Avatar billede caveman99 Nybegynder
15. februar 2002 - 13:37 Der er 4 kommentarer

frame border og spacing i Xhtml

Jeg har følgende frameset:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd">

<html>
  <head>
    <title></title>
  </head>

  <frameset rows="2%, 5%, 5%, *, 2%" frameborder="0" framespacing="0">
    <frame src="topBund.html"    name="blaa"    noresize="noresize" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" />
    <frame src="hovedmenu.html"  name="hmenu"  noresize="noresize" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" />
    <frame src="undermenu.html"  name="umenu"  noresize="noresize" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" />
    <frame src="indhold.html"    name="indhold" noresize="noresize" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" />
    <frame src="topBund.html"    name="blaa"    noresize="noresize" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" />
  </frameset>

</html>

det ser ud som det skal, men kan ikke klare w3.org's html validator.... hvordan angiver jeg frameborder og spacing i Xhtml eller bedre i css??
Avatar billede cdc Novice
15. februar 2002 - 13:50 #1
hvad er der for nogle /> i sluttningen,  / skal væk ?
Avatar billede dmcn Praktikant
15. februar 2002 - 13:51 #2
/cdc : Det er XHTML. ALLE tags skal afsluttes, og tags som <frame> afsluttes <frame />.

caveman99 : Jeg lytter lige med. :)
Avatar billede caveman99 Nybegynder
15. februar 2002 - 13:54 #3
<citat>
Reglen gælder for alle elementer - også dem som slet ikke kunne afsluttes i HTML. F.eks. elementet <br>, der som noget helt nyt også skal afsluttes: <br></br>.

Da dette imidlertid giver problemer for visse ældre browsere kan man istedet vælge at afslutte elementet på denne måde <br/>. W3C godkender også metoden <br /> (altså med et mellemrum) som giver den bredeste kompatibilitet med ældre browsere:
</citat>

er tager fra lektion 3 på html.dk

eller

http://www.w3schools.com/xhtml/xhtml_html.asp
Avatar billede caveman99 Nybegynder
20. februar 2002 - 11:24 #4
Jeg afsætter flere point i håb om, at der er én eller anden har et svar på mit spørgsmål!!