Avatar billede fafnr Nybegynder
11. februar 2002 - 11:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan afgør jeg om der sidder DDR eller SD-RAM i min PC, uden at åbne den?

Det lyder måske som et lidt mærkeligt spørgsmål, men sagen er at der hvor jeg arbejder, har vi lige fået en Dell maskine. På regningen står der vi har fået 512 DDR-Ram... Jeg mener det var en maskine med SD-RAM vi bestilte!

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede ianfrank Nybegynder
11. februar 2002 - 12:02 #1
Prøv med dette program - det burde kunne vise det! :)

http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,35399,00.html

Iøvrigt skal du jo ikke være ked af at have fået DDR-ram istedet! :)
Avatar billede karlslund Nybegynder
11. februar 2002 - 12:10 #2
Tja, mon ikke DDR-rammene er dyrere ... (og dermed regningen større, når de nu står på regningen)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
11. februar 2002 - 12:12 #3
Hvis du ikke har betalt ekstra, så ville jeg tie stille med at der er DDR-ram i maskinen. DDR-ram kører dobbelt så hurtigt som SD...
Avatar billede zeus19 Nybegynder
11. februar 2002 - 12:15 #4
Hvilken dell pc. drejer det sig om. ?? er det optiplex eller dimention serien, og hvilken model?
eks. optiplex gx150 eller optiplex gx240 ??

så kan jeg fortælle dig hvilken slags ram der sidder i, ellers kan du slå det op på dell´s hjemmeside under support, der skriver du bare computerens tag nummer, også står konfigurationen på den
Avatar billede zeus19 Nybegynder
11. februar 2002 - 12:16 #5
ups. det var et svar.
Avatar billede sila Nybegynder
11. februar 2002 - 12:22 #6
Man kan se det når den starter op!!!!!!!
Og ddr-ram er kun ca. 10% hurtigere end sd-ram!!!!!!!!
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
11. februar 2002 - 12:27 #7
I praksis er det 10% hurtigere. I rå dataoverførsel kører det dobbelt så hurtigt.
Avatar billede itbuilder Nybegynder
11. februar 2002 - 12:48 #8
Du skulle kunne se det Hvis du højerklikker på denne computer

Hilsen

Thomas Schmidt
Avatar billede fafnr Nybegynder
11. februar 2002 - 17:14 #9
karlslund: Jo, det er netop det de er, og det er netop derfor jeg vil vide om jeg har betalt for noget jeg ikke har fået / bestilt!

zeus: Duer desværre ikke... vores er så langt fra standard konfigurationen, at det ikke virker... Desværre...

sila: Ikke på en Dell! :P De har et forbandet skærmbillede der spærrer...

itbuilder: Ja, hvor meget, ikke hvilken slags!
Avatar billede fafnr Nybegynder
11. februar 2002 - 17:15 #10
Ups: glemte lige at skrive:

ianfrank får pointne, da SiSoft Sandra, viste mig de kørte med DDR!
Avatar billede ianfrank Nybegynder
12. februar 2002 - 08:03 #11
takker ydmygst! :) Iøvrigt, dét skærmbillede der skjuler optællingen af RAM'en ved opstart, burde du kunne slå fra i BIOS.. Det hedder noget forskelligt, afhængig af maskintypen - på Fujitsu Siemens pc'er hedder det Silent Boot.