Avatar billede techno_dk Nybegynder
12. marts 2002 - 19:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke skrive til access database :-(

Jeg har lige ínstalleret Windows 2000 Datacenter Server på min server (sjovt nok), men jeg har det problem hver gang jeg vil skrive til mine access databaser via asp får jeg denne fejl:
Microsoft JET Database Engine error '80040e09'
Cannot update. Database or object is read-only
eller:
HTTP 500 - Internal Server error
Jeg har sat database mappen til at være "read" og "Write". Det virkede forresten fint da der bare lå en Windows XP Professional på.
Jeg forstår det ikke da lortet ikke er skrivebeskyttet på nogen måde :(

-Techno_dk
Avatar billede cpufan Juniormester
13. marts 2002 - 08:21 #1
prøv at ændre rettighederne direkte på databasen.
Hvis du har overskrevet db-mappen, ændrer du også rettighederne tilbage til read-only
Avatar billede kosnes Nybegynder
13. marts 2002 - 14:17 #2
Jeg har samme problem, og den med at ændre skrive rettighederne på selve databasen holder ik... heller ik hvis man gør det i iis.. hmm... jeg synes jeg har prøvet alt, men alle forslag skal være velkomne... :-)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
13. marts 2002 - 15:44 #3
det er rigtig hvad kosnes siger jeg har sat den til ata kunne skrive også i iis
Avatar billede cpufan Juniormester
13. marts 2002 - 20:42 #4
har du sat det sådan at "IUSR-servernavn" har skriveadgang?

IUSR er "internetuser"
Du opretter denne ved at vælge properties/security for mappen eller databasen, og så "add"e internetuseren. Når du trykker på ADD fremkommer en lang liste med muligheder du skal blot finde den der hedder IUSR-et-eller-andet
Avatar billede kosnes Nybegynder
13. marts 2002 - 21:11 #5
IUSR_servernavn er sat som dne skal... det er ikke det.... hmmm.... hilfe!
Avatar billede techno_dk Nybegynder
13. marts 2002 - 22:15 #6
helt sikkert :) nu virker det for mig, 1000 tak skal du have :-D
Avatar billede cpufan Juniormester
13. marts 2002 - 22:16 #7
fejl 500 er en scriptfejl, der siger den enten ikke kan afvikle asp,
eller for eksempel ikke kan finde stien til databasen
Avatar billede cpufan Juniormester
13. marts 2002 - 22:17 #8
hvis det er et nyt produkt fra microsoft, så se om der ikke skulle være en patch/update af produktet
Avatar billede cpufan Juniormester
13. marts 2002 - 22:19 #9
fjong techno
takker for poingx