Avatar billede allanf Nybegynder
02. juni 2000 - 17:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Trident lyd kort

Jeg har et problem med mit trident lyd kort det skratter når jeg spiller spil eller musik. Jeg har hented de nyeste driver og har formatede computeren.
Jeg mener selv der er dx 7.0a der er skyld i det men den kan jo ikke udværes da de nye spil kræver den.
NOGEN der kan HJÆLPE

Min computer består af:
k6-2 500mzh Soyo mainbord sy-5ehm/5eh5 version 2.0 192 ram gefoce 256
Avatar billede nof Nybegynder
02. juni 2000 - 17:16 #1
Hej,

har du undersøgt om det kunne være dine højttalere som der var noget i vejen med?

/nof
Avatar billede allanf Nybegynder
02. juni 2000 - 17:31 #2
Det er ikke mine højtaler har prøvet nogen andre
Avatar billede burningice Nybegynder
02. juni 2000 - 18:15 #3
Du siger det er DX der muligvis har skylden... har du da prøvet med en ældre version eller hvad??
Avatar billede allanf Nybegynder
02. juni 2000 - 18:38 #4
Jeg har aldrig haft problemmer før.
Men jeg mener det started da jeg installered DX 7.0a. Men jeg prøved selvfølgelig ikke med DX 6.0 da jeg hade formatede computeren.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
04. juni 2000 - 00:38 #5
Det kan være dit grafikkort da gefoce er kendt for at kunne lave meget støj da det bruger meget strøm prøv at rykke dit lyd kort så langt ned i din pc som du kan.

-Grenaa
Avatar billede allanf Nybegynder
04. juni 2000 - 16:39 #6
Nej det kan det ikke være for jeg har lige skifted fra v550 til gefoce 256 og det var det samme før jeg skifted
Avatar billede monzter Nybegynder
04. juni 2000 - 16:45 #7
Hmm, har du prøvet at sætte lydkortet i et andet PCI slot, det kunne være at det er PCI slottet der er problemet...
Avatar billede allanf Nybegynder
04. juni 2000 - 19:52 #8
Ja det har jeg prøvet men så fryser min mus
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
05. juni 2000 - 00:09 #9
Vil ud ikke lige kigge i din IRQ liste og så lige fortælle mig hvad chipset der er på dit bundkort og om du køre win 98 eller 95

-Grenaa
Avatar billede allanf Nybegynder
05. juni 2000 - 13:33 #10
Mit chipset er ETEQ82C663 PCI/AGP og jeg køre win 98
Avatar billede allanf Nybegynder
05. juni 2000 - 15:46 #11
Nyt problem
Jeg tror mit lyd kort er stået af, der kom en masse lyde også prøved jeg og genstarte computeren men den started i fejlsikker tilstand så jeg pille korted ud også started den fint. Kan en pci slot stå af??????
Avatar billede monzter Nybegynder
05. juni 2000 - 18:10 #12
Ja, en PCI slot kan godt sætte ud, eller blive defekt...
Hvor mange PCI slots har du???
Hvilken port kører du din mus i???
Avatar billede monzter Nybegynder
05. juni 2000 - 18:17 #13
Hmm, det skulle bare have været en kommentar.... Ups.... :-)
Avatar billede allanf Nybegynder
05. juni 2000 - 19:33 #14
Ja mit lyd kort er stået af, jeg har prøvet og sætte det i nogle af de andre PCI slotte men computer starte op i fejlsikker tilstand og der kommer nogle underlige lyde fra højtalerne.
Den kører helt normalt uden lydkort.
Ellers tak for alle de gode råd.