Avatar billede cyberskovmos Nybegynder
24. maj 2000 - 09:58 Der er 17 kommentarer

Hvad er Paint Shop Pro

Jeg har lige fået en demo cd, og på den, var der også nogle fulde versioner
af nogle programmer, en af dem var Paint Shop Pro, men hvad kan det bruges til?
Kan man Lave sine egne computerspil i det, eller hvad?

Skriv til mig på: skovmos@nielsen.ms
Avatar billede fumes Nybegynder
24. maj 2000 - 10:01 #1
Paint Shop Pro er et tegneprogram - ikke ligesom PhotoShop som er et billedebehandlingsprogram.

Men her har du mulighed for at frihåndstegne og behandle og redigere tegninger/billeder....
Avatar billede benny.dk Nybegynder
24. maj 2000 - 10:27 #2
Jeg vil kalde det et billedbehandlingsprogram, prøv evt at kigge på http://www.pro-soft.dk/htdocs/paintshop_res/index_java_dk.htm
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
24. maj 2000 - 10:30 #3
Paint Shop Pro er et rigtigt godt grafik program. Det bruges af stadigt flere web designere.

Læs mere på http://www.jasc.com
Avatar billede ulrik Nybegynder
24. maj 2000 - 11:24 #4
Paint Shop Pro er et grafik program, det er også udemærket, jeg har selv brugt psp i lang tid. Indtil jeg fandt ud af hvor meget mere Photoshop kunne og hvor overlegen den er i forhold til psp.

Selvom psp6 også er baseret på layers kører det slet ikke lige så godt som ps.
Avatar billede ulrik Nybegynder
24. maj 2000 - 11:27 #5
fumes >> den version du har af ps er det 2.0, for så vil jeg råde dig til at opgradere til 5.5, så opdager du også hurtigt at ps, har mange flere functioner end psp. Og kan både bruges til at designe grafik (tegneprogram), og virker også fint til billedbehandling.

dkkarpen >> hvem har du hørt det fra?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
24. maj 2000 - 11:31 #6
Blandt folk i branchen
Avatar billede sonne Nybegynder
24. maj 2000 - 13:07 #7
Alle tiders billedbehandlingsprogram - kan bruge se samme filtre som PhotoShop

se her http://home.worldonline.dk/~aksels/son/valerie_young.htm

Det lavede jeg i lørdags.

se også
http://www.sonne.subnet.dk/reklamer/

Du kan ikke lave computerspil med det, men du kan tegne scener..

/vh
Aksel
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
24. maj 2000 - 13:15 #8
Du kan også se http://www.johansen-design.dk

Det er designet i PSP
Avatar billede stone Forsker
24. maj 2000 - 10:12 #9
sonne:
hvis du ikke har lavet siden for sjov,skulle du få rettet de fæle stavefejl...:-)
Avatar billede lrkp Nybegynder
02. juni 2000 - 14:25 #10
Du kan bruge programmet til at lave billedmanipulation, tegne, redigere billeder og meget mere.

Avatar billede netsjov Nybegynder
07. juni 2000 - 18:02 #11
Undskyld men kan du ikke engelsk, hvordan kan du tro at man kan lave spil i et program der hedder Paint Phop.
Avatar billede neo25 Nybegynder
08. juni 2000 - 13:00 #12
Paint shop Pro er nok et af de bedere grafik programmer. Det er let at bruge og er overskuligt. Du bruger programmet til at lave grahpx, redigere billeder+ alt muligt andet.
Avatar billede kongstad Nybegynder
10. juni 2000 - 23:14 #13
Paint shop pro er et skidefedt tegne programmer, i starten er det lidt svært, men når du kommer igang kan du lave de fedeste billeder som du kan bruge til alt.

Prøv at se et billede jeg lavede til min klub SKIDENEMT at lave
Avatar billede kongstad Nybegynder
10. juni 2000 - 23:14 #14
Avatar billede lee Nybegynder
17. marts 2002 - 02:44 #15
http://www.leenet.dk/psp/

Har lavet en tutorial til Paint Shop Pro 7 på dansk - måske du kan lære lidt der ;)

/Lee
Avatar billede snigermunken Nybegynder
17. marts 2002 - 02:49 #16
Avatar billede lee Nybegynder
17. marts 2002 - 03:50 #17
`Snigermunken er det en lille personlig heads du har gang i eller hvad er der galt i at reklamere for en ikke commerciel site, der er lavet for at hjælpe andre godt igang med grafikken ??????