Avatar billede rasesp Nybegynder
13. marts 2002 - 09:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

windows xp døde

Hej ER der nogen der har erfaring med et dødt XP pro.
Jeg var inde og opdatere på MS hjemmeside.
Efter genstart skete der pludselig ingenting. Det vil sige absolut ingenting. Kom ikke ind til noget som helst ikke engang opstart eller bios´, den virker død.
VH
ars
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. marts 2002 - 09:25 #1
er stikket sat i??? *G*
nej ok - men skriv lige lidt mere om hvad du har forsøgt, og hvad den gør/ikke gør!
Avatar billede dah Nybegynder
13. marts 2002 - 09:29 #2
tja det kunne godt lyde lidt som om din strømforsygning er brændt af.....
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. marts 2002 - 09:42 #3
Er der slet intet liv i maskinen?
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 09:55 #4
Prøv at tage den ned til en forhandler, det kan være det bare er sikringen i strømforsyningen der er røget sig en turr (hvis det er strømf.)
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 09:55 #5
Det var et svar
Avatar billede rasesp Nybegynder
13. marts 2002 - 10:37 #6
Det virker ikke som om det er strømforsyningen der er død. Computeren lyser fint nok, og man kan sætte cd'er i cd-romen, men derudover sker der ingenting. Jeg er bange for det kan være bios der er død.
Avatar billede hub Nybegynder
13. marts 2002 - 10:42 #7
Prøv at resette BIOS på motherboardet-der sidder en lille jumper i nærheden af batteriet.

Hvis BIOS var helt død, kunne den ikke starte overhovedet..
Avatar billede rasesp Nybegynder
13. marts 2002 - 10:45 #8
Den starter jo sådan set heller ikke overhovedet. Det eneste tegn på liv at lampen lyser. Kunne den ikke det klare det uden bios?
Avatar billede hub Nybegynder
13. marts 2002 - 10:53 #9
Jo, denne laampe indikerer blot at der er spænding på boardet.

CMOS er en ganske lille programstump der kopieres fra BIOS hver gang maskinen startes. Hvis denne kode er fejlbehæftet, kan den erstattes af en frisk kopi ved at resette BIOS med en jumper (se din manual)
Det er ikke usædvanligt at det forekommer. Den opdatering du har lavet hos MS, burde ikke have nogen indflydelse på BIOS--det kan være en tilfældighed. Prøv også at holde INSERT nedtrykket når du tænder maskinen på powerknappen. På mange maskiner laver dette en reset af BIOS
Avatar billede rasesp Nybegynder
13. marts 2002 - 23:05 #10
hey hub
det virkede, du skal have dine point. Men hvordan?
Avatar billede hub Nybegynder
13. marts 2002 - 23:22 #11
Sådan- og mange tak :-))