Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
10. maj 2002 - 10:33 Der er 210 kommentarer

LOGOKONKURRENCE $$$

Jeg skal bruge et lille logo til højre hjørne foroven på

www.PcUdsalg.dk

til vinderen er der de 200 point +

500 (x) tak :-) :-)

det skal passe lidt i farverne, men må gerne kunne bruges til et evt. nyt design, da det muligvis er på trapperne.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 10:35 #1
Nu bruger du jo igen $$$ som blikfang....
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 10:38 #3
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
10. maj 2002 - 10:38 #4
jeg vil MEGET gerne give som tidligere nævnt for kr.500 varer fra siden, men det har jeg fået at vide at jeg IKKE må, så derfor :-(
MEN det kan jo være at jeg vil kontakte en evt. vinder vedr. dette :-)
er det ulovligt ??? (det er altså FREELANCE vi er i!!!)
PLEASE lad nu være med at "spamme" mit spg. så kan evt. indlæg vedr. dette ikke blive sendt til mig pr. e-mail.
fedtmuledk@e-mail.dk
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
10. maj 2002 - 10:39 #5
mit tidligere spg. er på mystisk vis blevet væk ???
derfor kan jeg ikke se de tidligere forslag :-(
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. maj 2002 - 10:40 #6
Er der ikke en KoAdmin der kan komme med en begundelse? det er da ærgeligt at det spørgsmål bare blev slettet
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 10:42 #7
Det er blevet lukket af en Coadmin, men hvad med om vi glemte alt om de 500 kr. og fokuserede på de forslag som kommer.
Avatar billede simonia Nybegynder
10. maj 2002 - 10:47 #8
Synes det er synd og skam, Eksperten godtager dette nogle gange og andre gange ikke. Jeg kan ikke se, det kan skade nogen at manden vil være flink og give noget fra sin butik til den, der klarer hans opgave. Jeg har da tidligere fået et webhotel herinde. Det har da været meget værd for mig og det han fik til gengæld var lige så meget værd for ham. Vi var begge tilfredse! Hans spørgsmål blev modsat dette godt modtaget, og der kom en sjov lille konkurrence ud af det.
Avatar billede jin Nybegynder
10. maj 2002 - 10:58 #9
Lidt for sjovt men prøv se det....!

http://www.friserverplads.dk/jin/pc.jpg

Jin bliver fjerner, hvis mit svar bliver accepteret !
/JiN
Avatar billede sthen Nybegynder
10. maj 2002 - 11:15 #10
>> fedtmuledk

ANMELDT til Coadmin

Det kan ikke være rigtigt at der skal være penge blandet ind i besvarelserne her på E.
Avatar billede peellefsen Nybegynder
10. maj 2002 - 11:27 #11
Avatar billede cazzznh Nybegynder
10. maj 2002 - 11:52 #12
Fedtmule.dk >> hvad siger du til de forslag der er kommet indtil nu ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2002 - 11:54 #13
Der er jo ingen forskel i denne og dit tidligere spørgsmål.... derfor er min opfordring til coadmins den samme som sidst...
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. maj 2002 - 12:18 #14
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. maj 2002 - 12:35 #15
Giver simonia ret!

Til alle dem der normalt ikke laver grafik : Kan I ikke passe Jeres kategorier, medens vi passer vores?

-Radiohead
Avatar billede peellefsen Nybegynder
10. maj 2002 - 12:37 #16
Som jeg ser det, er grunden til at det ikke er tilladt, jo at det ville fjerne grundlaget for sharksforum. Og det er jo ikke særlig god forretning, vel? Nu er det bare det at, ihvertfald set med mine øjne, det er totalt dødt på sharks design/grafik afdeling. Jeg kan godt se at det er et dilemma for ejerne, men dette er ikke grund nok til at almindelige brugere opfører sig som magtsyge cyberstrissere, og rent ud sagt ligner en 3-4 årig i processen.
Jeg har hold min mening for mig selv indtil nu. Grunden er at jeg synes at eksperten er blevet forvandlet til den rene børnehave, komplet med magtkampe og tilsvining. Det er fandenme for latterligt. Alt for mange sp. er fulde af ligegyldigt lort, som folk lukker ud om hindanden, for hvad?? Jeg synes det er en klar indikator for at reglerne må laves om. Eller er folk bare så barnlige? det nægter jeg altså at tro.

Selvfølgelig skal ejerne af e have lov til at bestemme reglerne på deres site. Men jeg synes at en person der har lyst til at give noget håndfast, for at få et stykke arbejde udført, skal absolut have lov til det. Og da sharksforum ikke har det samme antal besøgende som e, so er det da klart at folk opretter sp her!

Det, kan man så sige, er at slå idéen bag sharksforum ihjel. Det er også rigtigt nok, men nogengange er det det som skal til, hvis ideen ikke fungerer.

Måske skulle man gøre sharksforum til et sted for store opgaver, til over 5k, 10k et eller andet, så alle de 'små fisk' kan boltre sig her på eksperten?!?

Det var så en rigtig omgang fra mig :) Nu skal jeg nok holde kæft igen.
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. maj 2002 - 12:47 #17
Bravo! Det er lige præcist de ord jeg har prøvet på at finde. Tak, peellefsen. Du har så ganske ret.

Hvorfor relateres der konstant til sharksforum her på sitet? Sharksforum har jo intet med E. at gøre...!? Skal internet-sider nu også til at tage hensyn til konkurrenter??? tsk tsk...

-Radio/NoNick
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. maj 2002 - 12:52 #18
Helt enig med peellefsen!!

Og en del af de brugere som laver grafik for points her på eksperten, er drenge fra 12-18 år. De har jo ikke mulighed for at bruge sharksforum, da man skal være over 18. Hvor meget er det så værd ?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 12:54 #19
Som Job/Opgaver : Freelance fungerede dengang da jeg startede på E, var det med at man skrev:

Jeg skal bruge en PHP programmør til et større projekt. Varighed: 4 uger. Kontakt mig@firma.dk for flere oplysninger.

Som regel var der sat 0 eller 5 point på.

Altså mere en måde at kontakte folk, end et egenligt spørgsmål til point. Det har jeg det fint med. Men når nogen der er nærige prøver at få lavet et komplet logo, stort set uden oplysninger, og til et kommercielt site må jeg sige fra.

Så skriv dog for faen at i har lavet en konkurrence på jeres side, hvor man kan lave et logo. Men kom ikke og lav reklame for det på E.

Alternativt må du betale dig fra det hos en Proff. som os andre grafikspader :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2002 - 13:20 #20
fedtmuledk> der må IKKE afsættes penge på en opgave ydført på eksperten - KUN point - opret spørgsmålet igen, denne gang med lidt flere point.

john_stigers - coadmin
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. maj 2002 - 13:22 #21
john -> mede flere points?? man kan højest have 200
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2002 - 13:26 #22
gizmo-gizmo> jeg ser sgu aldrig de sk... points :) det var en fejl :)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 14:07 #23
Mine idéer:

www.biggel.com/image/pcudsalg01.gif

Copyright på indtil det bliver godkendt ;-)

VH.
Bror S. Skardhamar
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 14:13 #24
- uhh grammatik fejl da!
Avatar billede sthen Nybegynder
10. maj 2002 - 15:30 #25
Jeg er nødt til at give CoAdmin's ret i deres udtalelser her.

Eksperten.dk er og bør fortsat være et ikke-kommercielt site. Der står klart i reglerne at eneste gyldige betalingsmiddel er points. Håber at det må blive ved på denne måde.

I modsat fald ender det med, at det KUN er de pengestærke folk der kun få svar herinde. Jeg kan godt se at det kan virke uskyldigt med at man frit kan vælge for 500,- på sitet. Næste gang er det direktøren for B&O der kommer med et indlæg, og så udloves der frit valg i hele butikken. Hvor er grænsen. Den vil (hvis dette accepteres) blive mere og mere flydende.

Derfor:
Håber fortsat at E holdes fri af penge.
Hvis du vil betale, så søg hjælp på sharksforum, eller kontakt de bureauer hvor du virkelig skal slippe $$$'ers.

- og husk -

det er ikke ulovligt at søge hjælp på begge sites, men det er ikke tilladt med to ens spm. på E.
Avatar billede peellefsen Nybegynder
10. maj 2002 - 15:39 #26
Ikke for at formærme nogen. Men jeg mener ikke at niveau'et her på eksperten er højt nok til store firma'er som B&O. Dessuden ville dem som har ekspertisen til at udføre arbejdet for store virksomheder, aldrig lave noget for dem for småpenge. Det kunne man f.eks lægge en begrænsning på beløbet, som jeg også skrev i det forrige indlæg.
Derimod synes jeg ikke at det er noget galt i at nogle unge kan tjene måske 500-1000 kroner på deres hobby, som måske engang bliver deres levebrød.
Points har ingen betydning i den virkelige verden, og at lave grafik mm er et arbejde, hvorfor skal man så ikke kunne få noget håndfast for det?

Jeg synes at kategorien freelance bør nedlægges hvis reglerne ikke ændres. De to passer ikke sammen, efter min mening.

ups, nu sagde jeg noget igen :)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 16:20 #27
peellefsen: Jeg giver dig 100% ret, jeg kan ikke se noget forkert i at man tilbyder penge for lidt arbejde. Samtidig mener jeg også at der er noget forkert over at kalde en kategori for freelance da i navnet ligger at det er en måde at tjene penge på.
Jeg vil gerne give dig ret i at de burde nedligge freelance hvis reglerne ikke bliver ændret.
Men sommetider tvivler jeg på at man bliver hørt når man kommer med forslag.

Hov, jeg kom til at sige noget :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. maj 2002 - 16:26 #28
maximus & peeellefsen ---> hmm... freelance bliver da også fjernet?? det er da det jeg har kunne forstå. Tror det var nikolajdu der skulle lave en helt ny struktur.
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. maj 2002 - 16:26 #29
Fedtmuledk... opret et nyt spm. med x antal point. Skriv også, at du gerne vil have at vinderen kontakter dig på mail. Så kan det med "gaven" arrangeres uden om E.

-Radiohead
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2002 - 16:56 #30
Det er såmen mig der har udarbejdet den nye kategoristruktur. Den vil meget snart blive implementeret. Og i den eksisterer der ikke en freelance kategori.

Istedet bliver der oprette "Opgaver" gategorier under feks. programmering og webdesign...
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 17:17 #31
Den med opgave kategori lyder som en kanon god ide. Det vil nok løse en del misfortåelser.

Noget andet er at jeg håber at der kommer gang i SharksForum, ideen er rigtig god, det er bare synd at der ikke er flere der stiller opgaver som skal løses.
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
10. maj 2002 - 17:39 #32
--peellefsen      enig
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
10. maj 2002 - 17:41 #33
sharksforum vil kun blive kendt hvis de fjerne deposttion på 20 kr.. eller eksperten admin gør det.... han ejer dem begge...
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 17:49 #34
online-help.dk>sharksforum vil kun blive kendt hvis de fjerne deposttion på 20 kr..

Du mener vel: så bliver den berygtet.
Avatar billede 3355264 Nybegynder
10. maj 2002 - 17:55 #35
se mine forslag her:
http://www.ambulatoriet-broen.dk/logoer/logoer.htm

vh. 3355264 (mit icq nr.)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
10. maj 2002 - 18:01 #36
hmm jeg kigger sku nok på det logo der senere
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 01:38 #37
Avatar billede simonia Nybegynder
11. maj 2002 - 01:41 #38
peellefsen helt enig. Stedet var vist oprindeligt også kun til spm. ikke direkte arbejde!
Avatar billede lee Nybegynder
11. maj 2002 - 03:45 #39
Nanoq>> hvorfor bliver du ved ????
Det var da utroligt!!!

Nu må der simpelthen snart sættes en stopper for de evige diskutioner her på grafiker området på E. Kan du/i da ikke forstå at man ikke har lyst til at være her når der hele tiden er Bøvl !!!
Så hold jer dog til jeres egne kategorier... !!!

Jeg sidder da heller ikke og snuser alle kode spm. igennnem hver da for at se om der bliver lavet fulde opgave derinde, og om det er for firmaer eller private.

Jeg vil da selv have lov at vurdere hvem jeg vil lave noget for og hvem jeg ikke vil. Det har jeg da ikke brug for nogens hjælp til !! har i ikke andet at lave !!!

For f.... hvor er det ved at være kvalmende....

/Lee
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 03:47 #40
Hej lee>> velkommen tilbage &:-D
Avatar billede lee Nybegynder
11. maj 2002 - 03:53 #41
Hej Questis>> har skam været her hele tiden... er bare lidt sløj.. kommer du på icq ?

/Lee
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 03:56 #42
er på... men du er offline
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. maj 2002 - 08:25 #43
Her er der så også et forslag.

Kom gerne med ændringsforslag . . .

http://home6.inet.tele.dk/testpage/Eksperten/pcu.html

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. maj 2002 - 08:30 #44
Du kunne godt begynde at afvise de forslag der så absolut ikke falder ind i din smag ! ! !

Det ville hjælpe mange, der blot sidder og venter på din afgørelse . . .
Avatar billede 0ffline Nybegynder
11. maj 2002 - 09:53 #45
Har også lige lavet et lille forslag, som der står kan faktisk næsten alt ændres (farver/størrelse/format)
http://www.offlinedesign.dk/eksperten/udsalg.html

/0ffline
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 10:17 #46
Offline laver nogen ret fede logo'er. Han lavede et til mig i går i forbindelse med en dynamisk hjemmside jeg er ved at udvikle og bossen blev helt saglig :-))
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. maj 2002 - 10:43 #47
Lee, Jeg har også savnet dig! :)))

Jeg kommenterer når jeg ser Ekspertens regler brudt. Jeg har påtaget mig opgaven at udarbejde det nye regelsæt. Det kan jeg ikke, hvis ikke jeg graver mig dybt ned i det forskellige problemstillinger regelsættet gerne skulle afdække. Mit eneste mål er at UNDGÅ denne type diskutioner i fremtiden.

Jeg savner stadig en respons fra coadmins i dette spørgsmål...
Avatar billede 3355264 Nybegynder
11. maj 2002 - 14:12 #48
ny opdatering :)

http://www.ambulatoriet-broen.dk/logoer/logoer.htm

VH 3355264 (mit icq) skriv hvis det er
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2002 - 20:03 #49
fedtmuledk> Jeg vil gerne have en god forklaring på dette:
"til vinderen er der de 200 point +

500 (x) tak :-) :-)"

HVAD ER 500 (x) ???

Jeg gør dig lige opmærksom på at du IKKE må udlove præmier eller penge for det rigtige svar, da den eneste belønning der må modtages for et arbejde på eksperten.dk er point.

Du bedes lukke dette spørgsmål og oprette det igen med en ordlyd a la:

"Jeg skal bruge et lille logo til højre hjørne foroven på

www.PcUdsalg.dk

Til vinderen er der de 200 point.

Det skal passe lidt i farverne, men må gerne kunne bruges til et evt. nyt design, da det muligvis er på trapperne."

Hvis du nægter dette eller af anden grund ikke svarer, vil jeg tage en snak med de andre coadmins om en evt. sletnig af din bruger!

Du har 48 timer.

P.s. Du skal acceptere eget svar - accepterer du et af de allerede afgivne svar, vil det blive opfattet som du ikke vil følge de regler der er for eksperten.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2002 - 20:03 #50
P.P.s.

john_stigers - coadmin
Avatar billede dumdum Nybegynder
11. maj 2002 - 20:13 #51
"Man skal ikke hænge sig i detaljer - brug Randers Reb".

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 20:43 #52
Det er sådan en reaktion fra en CoAdmin der kunne få mig til at droppe eksperten. Jeg har lidt svært ved at takle den måde at true på!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2002 - 20:51 #53
maximus> manden HAR fået at vide at der ikke må blandes naturalier ind i belønning for et spørgsmål, men han gør det alligevel.
Så jeg/vi truer skam ikke - han har nu fået en advarsel. Vil han ikke rette sig efter den, så kan han jo ikke være på eksperten mere.

her er hans 1. spørgsmål - som du nok finder ud af så eksisterer det ikke mere - og det er ikke mig der slettede det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2002 - 20:51 #54
Avatar billede cazzznh Nybegynder
11. maj 2002 - 22:10 #55
Nye opdateringer på www.eksperten2.webbyen.dk
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
12. maj 2002 - 00:39 #56
500 (x) tak for de mange svar, og den efterhånden ret så spændende debat dette er ved at blive.
Til diverse koadmins - 500 (x) tak er en halv x 1000 tak, er der noget galt i at skrive det ? havde jeg skrevet 1000 tak havde der sikkert ikke været noget.
som andre har bemærket, skal i nok finde en anden løsning end at kalde dette lille hjørne af eksperten for "freelance" da de fleste nok vil gå ud fra at dette (kan) dreje sig om et såkaldt tilbud på et stykke arbejde, og efter de nye regler med max 200 point, vil nogen måske føle det som en yderst lille belønning for måske 1-2 timers arbejde.
Jeg har MANGE gange set kr. blive nævnt i denne katagori, og har sjællent set nogen beklage sig over det.
Men fair nok, hvis det er sådan i ønsker det, kan jeg da fint nævne at dette spg.KUN er om point (vel og mærke HELE 200 point)
Jeg må dog tilføje hertil, at jeg personlig synes det er en dårlig ide med denne regel. Vedr. mit tidligere spg. dette blev slettet HELT uden at jeg blev gjort opmærksom på det ( i kunne måske i det mindste have begrundet det i en email ), men nej det blev bare slettet af en efter min mening yderst emsig Koadmin, som måske har nydt sin nyerhvervede magt lidt rigeligt.
Sidst må jeg lige melde ud, at jeg ikke har tilbudt nogen penge for dette arbejde, jeg har tilbudt en præmie / gevindst, til bedste bud, på VARER og ikke kontanter.
Jeg håber dette kan tilfredsstille de forskellige involdverede Koadmins, og at i lader mit spg forsætte.
Konkurrencen løber til Tirsdag aften, hvor vinderen vil blive kårret, og vinderen vil naturligvis blive kontaktet af mig pr. email også som tak.

Fedtmuledk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. maj 2002 - 00:44 #57
CoAdmins kan ikke kontakte brugere pr. mail, hvis denne ikke er offentliggjort i brugerens profil, da CoAdmins ikke har tilgang til databasen, og derfor ikke kan få emailadresserne på vedkommende brugere
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
12. maj 2002 - 00:54 #58
min email har stået i begge mine spørgsmål, og hvis de ikke vil gøre det pr. mail, kan de istedet for spørgsmålet oprette en "dette spørgsmål er slattet pga ..." side istedet for det oprindelige spg (på dettes spg adresse)
Selv John Stigers refererer her over til et spg (adresse) som bare ikke længere eksisterer, mærkeligt ?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 09:14 #59
Du har 100% ret fedtmule, den måde som de opfører sig på virker ret emsigt. Som du selv siger kan jeg ikke se at du har tilbudt nogen penge for at lave dit arbejde. Som du selv siger 500 x tak er 500 x tak, også fylder det ikke lige så meget som at skrive det 500 gange. Det er rigtigt at du tidligere har tilbudt varer for 500,- men det kan jeg ikke se at du gør nu. Men selvfølig du gjorde det før, så nu betyder 500 x tak at du giver 500,-
Jeg syntes at CoAdmins skal overvejet deres reaktioner mere end en gang. Hvis de skal fungere som CoAdmins skal det udføres mere prof., man nedligger ikke bare et spørgsmål uden at ejeren har fået besked på hvorfor og evt. en mulighed for at rette det, hvis de ikke har adgang til email, så bør de måske tage det op til overvejelse med ejeren af Eksperten. Jeg kan godt forstå nødvendigheden i CoAdmins, men jeg og formentlig mange andre forventer at de er 100% prof.!!
Ordlyden af han besked virker altså ikke specielt flinkt!!

Jeg kan godt forstå logikken i at de vil have at eksperten kun skal være til point, da man har mulighed for at betale for at få lavet noget på SharksForumm.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 11:04 #60
fedtmuledk> Betal nu bare en ordentlig grafiker for at lave det.

Du har jo tænkt dig at tjene penge på siden, så vær nu lidt ambitiøs, i stedet for at nøjes med en eller anden lamer der lige har fået PhotoShop af en buddy.
Det bliver du også mere glad for i længden. Nu du er igang, din side kunne godt trænge til en overhaling hvis du vil prøve at lokke kunder til.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2002 - 11:27 #61
el_barto -> kalder du nu os der er kommet med et udkast, for en flok lamme personer?????

..

Eksperten er blevet meget værre efter KoAdmins er blevet indført
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2002 - 11:55 #62
fedtmuledk og andre> jeg er ikke ene om den beslutning der er taget i dette spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 12:06 #63
KoAdmins :-) Ko!- got it *LOL*
Avatar billede 3355264 Nybegynder
12. maj 2002 - 12:41 #64
ny opdatering, sig hvis der er noget der skal ændres mm. når jeg ikke har noget at gå ud fra kan jeg ikke lave det i den ønskede form som du nok vil have jo. men her kan du jo se på lidt af hvert...

http://www.ambulatoriet-broen.dk/logoer/logoer.htm

// 3355264 (my uin)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. maj 2002 - 12:47 #65
CoAdmins prøver bare at holde den linie der er udstukket af Admin.....
Avatar billede radiohead Nybegynder
12. maj 2002 - 12:54 #66
Jeg knækker mig snart!

Hvis man ønsker at give penge for et stykke arbejde, kan man bare skrive at vinderen skal kontakte mig pr. e-mail. Derved går det uden om eksperten og alle er glade.

Kan stadig ikke se hvad der er galt med pengegaver på E.!?

Maximus... Du er dagens helt, for din udtalelse omkring COAdmins!

-Radio/NoNick
Avatar billede dumdum Nybegynder
12. maj 2002 - 13:40 #67
Jeg har et underligt indtryk af coadmins eller hvad de nu end hedder. De har fået en fin titel, men ingen rigtige rettigheder for alvor. Kun sårn lidt beskedent, kan de vimse rundt og slette et spørgsmål i ny og næ. Og lige så snart admin tager en tur på det man kalder "velfortjent ferie", går det hele i stå. Ingen tør tage afgørende stilling i diskussioner - "det må vi vente med til admin kommer hjem" er udmeldingen. Sidestil dog coadmins med admin, og lad dem tage ansvar for deres egne handlinger i stedet for at vimse rundt og lave små forsigtige henstillinger, om noget der aldrig kan blive andet en halvt.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2002 - 20:13 #68
maximus> vi er stadig nye på eksperten og er først ved at lære at håndtere situationer som denne - så tag da lige og slap af vil du!!?????

jeg kan da se at du også er særdeles proff i dine udtalelser: http://www.eksperten.dk/spm/208641 - tilfældigvis havde du lige lavet en knap så klog kommentar der i - gad vide hvordan resten af dine kommentarer ser ud???

Ja, jeg er coadmin - men det betyder ikke at jeg vil finde mig i at blive nedgjort!

desuden tror jeg at i skal være glad for dem der er coadmins nu - der er næppe andre der vil være det, når de ser hvordan en coadmin bliver behandlet.

P.s. hvis du/i andre har noget at brokke jer over, så er min mailadresse på mit minisite!
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 20:18 #69
Nu kan det godt være at jeg pludseligt blander mig.... men er dette ikke spam af et spm. ? ville det ikke være mere reelt at admin eller bruger oprettede et spm. til at diskutere dette i istedet for at ødelægge ENDNU et spm. ?

bare min mening.

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 20:21 #70
questis>Jo det er lidt morsomt. Sidst Fedtmule havde oprettet dette spørgsmål gjorde jeg opmærksom på at det var et brud på Ekspertens regler.
Straks blev jeg angrebet som spammer.
De selvsamme personer der angreb mig for spam, spammer nu dette spørgsmål fuldstændigt...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2002 - 20:22 #71
john >> det er nærmere nogle KoAdmins der skal slappe af...
Hvorfor blande det spørgsmål der ind i diskutionen, hva har det med det her at gøre??
Selvfølgelig skal du ikke blive nedgjort fordi du er KoAdmin. Men mange koadmins (incl. dig) faaare mange gange frem hvor det ikke er nødvendigt.

Nææææh ... jeg synes ikke man skal være glad for de koadmins der er nu. Hellere undvære :)

questis >> puhhh, KoAdmins har sq ødelagt mange spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 20:23 #72
sku ikke altid lige nemt at finde ud af hvornår man må overtræde reglerne eller ej &:-D må  have lavet en liste med det
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2002 - 20:26 #73
schultza >> Jeg har ikke helt forstået hvad der er så "ulovligt" ved spørgsmålet. Kan du ikke forklare mig det? og eventuelt sige hvor det står.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 20:33 #74
Du siger det jo selv:
Jeg har ikke helt forstået hvad der er så "ulovligt" ved spørgsmålet.

Du vedkender altså at det i dine øjne "kun er lidt ulovligt" jvf. dit så. Men altså ulovligt.
jvf. = jævnfør
Slut herfra.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2002 - 20:34 #75
Jeg skrev det i gåseøjne fordi man ikke kan sige at et spørgsmål er ULOVLIGT... nåh jo, på en måde. For eksperten-politiet kommer jo efter en hvis man gør noget "ulovligt".
Men så kan du da glimrende svare på spørgsmål ??
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2002 - 20:35 #76
på spørgsmål = på mit spørgsmål
Avatar billede dumdum Nybegynder
12. maj 2002 - 20:56 #77
Tror ikke at jeg har anklaget nogen for at spamme. Men beklager at jeg selv kom til det - kunne dog ikke blive ved med at sidde hele debatten overhørig :-/

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 23:12 #78
Nok om det, jeg gider ikke blive ved. Det ser ud som om denne debat bliver ved i det uendelige.
Men jeg har altså staidig min mening som CoAdmins.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2002 - 23:21 #79
maximus> Du er hjertelig velkommen til at stille op som coadmin - så kan du se hvad det vil sige....
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 00:32 #80
Nej tak. Den ære kan du godt beholde.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 05:30 #81
I har sikkert hørt det tusinde af gange men nu kommer det igen....Forfanden hvor lugter de coadmins langt væk af korrupte politi betjente der bukker under for e-ejernes ønsker om at tjene penge på sharksforum. Hvis jeg bare kendte en enkelt af jer i virkeligheden ville jeg nok overveje at tage mit eget liv for i må da ikke være til at holde ud. Regler regler regler, var det ikke en idé at kigge lidt på hvert enkelt spørgsmål istedet for at lyde som et par principfaste babynumser der ikke vil tømme opvaske maskinen fordi søster ikke gjorde det igår. Forfanden da hvor er det latterligt at eksperten skulle ende sådan her. Det skal lige nævnes at dette er dedikeret til alle andre end nikolajdu da jeg ikke har set ham i "aktion" indtil videre.

-Jonas
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 05:30 #82
maximus > "ære" *fnis* !

Politi kontrol det skaber mere vold.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. maj 2002 - 08:22 #83
Nu er jeg nødt til at komme med den igen... denne gang direkte rettet på freefreelancer.

Kan du ikke lide lugten i bageriet... så smut...

jeg har ABSOLUT ingen respekt for uundergrundet kritik. Du kritiserer uden at komme med ét eneste forslag til hvad der kan gøres bedre. Ovenikøbet formulerer du dig så det ligner personligt angreb på de enkelte coadmins.... Føj for fanden da...
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 10:30 #84
Nanoq > "Regler regler regler, var det ikke en idé at kigge lidt på hvert enkelt spørgsmål" > Var det ikke et forslag  ?

Lav en "grundlov" men vær klar til at bryde den. Det er i al fald min personlige holdning, hvem for ondt i røven af at han udlover 500 kr ? ?

Jeg bukker desuden ikke under og smutter på grund af at i fylder forumet med en dårlig lugt...der er skam mange flinke mennesker herinde ;)

-Jonas
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 11:48 #85
freefreelancer> jeg bakker 100% op om nanoqs indlæg.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 11:52 #86
Jammen det er jeg da slet ikke i tvivl om :)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 12:27 #87
freefreelancer>jeg bakker også 100% op om nanoqs indlæg.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 12:52 #88
john, schults, nanoq >> Og jeg banner 100% op om freefreelancers indæg... KoAminds kan sq da være bedøvende ligeglade med, om man udlover en lille skilling til nogen herinde.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. maj 2002 - 12:54 #89
Ikke at vi skal gøre dette til et folketings valg, men jeg støtter også Freefreelancer

MC

Er der egentlig Demokrati på Experten ??? jeg mener at hvis tilpas Mange ønsker noget, Eks at man godt må udlove penge for arbejde, så kan dette lade sig gøre

MC
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 12:56 #90
gizmo-gizmo> Kan vi være ligeglade? Så skal vi vel også være ligeglade med om der er nogen der har flere brugere, linker til warez, vil have hjælp til at kopiere en musikcd o.s.v. ??? Nej, for det er og bliver point der er belønning på eksperten - ikke penge el. gavekort!

Hvis han vil give noget for arbejdet er fedtmuledk nok mere end velkommen til at oprette spørgsmålet på www.sharksforum.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 12:57 #91
mc.lucifer> demokratiet er admin - det er hans site og han bestemmer. Har du et forslag kan du bare maile ham på info@eksperten.dk - så kigger han på det.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 12:57 #92
hmm men jeg vil sku også være med så, har liuge læst det, og jeg holder sku med freefreelancer,

forresten gizmo-gizmo ---> WEeeee ;D
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 13:00 #93
john_stigers --> jeg giver dig da ret, men selvom, er det ikke lidt noget andet når det er 500 kroner, det er jo "lovlig" det er warez eller for den sags skyld cd kopiering heller ikke. :)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 13:01 #94
heller -->  skal lige glemmes der
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. maj 2002 - 13:01 #95
john stigers jeg har oprette følgende
http://www.eksperten.dk/spm/210640

Mere lige for at sige at jeg ikke regner med svar på demokrati sp her

MC
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:02 #96
chokobear_dk + andre der holder med freefreelancer:

eksperten.dk er opbygget på at brugere får point for udført opgave - ønsker disse brugere andet end point må de finde andre sites der kan udlove værdier som belønning.

Og det var så det fra mig - EOD!

john_stigers - coadmin
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 13:03 #97
john_stigers >> ehhh?? nævnte jeg noget om wareZ? selvfølgelig skal man ikke have lov til det her. Det er jo noget der siger sig selv. Du nævner det hver eneste gang.
Jaja, men tror nu ikke fedtmule får noget ud af, at oprette et på sharksforum. Der er mange i dette spørgsmål som ikke er gamle nok til at bruge sharksforum....

chokobear >> Jeg bakker 100% op om dit indlæg, hehe :-) og foresten, weeeeeee... :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 13:03 #98
CD kopiering ikke lovlig? jo det er det da i højeste grad.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 13:05 #99
el barto ---> ja på nogle punkter, men ikke alle punkter
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:05 #100
el_barto> ja det er det da - men det er ikke tilladt at få hjælp udefra end i den husstand hvor den pågældende cd er.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 13:05 #101
el_barto >> ja, det er da lovligt. Men tror ikke det er det, som man tænker på her...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:06 #102
el_barto> jeg sj´krev jo "vil have hjælp til at kopiere en musikcd" :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. maj 2002 - 13:06 #103
Jeg er faktisk revnende ligeglad med hvem der bakker op om hvis indlæg. jeg taler alene for mig selv. Og jeg er pisse træt af folks brok. Kom istedet med nogle konkrete forslag til hvad der kan gøres bedre.

"Regler regler regler, var det ikke en idé at kigge lidt på hvert enkelt spørgsmål" > Var det ikke et forslag  ? <- Ikke et brugbart forslag... man KIGGER på hvert enkelt spørgsmål... og overtrædes Ekspertens regler, reageres der... sådan er det og sådan vil det altid være

gizmo-gizmo, coadmin kan IKKE være bedøvende ligeglade. De er "ansat" til at sørge for Ekspertens regler bliver overholdt. Da det er en regel på Eksperten, at eneste gangbare valuta er point, skal de netop holde denne regel i hævd.

mc.lucifer, der er ikke demokrati på Eksperten... det finder du vist ikke mange steder på nettet der er. Dog vil brugernes ønsker så vidt muligt blive hørt. Men ikke hvis du lægger dine forslag som brok i et andet indlæg... opret et nyt spørgsmål under "Forslag". Så vil admin se det.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 13:07 #104
john_stig >> hmmm, må jeg ikke få hjælp til at brænde mine billeder ud som backup?? det er skod. Også at KoAdmins reagere på det.
(og jeg ved hva' du vil sige nu)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:08 #105
gizmo-gizmo> vi snakker sgu da ikke om billeder - læs lige hvad jeg skriver *g*
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:08 #106
det er musik-cd´ere :)
Avatar billede simonia Nybegynder
13. maj 2002 - 13:09 #107
PLEASE en eller anden send mig en mail på 12day@12day.dk og fortæl mig, hvordan jeg slipper for at modtage mere fra denne tråd!!!!!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 13:10 #108
john_stig >> okay, det skrev du godt nok ikke, men hvis det var det du mente, så okay :-) ... Men heller ikke de lydfiler man selv har optaget? må man ikke spørge om hjælp til at få brændt dem ud ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. maj 2002 - 13:10 #109
Jeg brokker mig skam ikke nanoq det var mere bare et sp og jeg skriver også med store bogstaver at jeg på ingen måde er utilfreds med Experten.

MC
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 13:11 #110
Den lovgivning kan du ikke tolke på, den er så løs at en manual til et CD-drev er ulovlig i DK.

Hvis jeg blev slettet herfra for at hjælpe en med at få Nero installeret, ville jeg sku også sige at stedet ikke var det samme mere. Og aldrig komme igen med de emsige CoAdmin's.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 13:11 #111
Hvor står de regler henne?? det er jo lidt svært at finde ud af dem, når man ikke kan læse dem nogen steder....
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:17 #112
gizmo-gizmo> skrev jeg det ikke????
Læs det IGEN:

Kommentar fra john_stigers
13/05-2002 12:56:03    gizmo-gizmo> Kan vi være ligeglade? Så skal vi vel også være ligeglade med om der er nogen der har flere brugere, linker til warez, vil have hjælp til at kopiere en musikcd o.s.v. ??? Nej, for det er og bliver point der er belønning på eksperten - ikke penge el. gavekort!

Hvis han vil give noget for arbejdet er fedtmuledk nok mere end velkommen til at oprette spørgsmålet på www.sharksforum.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:18 #113
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 13:19 #114
Øhhh...du linker til Forbrugerrådets tolkning, som ikke er et hak bedre end min :)

Selve lovgivningen er overhovedet ikke så specifik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 13:21 #115
el_barto> det er de basale ting jeg linker til - man må ikke få udfra jkommende hjælp til en kopiering af en musikcd.

Desuden er det ikke det der skal diskuteres her.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 13:25 #116
john_stigers >> jajaja, hvem siger at det kun er points? er der ikke noget regelsæt?? kan man ikke læse det??
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 13:26 #117
Selve lovgivningen ser således ud:

Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om

1) musikværker,

2) filmværker,

3) værker af brugskunst eller

4) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

linien med "ved eksemplarfremstillingen" kan tolkes som man lyster.

Jeg ser det som en forhindring af at man står 4-5 gutter og laver kopier af den enes musik til alle gutterne.

Jeg ser det _ikke_ som en forhindring for at jeg hjælper en med at kopiere en CD ved at rådgive ham over nettet. Men du har måske en retslig afgørelse som underbygger din påstand om at det er ulovligt?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. maj 2002 - 13:30 #118
Jeg sendte for nogen tid siden dette spørgsmål til Koda:

Jeg har nu sendt nednstående mail til Koda:

"I forbindelse med en igangværende omstrukturering af vidensudvekslingsforumet www.eksperten.dk er jeg igang med at udarbejde et regelsæt. Regelsættets formål er at komme konflikter med loven, herunder ophavsret, i forkøbet.

Nu er jeg rendt ind i en situation, hvor der er lidt diskution om fortolkningen af:

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde
Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,

Spørgmålet på www.eksperten lyder:

"CD - MP3    60 point fra cyfer
Hey...
Nogen der kender et rigtig godt program, så jeg kan converte CD numre til Mp3..
Det er lige meget om det koster noget, bare det er godt.

Jeg skal selv kunne definere om det f.eks. skal være 128 eller 192 KB / s

TnX :) "

En reaktion på denne er:

"Kommentar fra jelzin101
29/04-2002 14:15:38    luk spørgsmålet da det strider mod lov om ophavsret §12 stk. 3

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin."

Min påstand er at spørgsmålet ikke strider imod loven om ophavsret, da dette ikke er at betragte som hjælp til eksemplarfremstilling. Som jeg ser det, er det alene et spørgsmål om at finde et stykke værktøj. Det ligger ikke engang implicit i spørgsmålet, at spørger vil benytte værktøjet til eksemplarfremstilling af ophavsretsligt beskyttet materiale.

Er det korrekt at spørgsmålet strider mod lovgivningen, vil jeg meget gerne høre hvor grænsen går. Er det tilladt at bede om hjælp af 3. part til indkøb af en pc, der potentielt kunne benyttes ifbm. kopiering af ophavsretsligt beskyttet materiale?.

Med venlig hilsen
Mikael Pedersen"

Og fik dette svar:

"Hej Mikael

En hvilken som helst kopiering eller udnyttelse af et ophavsretligt beskyttet værk forudsætter som udgangspunkt rettighedshavernes tilladelse i henhold til ophavsretslovens § 2.

Efter ophavsretslovens § 12, stk. 2, nr. 5 er det tilladt at lave en kopi til personligt brug uden rettighedshavernes tilladelse. Herved forstås en kopiering af et eksemplar til personlig brug inden for husstanden. Dette gælder under forudsætning af, at det, der kopieres fra, er et lovligt eksemplar (eller fremførelse), jf. ophavsretslovens § 11, stk. 3.

I ophavsretsloven § 12, stk. 3, nr. 1-4 er der fastsat en række undtagelser fra adgangen til at benytte fremmed medhjælp. I disse undtagelser må brugeren ikke lade udenforstående fremstille eksemplarer for sig efter bestilling.

Dette indebærer, at der ikke må benyttes fremmed medhjælp ved kopiering til personlig brug af kopiering af digitale musikværker. Det er således ikke tilladt at få en bekendt til at fremstille en digital kopi af en musikværk på begæring.

Det anførte spørgsmål om hvilket program der bedst kan konvertere en cd til en mp3-fil strider ikke mod reglerne i ophavsretsloven. Efter min opfattelse kan det ikke antages at stride mod forbudet mod at anvende fremmed medhjælp til en eksemplarfremstilling til personlig brug at man anmoder tredjemand om hjælp til at købe et program eller en computer, som efterfølgende kan anvendes til erhververens egen kopiering af værker til personlig brug.

Med venlig hilsen

Jørn Gullach"

(den skylder jelzin mig forøvrigt et par flasker god vin for) ;)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 13:32 #119
Yes!

Han er en fino mand ham Gullach! :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. maj 2002 - 14:00 #120
Fuck hvor er denne diskussion uden mening. Havde jeg tænkt mig at give mere énd bare de "meningsløse" points, bad jeg da bare "vinderen" af mit spørgsmål om at kontakte mig. Og Så der gøre ham opmærksom på at der var en ekstra gevinst på mit spørgsmål i form af enten penge eller serviceydelser og så ordne det uden for eksperten.dk

Er dette noget som i Coadmins ville kunne accepterer at man gør dette??.

Praetorian.
Praetorian@tnfs.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. maj 2002 - 14:11 #121
nanoq - kommer du til exp fest (eller bliver det egentligt til noget) -(og har du sp. nummeret hvor vi diskuterede det - jeg sidder og bøvler rund i lynx ligenu -og har visse vanskeligheder ved spørgsmålslisterne ;)

>> praetorian -jeg vil acceptere at der efterflg. kan gives naturalier udover pts. men altid kun på spørgers initiativ og det skal altid ske efter spørgsmålet er besvaret (forstået på den måde at spørgeren kan være så glad for et svar at han beslutter at give et eller andet.)

endvidere bør sådan noget såvidt muligt holdes uden for exp.dk regi.
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. maj 2002 - 14:15 #122
Jelzin101:
>> praetorian -jeg vil acceptere at der efterflg. kan gives naturalier udover pts. men altid kun på spørgers initiativ og det skal altid ske efter spørgsmålet er besvaret (forstået på den måde at spørgeren kan være så glad for et svar at han beslutter at give et eller andet.)

Det var godt at høre. Hvis at nu beder "vinderen" om at kontakte en på ens email når at spørgsmålet bliver lukket, bliver det så opfattet af coadmins som at der måske er en ekstra belønning for svaret ?.

Fordi at gøres det på denne måde har man da i det  mindste en mulighed for at give noget ekstra uden at skulle være henvist til sharhsforum, hvor at det står lige så slemt til idet at man kun kan give penge i det at ca 20% af det man tjener ryger i sharksforums lommer.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. maj 2002 - 14:22 #123
jelzin101, http://www.eksperten.dk/spm/204619 - og ja... kommer der en exp fest, er det da meget muligt jeg dukker op :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. maj 2002 - 14:23 #124
så længe "ekstrapræmien" ikke bliver brugt som lokkemad for at få svar på spørgsmålet, kan jeg heller ikke have noget imod det... men det betyder som sagt at præmien først må bringes på bane EFTER svar er accepteret.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
13. maj 2002 - 18:37 #125
Tør jo næsten ikke lave denne tråd længere, men siden er opdateret
http://www.offlinedesign.dk/eksperten/udsalg.html

/0ffline
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 19:27 #126
enig med nanoq og jelzin101 :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 19:29 #127
john ----> det tror jeg vi HAR fundet ud af  :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 19:32 #128
gizmo-gizmo> vi? er det dronningen der skjuler sig bag øgenavnet gizmo-gizmo??? Tal for dig selv :)
Jeg er enig i at jeg ikke ser nogen problemer i at udlove en ekstrapræmie når svar er accepteret.
Avatar billede lee Nybegynder
13. maj 2002 - 19:49 #129
Jeg ser slet intet problem i at den der opretter et spm her på e. tilader sig at sende en mail til en af dem der svare, og tilbyder en lille gave for hurtigt svar eller noget...
Det forrænger ikke E.
Men derfra og så til at udlove noget her på E. med fede overskrifter, det kunne gå hen og blive demoraliserende i sidste ende.

Det syntes jeg egentlig burde formuleres i det nye regelsæt, så man ikke skal føle sig kriminel fordi man tager imod gaver via den private kommunikation.

Noget helt andet er... jeg bakker mig selv 100% op ;o)

/Lee
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 19:51 #130
lee> det er godt med lidt støtte :)

og ja, der bliver taget højde for den her slags spørgsmål i det ny regelsæt :)
Avatar billede resten Nybegynder
13. maj 2002 - 20:22 #131
Jeg ville også mene at spørgsmål hvor der er penge ind blandet skal det oprettes på www.sharksforum.com og ikke herinde på www.eksperten.dk da dette site er gratis men det er op til folk hvis de bor i nærheden at komme forbi med en god flaske vin som tak for hjælpen.
Men ikke penge mellem os bruger på eksperten og slet ikke som overskrift.
Avatar billede resten Nybegynder
13. maj 2002 - 20:36 #132
Fedtmule.dk--> Du har nu fået over 48 timer til at komme med en forklaring til dit forsvar men ak nej du ignorere bare alle vores indlæg så jeg bakker John stigers 100% op på at din profil skal slettes.
Det er jo ikke første gang du laver dette og vi kan jo ikke blive ved med at skære det hele ud i pap for dig så kan du hygge dig og hvis du skal finde på at dumpe forbi igen som en ny bruger så tænk dig om en extra gang.

Resten/CoAdmin
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 20:41 #133
hmm det ser sku så smart ud når man bare kan vifte frem med det der /coadmin jaja det er sku da noget der rykker hva ...!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 20:41 #134
fedtmuledk er deaktiveret.

john_stigers - coadmin
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 20:42 #135
chokobear_dk> *rofl* du er for latterlig nu!!!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 20:45 #136
john_stigers ----> jeg synes du er latterlig. Fordi du har slettet det indlæg med olebole. Hva fanden er det for noget?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 20:46 #137
jamen det er da rigtig, hehe men nu blev det da brugt, og det er som også godt nok, men om det er det rette kan alle diskutere i lang tid
Avatar billede resten Nybegynder
13. maj 2002 - 20:46 #138
chokobear--> Har du ond i r....
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 20:56 #139
nej det er som ikke det, men det er sku da latterligt at det hele altid ender ud i en stor diskution, i burde sku oprette en katagori der hedder "off eksperten" eller noget i den dur, det er da mega træls for dem der har oprettet spm. og alle andre. der er mange gange hvor folk opretter et spm. og spørger hvordan de gør dit og hvordan de gør dat, og hvis det bare er lidt relateret til warez, ise el. bin/cue filer så er i der, HAllo folk kan sku da selv lave disse filer, det er da ikke svært. men derfor er i der med det samme, og råber op med at det spm. skal lukkes, hallo er det da ikke lidt for svagt

citat fra olebole

Ikke *ét* eneste ord blev det til fra Jacob eller Andreas ... er det virkelig en af dem, der har slettet det?
I så fald: Synes I ikke, det ville have været mere klædeligt (og mindre arrogant) at have forholdt Jer til - og kommenteret kritikken?
Eller er det en eller anden co-admin, der har fået sit hverv galt i halsen?

Under alle omstændigheder kunne man vel argumentere for, at det ville have været lidt mindre alternativt begavet, hvis man havde givet sig selv et fast tag i nosserne og turdet imødegå kritikken og måske rette op på uhensigtsmæssighederne - i stedet for at stikke halen mellem benene og slette den.
Det er zq da *FOR* ynkeligt ...!!!
::::................ SLUT

der er da nogen gange man bliver lidt pissed off over jer, det er sku da ikke til at fatte
Avatar billede dumdum Nybegynder
13. maj 2002 - 20:56 #140
Vi må da ikke håbe at staklen er taget på ferie. Men det er da også for dårligt, at man ikke spæner ind på eksperten hver evig eneste dag og ser om der sker noget nyt - tænk hvis folk begyndte at tage sig den frihed. Tsk tsk

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 20:57 #141
ise = iso
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 20:58 #142
dumdum ----> ;)
Avatar billede resten Nybegynder
13. maj 2002 - 21:02 #143
Hvis folk laver et spørgsmål og ikke kommer og kigger til det i over 3 dage ja ikke en gang en lille kommentar bliver det til ja så kan folk sku rende mig der hvor de er højest når de plukker jordbær.
Dette site er gratis og folk bruger en masse tid og en bruger gider ikke en gang at komme og lave en kommentar og tilmed brder han en masse regler og aligevel syntes i det er synd for ham tsk tsk.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 21:07 #144
hmm kan man ikke formode at han er optaget, det kan sku da være at han er kørt ned, eller sådan noget (ved det er grovt sagt) men det er sku da svagt, der er andre spm, der står åbent i længere tid, men det tager i jer ikke af (ved godt der er mange spm) men selvom
Avatar billede dumdum Nybegynder
13. maj 2002 - 21:07 #145
Sig lige til manden der laver reglerne, at fordi siden er gratis og folk bruger en masse tid herinde, så skal man komme herind hver dag og lave en kommentar. Og hvis man iøvrigt er taget en tur til Sahara eller til sin moster i Nykøbing, så skal det meldes i kontaktbogen en uge i forvejen - vi skulle jo nødig have at alle tog til Nykøbing samtidig.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 21:20 #146
??????
Avatar billede cazzznh Nybegynder
13. maj 2002 - 21:37 #147
;)*LOL* - Hvis X-fedtmule skulle dukke op er min e-mail: CasNH@hotmail.com
Glæder mig til at høre fra ham når han kommer hjem fra Nykøbing :)
Avatar billede lee Nybegynder
13. maj 2002 - 21:40 #148
3 dage og så bliver manden slettet... !!! hvor er vi henne ???
Vent da mindst en uge, man kan ikke forvente at alle lever her.

/Lee
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 21:42 #149
nej nej nej!!!

Jeg fatter det simpelthen ikke! Hvorfor kan vi ikke have pengeopgaver på eksperten???

Så slettet i ham fandme bare... nej nej...

Nu dropper jeg fandme snart E. for good!
Avatar billede dumdum Nybegynder
13. maj 2002 - 21:43 #150
Århh Lee nu ikke så hys. Han kan da ikke være bekendt ikke at have en teltlejr herinde, når nu vi andre sidder og holder gang i denne her debat. Jeg hørte engang om en der ikke var inde på eksperten hver eneste dag - men så fandt jeg ud af, at det var en joke... Selvfølgelig er alle herinde hver dag - og hvis ikke de er, burde det være udsmidningsgrund.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 22:13 #151
dumdum >  synes du ikke selv det er lidt langt ude? *gG*
Avatar billede botha1 Nybegynder
13. maj 2002 - 23:33 #152
NEJ UNDSKYLD men nu blander jeg mig også

Manden har tidliger skrevet "12/05-2002 00:39:42" at konkurrencen kører til tirsdag.

Hvad fatter i ikke af det ?

I smider ham ud om mandagen *fedt*

ordret skriver han :
Konkurrencen løber til Tirsdag aften, hvor vinderen vil blive kårret, og vinderen vil naturligvis blive kontaktet af mig pr. email også som tak.

Helt ærligt John nu tror jeg også at CoAdmin skal staves

KO admin
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 23:38 #153
botha1>Læs dog:
Kommentar fra john_stigers
11/05-2002 20:03:16    fedtmuledk> Jeg vil gerne have en god forklaring på dette:
"til vinderen er der de 200 point +

500 (x) tak :-) :-)"

HVAD ER 500 (x) ???

Jeg gør dig lige opmærksom på at du IKKE må udlove præmier eller penge for det rigtige svar, da den eneste belønning der må modtages for et arbejde på eksperten.dk er point.

Du bedes lukke dette spørgsmål og oprette det igen med en ordlyd a la:

"Jeg skal bruge et lille logo til højre hjørne foroven på

www.PcUdsalg.dk

Til vinderen er der de 200 point.

Det skal passe lidt i farverne, men må gerne kunne bruges til et evt. nyt design, da det muligvis er på trapperne."

Hvis du nægter dette eller af anden grund ikke svarer, vil jeg tage en snak med de andre coadmins om en evt. sletnig af din bruger!

Du har 48 timer.

P.s. Du skal acceptere eget svar - accepterer du et af de allerede afgivne svar, vil det blive opfattet som du ikke vil følge de regler der er for eksperten.dk
Avatar billede elko Nybegynder
13. maj 2002 - 23:56 #154
Hvordan kan man lukke for en brug når han ikke har svaret på om han vil lave sit spørgsmål om. Kunne jo være at man ikke lige var online til at se hvad er sker. De folk som er Coadmin skulle måske tag det lidt rolige. De virker som de gerne vil vis folk deres magt. 500 X ja det kan jo være mange ting og er man ikke i Danmark uskyld til modsat er kommet frem. Jeg mere at kr kan være en skridt ting men gavekort fra dem som man giv en hånd er og skal ikke være forkert.
Man bliver helt gal over Coadmins måde at styre denne sag på.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 00:01 #155
elko>Klag til admin det er hans interesser de varetager.
Avatar billede elko Nybegynder
14. maj 2002 - 00:10 #156
Schulze vil det sige at de ikke mene at Coadmins har lavet noget forkert ?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 00:15 #157
elko>Fedtmule har haft dette spørgsmål oppe en gang tidligere.
CoAdmin gør fedtmule opmærksom på, at der ikke må tilbydes penge/gavekort.
Fedtmule får besked om, at oprette et nyt spørgsmål med en anden ordlyd.
Alligevel vælger fedtmule at skrive et spørgsmål der jvf. det tidligere spørgsmål ikke kan accepteres af coadmin dvs. admin.
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. maj 2002 - 00:18 #158
Syntes sku det er i orden, nu mangler vi så bare de firmaer der får lavet ting og sager gratis på eksperten :)  Go Co-admin
Avatar billede botha1 Nybegynder
14. maj 2002 - 00:50 #159
yeaaahh  lad os smide halvdelen af de tilmeldte ud, her er et par gode grunde at gå efter :

1 - hvis personen ikke tjekker sine spg mindst 2 gange dagligt
2 - hvis ikke person snakker FINT om KoAdmin
3 - hvis personen bruger ord som "kr. tjeneste, tak, 500, hjælp"
4 - hvis personen bruger under str. 35 i sko
5 - hvis personen er langhåret og IKKE bruger briller

DE SKAL BARE UUUDDDD, OG DET KAN KUN GÅ FOR LANGSOMT

Andre der har andre forslag, som kan hjælpe KoAdmin ?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 00:54 #160
botha1>
CoAdmin forvalter admin's restriktioner.
Det er ham der skal klages til.

Det med pengene kan, ud over SharksForum, være fordi Ekspertens ejer ikke ønsker en strøm af sorte penge florere på hans site...?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 12:05 #161
hmm, en omsætning på under 20.000,- om året skal man ikke være momset
Avatar billede 3355264 Nybegynder
14. maj 2002 - 12:27 #162
ej hvor lamt af jer KOadmins !!! hold kæft hvor jeg syntes i er langt ude !! damn!
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 12:29 #163
3355264>Argumenter for din "holdning".
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
14. maj 2002 - 15:35 #164
hmm hvad med at stoppe det her pis, okay alle kan begå en fejl, så stop nu bare før flere bliver slettet på grund af klager eller hvad ved jeg :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
14. maj 2002 - 15:36 #165
maximus>> hmm, en omsætning på under 20.000,- om året skal man ikke være momset

nej men pengene skal stadigt opgives til T&S....
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
14. maj 2002 - 17:47 #166
botha1 >  Ja hvis man ikke langt hår, store biller og går i joking sæt skal man da også ud ??
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
14. maj 2002 - 17:55 #167
freefreelancer ---> :)
Avatar billede botha1 Nybegynder
14. maj 2002 - 19:24 #168
iøvrigt mr. KoAdmin

Hvad gør nu de flk som har brugt en masse tid på at hjælpe fedtmule med et logo ?
Nu kan han jo ikke give vinderen de 200 point.
Man må sige din beslutning er ret meget "sur r.." for dem !!!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
14. maj 2002 - 19:56 #169
Man må sige at disse ko admins bare er smadder seje (*G*)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2002 - 19:58 #170
botha1> spørger fik en advarsel - er han utilfreds kan han klage til admin. EOD!

john_stigers - coadmin
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
14. maj 2002 - 20:02 #171
kalder man også forbrydere fortrydere ? *G* (joke)
Avatar billede cazzznh Nybegynder
14. maj 2002 - 22:24 #172
botha1>> *LoL ;)

Jeg kan udemærket se, at det ikke nytter noget at folk/firmaer givere størrere pengegaver som betaling for hjælp på Eksperten. Det er selvføgelig ejeren der bestemmer hvordan dette site skal fungere, men hvis det fortsætter i denne retning vil jeg se mig om efter et andet forum. Der er i øjeblikket ikke noget alternativ til Eksperten, og det er vel grunden til at CoAdminerne kan opføre sig som de gør. (Vil lige sige at de i andre situationer er meget dygtige og effektive)
Problemet er bare at de ikke kan slette fedtmules spørgsmål, hvis de ikke er selv er klar over om det er imod reglerne på eksperten.

Jeg kan bare ikke se hvorfor et gavekort på "500 x" kan gøre folk så hysteriske.
Avatar billede radiohead Nybegynder
16. maj 2002 - 12:27 #173
Jeg har fået en mail fra fedtmuledk, og han bad mig skrive at jeg har vundet konkurrencen.

-Radiohead
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 12:28 #174
Sådan en mail fik jeg også:o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2002 - 12:28 #175
Tillykke :)
Avatar billede resten Nybegynder
16. maj 2002 - 12:31 #176
Et stort tillykke her fra :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2002 - 12:32 #177
resten> kom lige på icq :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
16. maj 2002 - 13:15 #178
schulze... hold da op.. seriøst? :)

Hvilket navn have afsenderen så?
Avatar billede radiohead Nybegynder
16. maj 2002 - 13:19 #179
stigers og resten... Skal der nu "hviske tiskes" om dette spm, fedtmuldedk og mig??
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 13:19 #180
radiohead det var en vittighed, a joke, ein Witz.
Avatar billede radiohead Nybegynder
16. maj 2002 - 13:19 #181
schulze... oki, blev sq helt nervøs der :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2002 - 13:20 #182
radiohead> næh...???? Hvad får dig til at tro det? Jeg bad bare resten om at komme på icq :)
Avatar billede resten Nybegynder
16. maj 2002 - 14:00 #183
*lol* Det var ang et job som supporter til win xp :-)
Avatar billede cazzznh Nybegynder
28. maj 2002 - 16:39 #184
skal pointene så ikke gives til vinderen (ved godt fedtmule er deaktiveret) Kan en coadmin ikke gøre dette ??

Spørgsmålet kan vel ligeså godt blive lukket :-/
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2002 - 19:29 #185
cazzznh> Nej, det kan en coadmin desværre ikke. Så der er ingen point at hente.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
08. juni 2002 - 23:52 #186
en coadmin, coadmin'en. Flere coadmins, alle coadmins'ne

FAT DET!:

Det hedder coadmins med 'S' til sidst, hvis ordet bruges i flertal,
og coadmin UDEN 'S' til sidst, hvis ordet bruges i ental.
Desuden, så jer der bruger ´ til at lave apostrof (') med; TAG JER SAMMEN!! Man kan ikke lave en accent over en blank plads! Man kan bruge accenten på f.eks e (é). Hvis i vil lave en apostrof, så FAT, at i skal bruge den knap der sidder lige til venstre for enter. Det er også den man bruger til at lave stjerne på - Bare lad være med at holde shift nede, når du laver apostroffen.

Lige lidt korrektur fra mig (Jeg håber sq ik der er fejl i den..)

~ Psoriasis
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 23:56 #187
psoriasis>Tsk tsk.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. juni 2002 - 00:12 #188
psoriasis´ens, ehm... who cares, så længe meningen kommer frem? - Eksperten er ikke til for at lære folk at skrive korrekt... det ville jo udelukke en ret stor del af Danmarks befolkning...

(desuden er det grimt dansk med forkortelser som sq) :)
Avatar billede lee Nybegynder
09. juni 2002 - 01:38 #189
psoriasis>> det er for lavt et niveau du føre der!
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
09. juni 2002 - 21:46 #190
ja det er lige at stramme den hehe :o)
Avatar billede hjml Nybegynder
10. juni 2002 - 08:59 #191
Hopper forsigtigt ind.....
Må man spørge ?...

Er det ike snart på tide at i lukket dette spm ?...i bruger det jo bare til at "slås" og mener stadigvæk at (k)oadmins spiller lidt for meget op :oP...detsuden hjælper det vist heller ikke at coadmins kan se brugernes mail adr. da folk bare kan la coadmins mail adr. sende vidre til deres junk mail. :o)..så er vi jo lige så vidt at de lige så godt kan saprke sig selv i nosser her inde :oP....men nok om det.....

hygge

/hjml
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2002 - 09:19 #192
hjml> uden coadmins ville eksperten ikke blive videreudviklet - der ville spørges om warez - serienunmre m.m. konstant. Så kritiser coadmins når der VIRKELIG er noget at kritisere!
Avatar billede hjml Nybegynder
10. juni 2002 - 09:32 #193
John> Eeehmm det tror jeg nu ikke (måske)...men mange af de coadmins spiller virkelig op :o)...du kan f.eks se dette (libresse)....det startede med at ganske rolig (libresse) og hvad er det blevet til ?...et sted hvor folk kaste med mudder på hinanden....mener selv at coadmins er for snæver synet ( en freelancer er en person som laver et stk arbejde for mod knaster OG IKKE point)....det har du vidst også hørt flere gang om og du ved det sikkert selv ?...man kunne jo lave en undtagelse her på :  Eksperten : Job/opgaver : Freelance : LOGOKONKURRENCE $$$ ...at man gerne må udlove knaster eller et eller andet ud over point :o)...(personligt mening)

/hjml
Avatar billede hjml Nybegynder
10. juni 2002 - 09:36 #194
ps : Man kunne jo lave den "anmeld" knap til at være sådan at når man anmeldt en blev man udlukket i 24 timer eller x antal timer så nogle havde tid til at se den igennem....jeg synes personligt (har jeg sagt mange gang) at coadmins er en dårlig ting (bare kig på chat.opasia.dk..er selv der inde jo)...synes det er med til at ødelægge en del af et community :o(...men ja...!

/hjml
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juni 2002 - 09:38 #195
I den snart kommende nye kategoristruktur vil kategorien "freelance" ikke eksistere... det vil tydeliggøre vores holdning...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. juni 2002 - 09:40 #196
nanoq >> Hvornår kommer den nye kategoristruktur egentlig ??
Avatar billede hjml Nybegynder
10. juni 2002 - 09:40 #197
Er det ikke en slags nederllag for jer selv ?...er freelancer ikke det sted hvor der bliver postet flest libresser ?..

/hjml

PS : Libresser = indlæg
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. juni 2002 - 09:43 #198
hjml >> Den bliver (mener jeg ik) fjernet på den måde. Den kommer bare til at hedde noget andet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juni 2002 - 09:45 #199
gizmo-gizmo, ifbm. lancering af E-pro... nærmere kan jeg ikke komme.. ;)

hjml, nej... og desuden er kvantiteten ikke det vigtigeste...

Der vil istedet blive oprettet specielle "opgaver" kategorier under bla. webdesign og programmering... her vil større opgaver blive placeret... dog KUN pointbetaling...
Avatar billede hjml Nybegynder
10. juni 2002 - 09:55 #200
jamen..jamen..jamen...så bliver problemet bare flyttet et andet sted ?...(nej nej nej *tænker*...)..så kan i jo lige så godt ha den freelancer det samme sted ?....og bare sige ..at man godt kan betale med knaster eller lign. ?!....det hjælper jo ikke og flytte diverse ting et andet sted hen og håbe på at det hjælper ?...
det kan jeg godt nok ikke se noget logik i ......(sorry)...

/hjml
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juni 2002 - 09:58 #201
Well... det kan jeg...

Hele Job overkategorien forsvinder... Det vil tydeliggøre, at Eksperten ikke er et sted for pengeopgaver...

Men den diskution gider jeg nu ikke gå ind i én gang mere... :)
Avatar billede hjml Nybegynder
10. juni 2002 - 10:00 #202
nanoq> Nej nej...men det var bare et forslag ?...tror bare at det vil forsætte ...men måske ikke på samme måde.... :o)...

/hjml
Avatar billede lee Nybegynder
10. juni 2002 - 13:09 #203
hjml>> her har du diskutionen omkring freelance. *: http://www.eksperten.dk/spm/188737
Måske den længere debat der, kan svare på nogle af dine spm ;o)

/Lee
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:31 #204
lukketid ?
Avatar billede htmlkongen Novice
30. september 2003 - 19:35 #205
Lukketid?
Avatar billede saddam_hussein Nybegynder
30. september 2003 - 19:38 #206
:O
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2003 - 20:19 #207
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. september 2003 - 22:28 #208
sjovt.. Det var engang meningen, at vinderen måtte vælge en gave for 500,- i butikken.
De bruger stadig mit banner, men jeg har hverken fået gave, point eller et pænt "tak".

*snøft* - det værste er, at man ikke kan gøre en skid ved det.
Avatar billede htmlkongen Novice
02. oktober 2003 - 22:31 #209
Stigers<<< OMG okay :) sorry
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. december 2005 - 23:49 #210
Hvis det kan trøste Jer, er jeg nu, 2½ år efter at spørgsmålet blev oprettet, stadig spændt afventende på, om jeg får den 500-kroners gave som fedtmule og PcUdsalg lovede mig... Er jeg naiv nu? :D
Med andre ord. Det jeg blev lovet som betaling for opgaven, kom aldrig trods mange vrede mails og klager. :)