Avatar billede apollo Nybegynder
15. maj 2002 - 12:49 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

bærbar pc

Hej
Jeg har en gammel NEC bærbar pc. (266 mhz og 32mb ram)jeg har lige formateret harddisken, for at installere dansk windows 98, istedet for engelsk. Problemet er at da det kørte med eng win98 kunne jeg køre i en opløsning på 800x600, (hvilket er det højeste skærmen kan holde til)men nu kan jeg kun køre i 640x480 med 16 farver.
Den køre heller ikke i fuldskærm, kun når man går ind i bios og sætter den til det. Hvilket gør at teksten i windows bliver helt vildt svær og læse.

Er der nogen der ved hvad der galt, og hvordan det kan løses. Eller bare har en ide om det, så smid et reply af.

-Apollo

p.s. hvis der mangler point så sig til.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
15. maj 2002 - 12:51 #1
Du skal finde den rigtige  driver til dit grafikkort. Så vil det komme til at virke.
Avatar billede Chewie Novice
15. maj 2002 - 12:52 #2
Det lyder som det er driveren den er gal med
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. maj 2002 - 12:52 #3
du skal installere grafikkortet?

under enhedshåndtering, hvad står grafikkortet som (standart vga??)
Avatar billede Chewie Novice
15. maj 2002 - 12:53 #4
tlauersen>> 57 sek ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. maj 2002 - 12:55 #5
Avatar billede apollo Nybegynder
15. maj 2002 - 18:33 #6
Mit grafikkort som computeren selv fandt driven til hedder "standart PCI-grafikkort(vga)" he he...

-Apollo
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. maj 2002 - 13:35 #7
apollo => hvad hedder den NEC mere end NEC? der må være et model nummer?
Avatar billede apollo Nybegynder
20. maj 2002 - 18:30 #8
den hedder "Nec Versa 27660MT" på under siden står der "MODEL PC-6863-91854"
jeg har også fåndet ud af at når man starter den op, så i ca. ½ sek er der et fuldt billede af noget Dos i farver.
håber det kunne hjælpe.