Avatar billede j_stick Nybegynder
18. februar 2002 - 10:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

c5 - ny felt (manuelt eller automatik)

Det kan godt være at dette lyder indviklet

Jeg har levet et felt der henter en variabel (henter dato og lægger 2 dage til).

Problemet er at det skal være muligt at indtaste en anden værdi hvis man ikke er "tilfreds" med den udregnede værdi.

Værdien skal gemmes så den kan hentes igen.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 10:47 #1
Stil dig på feltet i formtilretning og tryk F6. Marker "Ret i felt" til ja.

Vælg formler. Vælg PostChange
og skriv følgende:

Update <Kartoteksnavn>

Pas på hvor du har lagt den formel som henter datoen. Dette skal vel kun ske når posten oprettes. Koden skal derfor nok lægges i "pre-insert" på formen.

Ellers prøv at uddybe nærmere (kartotek, hvad du vil m.v.)
Avatar billede j_stick Nybegynder
18. februar 2002 - 12:01 #2
Der er 6 felter i formen.
Felt 1,2 og 3 bliver (lige nu) gemt felt 4,5 og 6 bliver udregnet hver gang (det vil jeg gerne ha' lavet om).

1. (indtastet ugenr)
2. (indtastet dagnr.)
3. (indtastet år)

4. (ugenr + 2 dage , lørdag og søndag bliver ikke regnet med)
5. (dagnr + 2 dage , lørdag og søndag bliver ikke regnet med)
6. (år + 2 dage , lørdag og søndag bliver ikke regnet med)

Det skal laves så man indtaster felt 1,2 og 3 - derefter bliver felt 4,5 og 6 udregnet - Når udregningen er sket kan man vælge at bruge værdierne eller også kan man indtaste nye i felt 4,5 og 6
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2002 - 15:33 #3
Hvor har du indtasten koden til beregning af felt 4-6? Altså hvilken programtrigger (Blok-PostLoad m.v.)?
Avatar billede j_stick Nybegynder
18. februar 2002 - 15:45 #4
Felterne 4,5 og 6 er heltalsfelter og der bliver ikke lavet nogen udregning i disse felter. Udregningen bliver lavet i felt 1,2 og 3 som Post-Change

Felterne bliver heller ikke gemt, de bliver udregnet hver gang.

Ved du hvordan man kan lave det så felter bliver gemt???
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 09:39 #5
Prø at sende formen til mig på mc@revisor-huset.dk