Avatar billede Bakken Juniormester
14. marts 2002 - 18:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

opstart

jeg kan ikke starte min pc den skriver primary master hard disk fail. er der nogen der kan hjælpe mig i gang. der ligge en regnskab så jeg er ikke så glad ved dette.

hilsen bjarne
brudeservice
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
14. marts 2002 - 18:15 #1
Tjek dine master, harddisk settings..Prøv at detecte harddisken UDE I bios ..
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
14. marts 2002 - 18:16 #2
"Primary master fail" er et udtryk for den harddisk der ligger øverst i hierkiet af ide-enheder ikke kan findes. Prøv at åbne dit kabinet og se om evt. strømkabel eller ide-kabel til din harddisk ikke sidder ordentlig. Hvis du lige har udskiftet eller bytte om på dine enheder (harddisk, CD-drev osv.) kan det være derfor computeren ikke kan finde din disk.

/ET
Avatar billede hathor Nybegynder
14. marts 2002 - 18:17 #3
tjae .. har du pillet ved skidtet?? Har du haft rykket kabler af disken eller har du rodet i bios? Det er lidt svært at sige hvad der er gået galt.

Er problemet kort sagt opstået af sig selv eller hvad?

Hvis det er opstået af sig selv er du lidt på skideren. Så må du prøve at sætte den i som slave i en anden computer og se om den kan finde disken. Ellers forklar lidt mere om hvad du har lavet.
Avatar billede summer Mester
14. marts 2002 - 23:34 #4
1)windows version? 2)Primary slave? 3) Secondary master? 4) Secondary slave? Prøv at sætte et andet IDE-kabel i. Afprøv evt. med det du har på Secondary.
Avatar billede imk53 Nybegynder
15. marts 2002 - 08:36 #5
Prøv at tjekke jumper sætningerne prøv at tjekke de forskellige kabler (støm mm.) og prøv så at tjekke bios

/IMK53
Avatar billede Bakken Juniormester
15. marts 2002 - 13:45 #6
ja nu virker det det var strøkablet .
Avatar billede summer Mester
15. marts 2002 - 17:34 #7
Hvorfor får hathor 200 point for en henkastet bemærkning >.. har du pillet ved skidtet??<
brudeservice>>> Du udviser ikke særlig megen pli. Alle har jo svaret lige så godt. Det havde været korrekt at fordele pointene blandt svarene, eller under alle omstændigheder have givet allan-e-thomassen flest. Han var den eneste der nævnte strømkablet, som fejlkilde - Dårlig opførsel.
Avatar billede Bakken Juniormester
15. marts 2002 - 18:07 #8
der er desværre sket en fejl jeg trode jeg havde
giv jer alle .

brudesevice
Avatar billede summer Mester
15. marts 2002 - 18:38 #9
Det er OK brudeservice.
hathor>>> Det ville være flot at dele de nemt tjente 200 point med allan-e-thomassen og zyberwizard. Opret i så tilfælde et spm. med henvisning til  http://www.eksperten.dk/spm/185143
Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 00:01 #10
okay .. jeg havde slet ikke set det her. Jeg opretter spm.
Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 00:05 #11
http://www.eksperten.dk/spm/186936 Opret spørgsmål her.

Mit svar i denne tråd skulle have været en kommentar iøvrigt.
Avatar billede summer Mester
19. marts 2002 - 00:08 #12
fairness, flot hathor
Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 16:49 #13
http://www.eksperten.dk/spm/186936

Allan-e-thommason der er point til jer her. Læg et svar
Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 16:50 #14
jo og zyberwizard også.. gratis point .. gomse gomse gomse ...
Avatar billede Bakken Juniormester
28. februar 2010 - 12:00 #15
lukket