Avatar billede j_stick Nybegynder
20. marts 2002 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilretning - Rapport - Logo

Jeg er igang med at ændre $OrdBekræftelse, men jeg kan ikke finde ud af at indsætte et logo øverst på siden.

Hvordan gør jeg det????
Avatar billede yvonne Nybegynder
20. marts 2002 - 19:08 #1
Hejsa...
Tja jeg ville jo gøre det på den nemmeste måde da jeg ik er helt ekspert, meen det kommer helt an på om det er dig/jeres eget logo, for så ville jeg jo lave et stk "papir" med logoet på først og dernæst tilrette min rapport efter hvodden logoet nu skal være på papiret *ss*
hygge og ha en fortsat god dag/aften ( fidus jeg lærte hos DamgaardI i sin tid :-)
Avatar billede jasman Nybegynder
25. marts 2002 - 08:02 #2
Det med logoet lader sig ikke så nemt gøre.
Der er ikke mulighed for i Navision XAL/C5 direkte at sætte grafik ind i en udskrift.
Så enten skal du anvende fortrykt papir med logoet, eller også skal du investere i software der fanger output fra Navision programmet og omformaterer det før udskrift (Jetform, Lasernet m.v.).

Mvh

Jasman
Avatar billede Broholm Novice
25. marts 2002 - 10:31 #3
Jo man kan. I hvert fald i Windows udgaven. Men man bliver nødt til at holde sig til sort/hvid. Det kræver lidt tricks, men kan godt lade sig gøre.

-Broholm
Avatar billede jasman Nybegynder
25. marts 2002 - 19:27 #4
Hej Broholm.

Tænker du på at lave noget upload af makroer til printeren, også aktivere det fra en rapport ?
Ja det kan man jo, men jeg vil ikke sige at det er nemt.
Programmeringssproget understøtter det ikke direkte som i Axapta.
Jeg ville da gerne se et eksempel, hvis du vil ud med det.

Mvh

Jasman
Avatar billede Broholm Novice
25. marts 2002 - 19:59 #5
Nej, jeg tænker ikke på upload.

Tricket består i at lave sin egen True Type font, hvor man lægger logoet ind som f.eks. et 'a'. I Standard og Standard-Windows printerdriverne lægger man fonten ind, og beder rapporten om at skrive et 'a' ud med den font. Voila! Man kan så styre størrelsen af billedet vha. størrelsen på fonten i PRD.Standard-Windows.

I fler-brugermiljøer skal alle arbejdsstationer have TTF-fonten installet.
Avatar billede rew Nybegynder
26. maj 2008 - 12:07 #6
Hej Broholm

Et spørgsmål til et meget gammelt svar fra dig, kan man stadig lave det tricks med logo indsat i TTF og så bruge skrifttypen i C5.