Avatar billede zeeo Nybegynder
27. februar 2002 - 22:07 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

LORTE XP!!!

godav mit navn er martin  jge har et lille problem der driller lidt... jeg ved ikke hvad det er :(  men jeg har  haft xp et stykke tid så måske er det det.. problemet er at jeg kun kan spille 1 gang derefter skal jeg genstarte fordi  jeg ikke kan gå ind i noget nyt...
i får 200 point for dette spørgsmål da jeg synes det er såden lidt svært..
Avatar billede grinderslev Praktikant
27. februar 2002 - 22:15 #1
Prøv at højre klik på iconet til dit spil, og vælg egenskaber.
Ubnder fandbledet kompatibilitet kan du sætte Win XP til at køre som en Win98... det kan måske hjælpe dig.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. februar 2002 - 22:27 #2
Måske kunne du fortælle os hvad det er for et spil, og om det er uanset hvilket spil du prøver, og om det tidligere har fungeret ok , med samme konfiguration som du har nu ..
Har du endvidere installeret nogen form for opdateringer eller drivere?
Avatar billede zeeo Nybegynder
27. februar 2002 - 22:28 #3
det har virket..... og det er alle spil der ikke virker efter jeg har spillet et spil
Avatar billede zeeo Nybegynder
27. februar 2002 - 22:29 #4
og det er efter jeg  har fået boomtown klient
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
27. februar 2002 - 22:30 #5
Så er det jo nok problemmet eller ville jeg få den formateret
:P
Avatar billede zeeo Nybegynder
27. februar 2002 - 22:32 #6
gider ike formaterer :(
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 00:48 #7
Det er sikkert på grund af den fejl der er i Windows2k og WinXP, der gælder for Windows maskiner med mere RAM end 512MB:
For Windows XP:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/685/msdncompositedoc.xml

For Windows 2000:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/209/msdncompositedoc.xml

Det er en gennerel fejl, der kan få mange programmer/spil til at gå ned!!!!!!!!
Avatar billede rickypriv Nybegynder
28. februar 2002 - 07:43 #8
Kan du ikke lige detaljere det hemning ..?
Vil det sige at hvis jeg stopper mere end 512 MB i min maskine, bliver den ustabil ?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 10:27 #9
Prøv at geninstallere din grafik driver.
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 16:19 #10
rickypriv & alle andre interesserede > Ja, det er en fejl i Windows 2000 & Windows XP, der gør Windows ustabil, hvis maskinen har mere end 512MB RAM, men Microsoft har rettet fejlen, hvis i installerer filen der passer til jeres version af Windows, så er fejlen rettet!

Se hvor filerne ligger i mit svar et par linier ovenover :o)
Avatar billede chries Nybegynder
28. februar 2002 - 20:04 #11
Det med 512 Mb ram gælder kun for win9x/Me serien, har selv xp med 640 MB ram. Det der er linket til er et toolkit til at finde compatiblitets problemer for en applikation.
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 21:51 #12
Chries > Compatibilitetsproblemerne er på grund af fejlen i XP angående mere RAM end 512MB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nicksos Nybegynder
02. marts 2002 - 15:23 #13
prøv at Installere windows for fra
Avatar billede hologram Nybegynder
02. marts 2002 - 18:15 #14
"prøv at Installere windows for fra" <-- Den måtte jo komme...
Avatar billede cthulhu Nybegynder
03. marts 2002 - 15:29 #15
Det lyder nu altså lidt som et driver problem, har du prøvet at opdatere din driver?
Det skulle bestemt ikke være nødvendigt at geninstallere!
Avatar billede zeeo Nybegynder
05. marts 2002 - 16:10 #16
har prøvet at hente ny driver det virker ikke :(
Avatar billede hemning Nybegynder
05. marts 2002 - 16:20 #17
ZEEO > Har du prøvet patchen, jeg har henvist til, den plejer normalt at hjælpe helt vildt!
Avatar billede chries Nybegynder
05. marts 2002 - 17:46 #18
hemning: giv mig bare et eneste link hvor der står at der er en fejl i XP/2000 hvor de siger den bliver ustabil ved mere end 512 MB ram uden en patch. og hvis du nær læser dit eget link:

... Compatibility Toolkit includes new compatibility ---> tools <--- ... These tools enable you to ----> create and distribute custom <---- compatibility fixes ... for applications on Windows XP and ---> profile existing applications <---- for known compatibility problems.

der er ingen patches i det link !
Avatar billede rickypriv Nybegynder
05. marts 2002 - 18:32 #19
lad det komme an på en prøve ..
Jeg får 512 mb hjem imorgen, så jeg dermed kører med 768 MB .. bliver den ustabil derved giver jeg hemning ret .. ellers ikke.
Avatar billede hemning Nybegynder
06. marts 2002 - 09:20 #20
jeg ser lige om jeg kan finde artiklen igen, ellers finder jeg en anden!
Avatar billede hemning Nybegynder
06. marts 2002 - 09:23 #21
Se her --> http://www.eidosinteractive.co.uk/support/faqinfo.html?fqid=163&gmid=123

Her kan i læse:

CM 01-02 Memory Errors
11 February, 2002

Out of memory errors on Win2k/XP with machines with over 512Mb of RAM

This is the most common problem with this release, it isn't a bug in the
game and is a bug in Win2k/XP with machines with large amounts of memory (ie. 512Mb+).

Microsoft have released a fix: download the program compatability
toolkit and associated application for both windows XP and windows 2k
from:

Windows XP
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/685/msdncompositedoc.xml

Windows 2000
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/209/msdncompositedoc.xml

They're around 1.54mb in size.

Run the QFixApp from this 'suite' and check the GlobalMemoryLie box,
then click the advanced button and then click the create fix support
button. It will then ask if you want to install the fix click yes and it will be permanently implemented into a fixes database so CM will run every time, the compatability in the properties of an application are
only basic the appwizard gives more detailed options.

Jeg har også set det fra Microsucks selv, men her er det fra en spilproducent!
Avatar billede chries Nybegynder
06. marts 2002 - 09:25 #22
oh, damn :-) så fik du alligevel ret
Avatar billede hemning Nybegynder
06. marts 2002 - 09:32 #23
;o)
Avatar billede zeeo Nybegynder
17. marts 2002 - 12:50 #24
har fundet ud af det kun er efter jeg har spillet cs :(  så jeg skal genstarte efter jeg har spillet hver gang.... er der slet ikke nogen med samme prob?
Avatar billede zeeo Nybegynder
17. marts 2002 - 12:50 #25
og hvor kan  jeg hente ny driver?
Avatar billede hemning Nybegynder
17. marts 2002 - 13:40 #26
Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede hemning Nybegynder
17. marts 2002 - 13:41 #27
Avatar billede hemning Nybegynder
17. marts 2002 - 13:44 #28
Ups, det var lige den forkerte, her er den rigtige, den anden var til Windows9x:
http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/MTd0aCBNYXJjaCAwNToyMDowMg==/driverlib/fisk/nvidia/23xx/WIN2000_XP_2312_.EXE
Avatar billede hemning Nybegynder
17. marts 2002 - 13:45 #29
Avatar billede zeeo Nybegynder
17. marts 2002 - 15:05 #30
k thx

skal lige se om det virker...