Avatar billede sparks Praktikant
29. marts 2002 - 21:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formatering af ny harddisk i XP

Jeg har indsat en ny IBM 40 GB harddisk i min computer. Den skal sidde som sekundær HD.
Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg får den
formateret?
Der er ikke kommet nogen anvisning frem af sig selv. Der er heller ikke kommet et nyt bogstavs-drev tilsyne.
Når jeg går ind under systemer> enhedshåndtering, kan jeg se, at det sekundære drev er oprettet, at enheden virker korrekt.
Jeg vil blive meget glad, hvis nogen kan hjælpe mig. - På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2002 - 21:51 #1
du skal først oprette en partitiom på den - før kan du ikke formattere :)
Avatar billede sparks Praktikant
29. marts 2002 - 21:55 #2
Harddisken skal ikke deles op, den skal forblive som den er.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2002 - 21:56 #3
Så skal du bare oprette een stor partition - du har INGEN partitioner på disekn nu - derfor kan du ikke formattere den.
Avatar billede sparks Praktikant
29. marts 2002 - 22:02 #4
Undskyld, hvis jeg spørger lidt dumt, men kan du kort fortælle mig, hvordan jeg kommer i gang med det?  ( Har ikke prøvet det her før).
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2002 - 22:51 #5
01. Opret primær dos-partition
02. Sæt den primære dos-partition til at være aktiv
03. Tryk på esc indtil du er ude i A:
04. Genstart maskinen med startdisketten i drevet
05. Vælg start med cd-rom osv.
06. Skriv format <drevbogstav>:
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2002 - 22:52 #6
sorry - boot på win98 startdiskette - skriv fdisk - gør så som beskrevet ovenfor :)
Avatar billede mike23 Nybegynder
29. marts 2002 - 22:58 #7
en bootdisk til `98 kan du finde her www.bootdisk.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2002 - 23:04 #8
mike23> tak :)
Avatar billede mike23 Nybegynder
29. marts 2002 - 23:05 #9
;-)
Avatar billede sparks Praktikant
29. marts 2002 - 23:47 #10
John Stigers - Mange tak for hjælpen.
Jeg har nu fået partioneret og formateret min nye HD, og den har fået sit eget drevbogstav.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2002 - 21:20 #11
sparks> Takker for points :)
Avatar billede bangshof Nybegynder
31. marts 2002 - 17:14 #12
til en anden gang så brug den mulighed der ligger i win xp åben kontrolpanel/computeradmin/diskhåndtering der kan du oprette diske og formatere dem lige som du ønsker
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2002 - 20:31 #13
bangshof> ja den er god - den duer dog ikke hvis der ikke er en partition på disken :)