Avatar billede hegelund Nybegynder
13. maj 2002 - 14:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

antal i rapport

Jeg har et felt i en rapport som skal tælle antal poster i et andet felt der er ja, hvordan gøres dette
Avatar billede hegelund Nybegynder
13. maj 2002 - 14:10 #1
Forresten det som skal tælles fra er i detaljesektionen mens det andet er i rapportfoden
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. maj 2002 - 14:10 #2
=Sum(IIf(ditFelt=True;1;0))

eller

=-Sum(ditFelt)
Avatar billede hegelund Nybegynder
13. maj 2002 - 14:13 #3
Hvad står 1 og 0 for
Avatar billede hegelund Nybegynder
13. maj 2002 - 14:14 #4
Det er ikke sum men antal jeg er interesseret i
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. maj 2002 - 14:18 #5
når du lægger 1 for alle dem der skal tælles sammen med 0 for alle dem som ikke skal tælles, så får du antallet af dem som skal tælles... ;0)

IIf(ditFelt=True;1;0) checkker om ditFelt er True, hvis det er det er værdien 1 ellers 0.

Dette summeres og derved får du antallet af records, hvor ditFelt=True !!!

Så det var nok ikke lige til at afvise alligevel... ;-(
Avatar billede hegelund Nybegynder
13. maj 2002 - 14:23 #6
Felt = Man U
Skal tælle antal som er gemt som ja resten er gemt som nej
proaccess hvis jeg bruger det du foreslår kommer der en negativ værdi ud og det passer ikke
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. maj 2002 - 14:24 #7
Hvis det er det andet forslag  =-Sum([man U]), så skal du være opmærksom på minusset lige før Sum !!!
Avatar billede hegelund Nybegynder
13. maj 2002 - 14:31 #8
proaccess kan du ikke lige svare igen så du kan få dine point
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. maj 2002 - 14:33 #9
Det er hermed gjort... ;0)

Husk altid: Summen af 1 er altid lig med antallet af 1...
Avatar billede proaccess Nybegynder
21. maj 2002 - 07:10 #10
Jeg HAR altså lagt et svar til dig...
Avatar billede proaccess Nybegynder
12. juni 2002 - 13:26 #11
HALLÅÅÅ...
Avatar billede areon Nybegynder
18. januar 2005 - 08:28 #12
ØHHHH proooooaaaaccceeesssss JEG HAR BRUG FOR DIG!! sidder med samme problem men min rapport vil ikke sluge din kodestreng =Sum(IIf(ditFelt=True;1;0))
hvorfor??? please hjælp