Avatar billede capri Nybegynder
24. april 2002 - 14:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

80GB HD køling??

jeg køber nok en maxtor 80gb hd. jeg har desuden en 40maxtor hd. det skal sidde i et Aopen HQ45. det jeg gerne vil vide er om der vil behøves extra køling til harddiskene. Vil helst ikke brænde det hele af. og det sidder lidt kompakt i den type kabinet.
Af andet der giver mit kabinet god varme: Gforce3 og en 1.2TB amd
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 14:20 #1
Der skal ikke noget køling der.
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2002 - 14:21 #2
hmm, en kabinetkøler kan jo aldrig skade.

Mener også jeg engang så en specifik harddisk-køler, men husker ikke lige hvor.
Avatar billede capri Nybegynder
24. april 2002 - 14:22 #3
har oz set HD kølere...men vil ikke have mere i min puter der larmer hvis det er unødvendigt*S*
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2002 - 14:22 #4
radiohead--> Der skal måske ikke, men har du nogensinde prøvet at mærke på en harddisk som har kørt i bare en time?
Ingen tvivl om at det er fint med noget køling.
Avatar billede capri Nybegynder
24. april 2002 - 14:23 #5
jamen de bliver sq varme...men ved ikke om det kan skade dem
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2002 - 14:24 #6
Jeg ville osse helst stille min comp ned i en stor kummefryser! :o)
Avatar billede capri Nybegynder
24. april 2002 - 14:25 #7
*GG*...men det pynter bare ikke i stuen. Men du ved ikke om det kan skade dem??
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. april 2002 - 14:25 #8
Jeg har 2 x 120 MM papst silent kølere til min :) ... Du kan køle dine colaer ned på harddiskene :D
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2002 - 14:26 #9
Det skader sikkert ikke, da placeringen af diske ellers ville være blevet lavet anderledes i kabinetter.
Men du kan jo lige tjekke op med producentens anbefalinger, og hvis ikke de skriver noget specifikt om køling, skulle der næppe blive problemer.
Avatar billede capri Nybegynder
24. april 2002 - 14:26 #10
ok....larmer de...og hvor er de fra*S*
Avatar billede razorgoose Nybegynder
24. april 2002 - 14:53 #11
det er da ikke nødvendigt at købe dyrt køle til hardiske..
jeg har 600 gb harddiske fordelt på 4*100  2*80  1*40  og har kun en kabinet køler indenfor i boxen...og harddiskene bliver kun håndlune..
det skal sige mine harddiske kører 24/7
men som sagt skader det aldrig at forbedre forholdene for dine harddiske:)

Razorgoose