Avatar billede zero-hero Nybegynder
09. marts 2002 - 01:09 Der er 12 kommentarer

analyse af de røde sko.. hvor??

Jeg sidder og skriver stil om dette eventyr af H.C Andersen men kan sQ ikke finde en analyse af den nogen steder nogen der kan hjælpe?? Og ikke noget med skriv den selv.. kan i hjælpe eller kan i ikke??
HYGGE
Vel point nok til folk gider prøve.. eller kigge skuffer igennem ;>

\Zero-Hero
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 01:14 #1
Bare som orientering er De røde sko et af de sværeste eventyr at analysere af H.C. Andersen. Du skal have stort set ALT rigtigt for at fåe en pæn karakter. Good luck. Og prøv dog selv;)
Avatar billede zero-hero Nybegynder
09. marts 2002 - 01:15 #2
Ved d... derfor jeg spørger!... ;> Men du har ikke noget liggende man kan låne??

\Zero-Hero
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 01:21 #3
Som jeg sagde til en, der spurgte om analyse af H.C.Andersens eventyr den anden dag, ligger det i roddet et sted i mine forældres kælder:) Derfor ikke:) Man går sgu heller ikke af med et 11 tal til en man ikke kender for 75 points*GGG* Jeg gør ikke i al fald:)
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 01:22 #4
Men hvis du klarer dig selv, vil jeg meget gerne høre, hvordan det går dig;)
Avatar billede zero-hero Nybegynder
09. marts 2002 - 01:27 #5
Det lyder fair nok.... hvis den bliver skrevet skal jeg da nok lige vende tilbage... men hygge... og ja skriv da lige hvis du ombestemmer dig ;>
\Zero-Hero
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 01:31 #6
Du skulle se den kælder, det er mig ikke muligt at finde mine gamle opgaver p.t. Desuden er det bedre, du lærer, hvad DIN lærer bryder sig om:) Mine gymnasielle lærere var en flok weirdoes:) De leste alkoholikere, andre bare dybt specielle:)
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 01:31 #7
leste = fleste
Avatar billede zero-hero Nybegynder
09. marts 2002 - 01:32 #8
lol da!!!... tror desværre du har ret... så jeg må vel bare på den... ikk?? Det med at ens lærer er underlige.. tro mig det har ikke ændret sig.. går på hhx så det!
\Zero-Hero
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 01:37 #9
Når man ser på det efter man bliver ældre, kan man bedre og bedre forstå, hvorfor ens lærere ikke er helt normale:)
Vi var vildt lede i folkeskolen kan jeg huske. Flere lærere begyndte at græde i timerne. Børn er sgu onde*G*
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2002 - 02:11 #10
Nå, jeg fandt lidt til dig på nettet:)

http://www.blind.dk/pages/m002.htm
Den grimme ælling

http://www.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/evl00danskbil.html
Lykkeper

http://www.swb.dk/snes/om_lyrik/analyse.php
Generel fortolkning af personen:)

Du får brug for disse, når du nu selv skal igang med analysen, husk en vigtig del altid er sammenligningen samt at give et billede af hvem forfatteren var.
Avatar billede zero-hero Nybegynder
10. marts 2002 - 17:08 #11
thx!!!... og ja onde... der er vi vel stadig*hihi* Vil bruge dine links.. hygge!! Gi lige et svar gir da lidt point det der!!
HYGGE

\Zero-Hero
Avatar billede simonia Nybegynder
10. marts 2002 - 17:59 #12
Hehehe....
Super, håber du finder nogle fede citater, du kan nakke rundt omkring;)

Simonia