Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
03. maj 2002 - 08:46 Der er 11 kommentarer

Joypad kompatibilitet med xp??

Hej Eksperten, et par hurtige spørgsmål.....

Jeg har et "Microsoft sidewinder precision pro" joypad som er oprindeligt er lavet til win '98, og mit nyligt installerede xp siger da også at det ikke er kompatibelt...

Jeg har været på microsofts hjemmeside, men kunne ikke umiddelbart finde en opdateret xp driver, ved i om det overhovedet findes??

Det irriterende er, at det lader til at virke perfect i alle mine spil, indtil spillet fryser fordi xp bryder ind og siger at den har fundet ny hardware (ca. 1 min. inde i spillet) jeg installerer xp's standard software og den siger at enheden virker perfect, alligevel spørger den igen næste gang jeg starter et spil !?! kan man evt. få xp til at lade være med at spørge??

Håber virkelig i kan hjælpe mig....

Hvis i ikke kan, ved i så hvad der findes a joypads (ikke joysticks!) der er lavet til at køre med xp??

på forhånd tak!!

Hilsen Rasmus
Avatar billede Bucher Juniormester
03. maj 2002 - 10:06 #1
Hej Rasmus,  ja du er ikke den eneste der har de problemer, efter jeg hade installeret XP virkede mit joypad heller ikke, og det var det samme xp sage til mig.
Jeg har løst problemet ved at købe et joypad til USB for ca. 200kr.
Nå du har det, tænder du din computer og lader den starte op, når den er klar(skrivebord) sætter du dit joypad i USB porten og XP klare rasten..  =)
MVH
Bucher
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
03. maj 2002 - 10:41 #2
Er det ligemeget hvilket joypad selvom der står at det er designet til win98, bare det har USB?? hvad hedder det du har?
Avatar billede Bucher Juniormester
03. maj 2002 - 11:06 #3
Mit pad er et NO name pad, og da jeg satte det i klarede xp det hele.
Er dit til USB el Gameport???
jeg fundet et link til dig...
http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx?Catalog=LCID%3D1030%26CDID%3DDA-KB%26PRODLISTSRC%3DON&Product=msallsv&Query=Microsoft%2520sidewinder%2520precision%2520pro&Queryc=Microsoft+sidewinder+precision+pro&withinResults=false&srchstep=0&KeywordType=ALL&Titles=false&numDays=&maxResults=25
Prøv det... hvis du ikke finder ud af noget, skriver du bare igen!!!
MVH
Bucher
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
03. maj 2002 - 11:19 #4
NO name pad, vil det sige at det kører med alle styresystemer eller hvad?? tak for sitet, men der var desværre ikke noget brugbart..... jeg havde desuden problemer med at spille i win 98, mine spil hakkede når jeg brugte joypad
Avatar billede resten Nybegynder
03. maj 2002 - 11:21 #5
Har du prøvet windows update?
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
03. maj 2002 - 13:04 #6
mener du mht win98 problemet? eller mit xp problem? :)
Avatar billede resten Nybegynder
03. maj 2002 - 13:12 #7
ang joypad.
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
03. maj 2002 - 13:17 #8
Få at se om der findes xp drivere til mit "Microsoft sidewinder precision pro" joypad? Hvordan gør jeg det?
Avatar billede resten Nybegynder
03. maj 2002 - 13:19 #9
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
03. maj 2002 - 13:42 #10
den siger at mine sikkerheds indstillinger er for høje de må højest være "mellem", og det er de!! og så siger de en masse med at jeg skal have aktiveret en masse ting, bl.a. activeX, burde det ikke være det? jeg har også prøvet at fifle lidt med nogle af indstillingerne, men ligemeget hjælper det :( !!
Avatar billede Bucher Juniormester
03. maj 2002 - 15:55 #11
hmm  rasmus har du messenger eller icq????  så kan vi chatte!!!