Avatar billede kato Praktikant
04. maj 2002 - 08:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort støj!

Jeg kan IKKE holde den larm ud fra mit grafikkort. Jeg har haft skiftet blæseren ud fra en elendig plastic blæser, til en Thermal Take blæser, med næsten samme støj-resultat. Jeg er meget skuffet over Thermal Take, og søger derfor en anden blæser der er "støjfri"
Kan jeg evt. bruge en køleplade isteder for blæser?
Mit kort er et 32 mb geforce2.
VH
Kato
Avatar billede peet-49 Novice
04. maj 2002 - 08:41 #1
Har du kabinetkøler monteret, kan du klare dig med en køleplade.
Avatar billede kato Praktikant
04. maj 2002 - 09:14 #2
Hej peet49

Nej...jeg vil helst undgå for mange støjkilder i computeren.
Avatar billede capri Nybegynder
04. maj 2002 - 09:24 #3
dengang jeg kørte med G-force 2 havde jeg blot en køleplade på. det virkede fint i min pc. Jeg har nu solgt kortet til en ven. Og det virker stadig fint efter 1.5 år med kun en køleplade
Avatar billede kato Praktikant
04. maj 2002 - 09:28 #4
capri
okay det lyder interessant.
Jeg tænkte også på om man kunne sætte volten ned på blæseren. Har i erfaring på det område?
Avatar billede peet-49 Novice
04. maj 2002 - 09:38 #5
Du kan køre på 5 volt, så nedsættes hastigheden, men også kølingen; men er du sikker på, at det er VGA-køleren, der larmer, det er ikke normalt. Det er normalt CPU-blæseren, du kan høre.
Avatar billede kato Praktikant
04. maj 2002 - 12:39 #6
Nej der er grafikkortet. Jeg har prøvet at stoppe blæseren på kortet, og sikken en fred der blev :-)
Hvordan nedsætter jeg volten til blæseren?
kato
Avatar billede peet-49 Novice
04. maj 2002 - 14:42 #7
Det kræver, at laver et kabel, som du monterer på den røde og den sorte ledning  på et af strømstikkene, der er der 5 volt, den gule og den sorte kører 12 volt.
Avatar billede kato Praktikant
04. maj 2002 - 15:53 #8
Ok...jeg prøver og håber på at, den får køling nok ved den lave volt/hastighed.
Fortsat god weekend
Kato
Avatar billede peet-49 Novice
04. maj 2002 - 22:55 #9
I lige måde, og tak for pointene.