Avatar billede floffy Nybegynder
05. juli 2000 - 21:57 Der er 7 kommentarer

PHP40 og ImageString (GD)

Jeg mangler at finde ud af hvorfor "æøå" og sikkert dansk tegnsæt ikke virker med image-funktionerne. Er det system-afhængigt eller er det GD der har nogle settings et sted?
Avatar billede razor Nybegynder
06. juli 2000 - 11:54 #1
prøv at køre en set_locale("LC_ALL","da_DK");  først.. (jeg har ingen ide om det virker!)
Avatar billede razor Nybegynder
06. juli 2000 - 11:55 #2
ups.. det skulle være uden _ altså setlocale istedet for set_locale
Avatar billede alk Praktikant
07. juli 2000 - 06:38 #3
Kan man downloade nyere versioner af GD librariet til Windows som er kompilet? Og som bare er klar til brug, og gerne med freetype modullet?
Avatar billede floffy Nybegynder
07. juli 2000 - 11:37 #4
alt> Det kunne være du skulle stille et nyt spm?

razor> jeg tjekker det ud...
Avatar billede floffy Nybegynder
07. juli 2000 - 14:36 #5
razor> Det virker ikke :(
Avatar billede kimhornung Nybegynder
16. september 2000 - 03:05 #6
Hvilken funktion bruger du? For mig virker det fint med ImageTTFText() - jeg har ikke prøvet med ImagePSText()

Jeg går ud fra, at du selvfølgelig bruger en font, der indeholder æøå :-) Hvis ikke du er sikker, så check det først - prøv evt. samtidig med en helt alm. font så som arial eller times...

Hvorfra kommer den tekst, der ikke virker? Er det en værdi, der kommer fra en formular via POST eller GET eller en database eller fra et helt andet script? Og hvad sker der så: skriver den ingenting eller skriver den mærkelige koder i stedet for de danske vokaler? Hvis jeg får mere info, kan jeg bedre hjælpe dig med at løse problemet...
Avatar billede kimhornung Nybegynder
16. september 2000 - 04:44 #7
Ups - læste ikke dit subject (at du bruger ImageString). Så vidt jeg kan se, indeholder denne funktions default fonts IKKE de danske vokaler. Jeg har forsøgt at finde frem til nogle ekstra fonte til gd, men har ikke haft held til det. Så jeg vil foreslå at du overvejer at bruge en TrueType font i stedet, hvis det er en acceptabel løsning i det konkrete tilfælde.