Avatar billede Hitman Praktikant
15. april 2002 - 23:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eltax Højttalere

Hejsa !!!

I Bilka kan man købe et sæt Eltax Pyramide højttalere.
De er på 400 watt musikeffekt, 3-vejs bassrefleks, 4-8 Ohm, 89 db, 23-20000Hz.
De er sat ned fra 3995 kr til 995 kr.
Nu er det sådan at jeg selv arbejder i Bilka og jeg kan købe dem for 895 kr.

Man kan desuden se dem på www.bilka.dk

Mit spm er så:
Er der nogen der kan fortælle mig om det er et godt køb?
Er det nogle gode højttalere???
Kan jeg få noget bedre til samme pris et andet sted ??

Hvis der er noget jeg ikke har fået med, så spørg endelig :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede Beach Mester
15. april 2002 - 23:40 #1
Tja.... Gode HT? Det kommer jo an på med hvilke øjne du ser (høre) det!
Jeg ville nok aldrig selv købe dem, da jeg skylder mit anlæg i prisklassen 30.000,- noget bedere.
Men hvis man ikke går så højt op i detalierne i musikken, men bare skal have dem til at knalde noget boom boom lyd af så er der sikkert ganske udemærket.

Du skal som en tommelfingerregl regne med at bruge ca. 1/2 af dit samlet anlægs pris alene på højtalerne. Så koster dit anlæg (forstærker + cd + ...) 1000,- så er det kanon.
Har du noget i klassen 3-4000,- så ville jeg holde fingerne væk og spare lidt sammen og få noget der kan leve op til dit anlæg.

Du ved lige så godt som alle andre at de HT aldrig har kostet 4000,- Nu er jeg ikke efter BILKA eller nogle andre, men tro mig, der er aldrig nogle der faktisk har betalt 4.000,- for dem! Så regn med prisen på 1000,- og udregn derefter i forhold til dit budget og andet grej.

Som medarbejder i BILKA kan du jo som alle andre bruge den fordel at købe dem, tage dem med hjem og give dem nogle tæsk i et par timer eller 10. Lever de op til dine forventninger så behold dem. Lyder det ikke som du regnede med så lever dem retur og få kronerne tilbage.

//Beach

PS: Døm ALDRIG en HT i butikken. Den skal testes der hvor den skal bruges, altså hjemme med DIN musik og DIT anlæg. Alt andet kan ikke bruges til noget!
Avatar billede Hitman Praktikant
15. april 2002 - 23:51 #2
Jeg siger mange tak for et rigtig godt svar :O)

Du får med det vups de 30 velfortjente point :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede Beach Mester
15. april 2002 - 23:53 #3
Jammen jeg takker mange gange, og håber du får ørene i det som er bedst for dig:-)

//Beach
Avatar billede nator Nybegynder
15. april 2002 - 23:54 #4
Hmmm.... *G* du får ikke meget 400watts højtaler for 995 kr...! Især ikke når mærket er Eltax....

Jeg har selv et par 12" Cerwin-Vega! højtalere på 300watt og de kostede 2600 kr. pr. stk.

Alene 12" bass enheden koster 1100 kr....!
Avatar billede Beach Mester
15. april 2002 - 23:59 #5
>>>nator
Det er jo rigeligt hvis "anlæget" ellers ikke er i stand til at give mere lyd fra sig end en gethoblaster. Man kan altid komme og sige at det og det er skide godt for mig, men det er ikke ens betydende med at det er godt for naboen!
Cerwin... HT er da også ok til disco bla bla musik, men ville falde helt til jorden hvis de blev sat til at vidergive en fløjtekoncert. Der ville simpelthen mangle opløsning op perspektiv.
Så.... Hvad skal man lytte til, og først og fremmest hvad skal de tilsluttes til!

//Beach