Avatar billede deejay_m Nybegynder
21. april 2002 - 17:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

insætte de 10 nygeste osv.

ok jeg har en nyheds tavle på min forside hvor de 10 nygeste nyheder bliver printet ind
sådan

$result = mysql_query("SELECT navn, DATE_FORMAT(dato, '%d/%m-%Y %H:%i:%s') AS dato FROM nyheder ORDER BY id DESC");

og vil gerne have at der står
1. nyhed
2. nyhed
3. nyhed osv.

men det er ikke så let som jeg troede man kan godt hente dataen men at få det til at stå med tal foan 123 er lidt svært.
jeg tænkte på om man kunne hente dem ud seperat med en limit men vill spørge jer om der ikke var en nemere måde
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 17:45 #1
$result = mysql_query("SELECT navn, DATE_FORMAT(dato, '%d/%m-%Y %H:%i:%s') AS dato FROM nyheder ORDER BY id DESC");

while($row = mysql_fetch_array($result)){
$taeller = $taeller + 1;
echo $taeller;
echo ". ";
$row[navn];
}
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 17:46 #2
ups...

$result = mysql_query("SELECT navn, DATE_FORMAT(dato, '%d/%m-%Y %H:%i:%s') AS dato FROM nyheder ORDER BY id DESC");

while($row = mysql_fetch_array($result)){
$taeller = $taeller + 1;
echo $taeller;
echo ". ";
echo $row[navn];
}
Avatar billede deejay_m Nybegynder
21. april 2002 - 17:47 #3
fuck det er jo så enkelt hvorfor har jeg ikke tænkt på det någet før??
nå men tak for hjælpen el_barto
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 17:59 #4
Selv tak :) Nogen gange kan man ikke se skoven for træer...