Avatar billede sparks Praktikant
17. februar 2002 - 02:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af brænder

Jeg har lige købt en ny brænder og håbede, at der i vejledningen stod beskrevet det, som jeg ikke selv havde forstand på.
Problemet er IDE-kablet:
Jeg troede, at jeg kunne koble brænderen på samme kabel, som går op til mit alm. cd-drev.
Men det dur ikke
Kan nogen fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Sparks
Avatar billede jonas- Nybegynder
17. februar 2002 - 02:04 #1
Det har jeg da gjort!!
Det virker fint her.

Tror du ikke problemet er et andet?!
Avatar billede virvelvar Nybegynder
17. februar 2002 - 02:06 #2
hvorfor dur der ikke!
Komemr der en advarsel eller virker det slet ikke!
Avatar billede virvelvar Nybegynder
17. februar 2002 - 02:08 #3
prøv at sætte det på Ide kablet sammen med harddisken, det kan være mangel på strøm!
Avatar billede razorgoose Nybegynder
17. februar 2002 - 02:12 #4
husk jumpers bagpå cd rom og brænderen..den ene som slave og den anden som master:)

razorgoose
Avatar billede sparks Praktikant
17. februar 2002 - 02:14 #5
Det lyder ikke så godt. Jeg var ellers meget omhyggelig med at få sat stikkene på plads.
Jeg har strøm på begge drev - og det var de eneste to kabler jeg sluttede til, idet jeg ikke brugte lydkablet.
Jeg må prøve at gøre det hele om - så må vi se hvad der sker.
Sparks
Avatar billede jytteq Nybegynder
17. februar 2002 - 02:14 #6
Det kan sidde på samme IDE som dit CDrom drev, du skal bare huske at sætte dem som master og slave på jumperne.
Avatar billede jytteq Nybegynder
17. februar 2002 - 02:16 #7
jeg var vist lidt for langsom her.
Avatar billede sparks Praktikant
17. februar 2002 - 02:20 #8
Virvelvar: Det virker slet ikke, mit drev til CD-drevet forsvandt også. - Kablet til harddisken er desværre for kort.

Razorgoose: Jumpers bagpå brænderen så ud til at sidde korrekt iflg. vejledning.

Tak for jeres hurtige svar.
Jeg prøver at starte forfra.

Sparks
Avatar billede razorgoose Nybegynder
17. februar 2002 - 02:24 #9
så sæt brænderen som slave til din harddisk og cddrom som master på IDE bus 2 :)

razorgoose
Avatar billede summer Mester
17. februar 2002 - 10:15 #10
Hej sparks, jeg kan godt forstå hvis du bliver forvirret, men det der virker godt for en, behøver ikke virke godt for en anden. Jeg har gode erfaringer med, at sætte brænderen som master på secundary IDE-kabel og cd-Romdrev som slave på Primary IDE-kabel, hvilket også en del brænderproducenter foreslår (husk jumperne) Prøv det.
Hvad hedder din brænder og hvilken windows har du?
Når du har installeret, tjek så i Enhedsorientering om dine drev er registreret. Hvis det stadig ikke hjælper skal du ind i CMOS og autodetecte dine drev. Vend bare tilbage med flere spm. hvis du kører fast. :]
Avatar billede sparks Praktikant
17. februar 2002 - 15:14 #11
Det virker, det virker - hurra.
Jeg flyttede den lille jumper bagpå drevet til at stå som slave.
Tusinde tak for alle jeres svar.

Sparks