bruge den samme "rs"-variabel.
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 23:20 #5
Det var nok bedre, ja. Men jeg tvivler på det at det ville virke.
Avatar billede mhsdk Nybegynder
05. maj 2000 - 23:20 #6
Skriver den dato'erne ud hvis du laver et do while not rs.eof på dit dato felt fra basen?

eller vil den slet ikke skrive dato'erne ud ?
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 23:22 #7
Det gør ingen foreskel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:25 #8
Jamen, tag lige og prøv det, qreg, og fortæl os om det virker. Jeg tror det
er det eneste, der er i vejen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:26 #9
Sorry - for langsom igen ;-)

Du har prøvet det! Hmm, gider du vise os det?
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 23:26 #10
Jeg har lige prøvet det, og  virker ikke.

Men jeg er bange for jeg har misforstået hvad I mener, eftersom du siger at det burde virke.
Avatar billede mhsdk Nybegynder
05. maj 2000 - 23:28 #11
greg >> hvem af os snakker du til?

hvad sker der hvis du bare prøver at printe det på skærmen ?

kan den godt finde ud af at printe data'en ud ?
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 23:28 #12
Nu kom jeg i tvivl....er det det du foreslag erik eller det mhsdk foreslog du vil have mig til at prøve????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:30 #13
Ok - tag det roligt.... Jeg ville gerne se den kode, du evt. har lavet med 2 rs-variabler.
Er det den du har prøvet.
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 23:32 #14
Erik>>> Ja, den har jeg prøvet, og det gjorde ingen forskel.

mhsdk>>> Jeg tror ikke jeg helt har forstået hvad du mener. For det gør altså ingen forskel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:37 #15
Må jeg se??? Du kan have misforstået mig.
Avatar billede qreg Nybegynder
05. maj 2000 - 23:39 #16
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("..\slabs_stat.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

    do while not rsTime.EOF
        dato = "select count(hittime) as Antal from stats where (hittime = #" & rsTime.fields("hittime").value & "#)"
        set connDato = conn.execute(dato)
        width = (connDato("Antal")/antal)*100

        response.write("<tr><td>" & var_font & rsTime.fields("hittime") & "</font></td>")
        response.write("<td align='center'>" & var_font & connDato("Antal") & "</font></td>")
        response.write("<td align='left'><hr color='white' width=" & CLng(width) & "%  align='left'></td></tr>")

        rsTime.MoveNext
    loop
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:56 #17
Ok, dit "rs" var en connection, og ikke et RecordSet. Hmm, det er mystisk,
og uforklarligt, men en ting kan jeg sige med sikkerhed:

  Det skal staves således:  STATISTIK
Avatar billede qreg Nybegynder
06. maj 2000 - 00:01 #18
Tak for stavekontrollen.

Det er da pisse træls.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2000 - 00:03 #19
Hmm jeg skal være oppe lidt endnu i aften. Vil du sende mig din .mdb-fil og ASP-kode?
Email finder du ved at klikke på mit navn her til venstre.
Avatar billede qreg Nybegynder
06. maj 2000 - 00:06 #20
Det er ok.
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. maj 2000 - 01:25 #21
Hey> Qreg !

Gider du sende dit stat-script til mig ?

Jeg ville da gerne se lidt nærmere på det...

<//morpheus\\>
Avatar billede qreg Nybegynder
06. maj 2000 - 13:11 #22
Morpheus>>> Det kommer nu.
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. maj 2000 - 17:16 #23
Takekr ! :o)

Kigger på det over weekenden...
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. maj 2000 - 17:23 #24
Hvordan opdaterer du databasen !?

altså hvordan bliver hitsene registreret i databasen ???

<//morpheus\\>
Avatar billede qreg Nybegynder
06. maj 2000 - 18:29 #25
Morpheus>>> Det bliver gjort i en funktion  i func.asp, nederst i filen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2000 - 19:57 #26
Jeg har også modtaget dine filer, og skal så småt til at kigge på det.
Jeg skulle bare lige have ordnet lidt først. Hmm, hvem vil slå min
græsplæne for 500 point - nå nej, det må man ikke på eksperten.dk ;-)
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. maj 2000 - 22:08 #27
Hvordan bruger jeg det så ???

Vis jeg i main.asp skal tælle hits ?

Skal jeg så bare lave en include af filen i main.asp ?
Avatar billede qreg Nybegynder
07. maj 2000 - 12:01 #28
Hvad mener du morpheus.

Den tæller bare hvor mange unikkke hits siden får pr. dag, og viser dem hvis du åbner stat.
Avatar billede morpheus Nybegynder
07. maj 2000 - 17:14 #29
OK!

Jeg prøver from scratch !

Jeg ønsker at tælle hits på forsiden, der hedder main.asp.
For at kunne gøre det skal man så inkluderer siden func.asp på main.asp ?

<//morpheus\\>
Avatar billede qreg Nybegynder
07. maj 2000 - 19:23 #30
Nåhh.....ja det skal man, men func.asp bliver included alligevel for det er jo der alle overordnede funktioner bliver oprettet.
Avatar billede qreg Nybegynder
07. maj 2000 - 21:36 #31
Jeg fandt selv løsningen.

Vi har alle været på vildspor for det er slet ikke i koden vi skal kigge.

Jeg opdagde at fejl kun forekom hvis siden blev vist med danske dato indstillinger (jf. at jeg lige har installeret en eng ver. af win2000).

Løsningen består så i bare at sætte LCID til 1033 lige før udtrækket fra db'en og så sætte LCID tilbage til 1030 når man har færdig behandlet dataene.

Sekhmet fka Qreg
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2000 - 21:44 #32
qreg og undertegnede har prøvet forskellige ting pr. email. Vi har fået det kørt
på en anden server, hvor det virkede, og jeg har forsøgt at "forskønne" koden,
ved at lukke alle recordsets efter brug - og det er mange.

Men det er da klart, at qreg har forklaringen på problemet, for det må være noget
med at få byttet om på dato pg måned. Vi har gøet op af det forkerte træ, hehe.

Så har vi lært det!
Avatar billede qreg Nybegynder
07. maj 2000 - 21:47 #33
Ked af jeg ikke kan give dig pointene Erik, for what it's worth.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2000 - 21:56 #34
Helt ok - dem har jeg såmænd nok af, og det var jo ikke min løsning - øv!
Avatar billede qreg Nybegynder
07. maj 2000 - 23:50 #35
Ok
Avatar billede ricardo Nybegynder
08. maj 2000 - 00:20 #36
>> for det må være noget
med at få byttet om på dato pg måned.

En klassiker. Det var den grimme session.lcid igen, som er sat til amerikansk (1033, MMDDYY) på serveren og sikkert noget andet i browseren (DDMMYY). Derfor modtager updaten den forkerte datoformat.

Sæt det til 1033 via

session.lcid = 1033

i toppen af den side der udfører updaten - det burde virke.
Avatar billede qreg Nybegynder
08. maj 2000 - 10:37 #37
Prøv at kigge på hvad jeg har skrevet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2000 - 00:39 #38
qreg: tag lige og luk spørgsmålet, og snup dine egne points!
Avatar billede 12tri Nybegynder
22. december 2002 - 22:51 #39
Lukker du ?
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
19. august 2004 - 20:54 #40
Husk at lukke dit spørgsmål!