Avatar billede -ulli- Nybegynder
21. maj 2002 - 08:59 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

tdc og penge..

Hej

TDC har lige lukket mit Bredbånd|ADSL+telefon abonnement pga manglende betaling sidste mandag. Jeg ringer og snakker med dem og siger at jeg først kan betale den 1/6. Dvs 3 uger uden net hjemme :(

Men så er mit spørgsmål: Kan TDC tillade at kræve penge for de 3 uger jeg ikke kan bruge mit abonnement, nu hvor de har lukket det?

Ellers må jeg jo skaffe pengene nu og betale, da jeg ikke gider betale for en ydelse jeg ikke kan bruge.. :(
Avatar billede cpjg Nybegynder
21. maj 2002 - 09:10 #1
Nej det mener jeg ikke de kan. De kan ikke tillade sig at kræve penge hvis du ikke for nogen ydelse tilgengæld...
Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at snakke med en advokat om det (det ville jeg gøre).

Men 3 uger uden net hjemme... Det lyder jo direkte som brud på menneskerettighederne.
Kan du ikke få skaffet internet inden de 3 uger vil jeg anbefale dig at gøre således:
1.Få Cybercity-abonnement. Alle mine venner siger det er 10 gange bedre og billigere end TDC.
2. Lav en hadeside omkring TDC!

P.S. Havde TDC lukket internet forbindelsen hos MIG, havde jeg omgående lagt sag an og krævet erstatning i mia.-klassen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. maj 2002 - 09:11 #2
du har garanteret skrevet under på noget, så du sidder i saksen!
du kommer nok til at betale for de 3 uger! :0(

Jeg har prøvet det med min mobilos, og der var ikke noget at gøre..
Avatar billede cpjg Nybegynder
21. maj 2002 - 09:15 #3
Nej, nej nej!!!! LAD VÆRE MED AT BETALE!

Boykot TDC, og skaf dig et Cybercity abonnement.
Avatar billede askhoej Praktikant
21. maj 2002 - 09:21 #4
-ulli- >> skynd dig at betale de penge så du kan få det Internet tilbage, det er sq da ikke til at leve uden!

Du må kunne låne nogle penge af en rig kusine ellers må du samle flasker et eller andet sted, det er ihvertfald ikke besværet værd at skifte udbyder, hvilket sikkert vil betyde endnu længere tid uden Internet.

/Martin A
Avatar billede padde Nybegynder
21. maj 2002 - 09:37 #5
Jeg tror måske godt de kan tillade sige at opkræve penge, da der er et opsigelsesvarsel på tjenesten, som du ikke har overholdt... ?
Avatar billede wipeout Nybegynder
21. maj 2002 - 09:38 #6
Nej tag ikke Cybercity de røvrender folk, og de gør det samme som TDC med opkrævning efter en nedlukning, og vil ikke godtage man betaler 2 dage efter betalingsdatoen at all, så er forbindelsen lukket indtil de får deres betaling, samtidig skal du så betale for den tid du ikke har internet.

Nej de er dyre nu, TDC koster ca. 850 cybercity koster 900 for deres største 2 mbit, men hvis du tager TDC løsning hvor du også betaler for dit fastnetabonement kommer din 2 mbit til at koste 945, altså 45 kroner mere, men du spare jo ca. 160 i kvatalet på dit fastnet abonement.

Cybercity er det værste gang pis jeg nogen sinde har haft, er ved at skifte fra Cybercity til tDC efter de har røvrendt mig ca. 10 gange, og mine venner har været ude for det samme, og deres forbindelse er så skod så det vil noget i ny og næ mister jeg forbindelsen på grund af dem.

Og det med de 3 uger, ja de må godt, da du jo er bundet af et måndligt abonement, og derfor skal du jo betale for en ydelse som detsvære ikke er der, eller sådan påstår cybercity det til mig, og hvis de kan og har vundet en retsag på det (det påstår de) så kan TDC også vil jeg skyde på :-(. Men prøv da at ligge sag an det kan kun gå galt!!!
Avatar billede padde Nybegynder
21. maj 2002 - 09:38 #7
cpjg > Jeg kan heller ikke lide TDC, og har en million grunde til at boykotte dem... men da ikke fordi man selv har begået en fejl og forregnet sit budget :-)
Avatar billede wipeout Nybegynder
21. maj 2002 - 09:45 #8
padde --> Ja ja, og hvad er dine grunde så????
Avatar billede padde Nybegynder
21. maj 2002 - 10:05 #9
bla har de optaget mit firma på deres gule sider uden af spørgen om lov... - bare sendt en regning :-)
Avatar billede cpjg Nybegynder
21. maj 2002 - 10:19 #10
Hm... okay, så er TDC vel bedre.

Nu vil jeg helst ikke stå i samme situation som -ulli- så derfor:
Kan man ikke lave en ordning, således at man ikke selv skal sørge for at betale regningen? Altså så det hele bare foregår automatisk mht. betaling?
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. maj 2002 - 10:26 #11
cpjg:
budgetkonto hos ens bank er en god ide hvis man ikke selv kan finde ud af det - hver mdr. trækkes xxxxx kr til de faste regninger såsom husleje, net, telefon, bil osv...

ellers: Lav en konto og sæt selv (aut fra banken) xxxx kr/mdr hen til de ting der kommer "pludseligt" som fx. net, telefon osv.
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. maj 2002 - 10:27 #12
og PBS er måden at betaling aut. sker
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. maj 2002 - 10:32 #13
I glemme altså lige en ting Som Metal Hansen også påpeger, så har du sikkert skrevet under på en kontrakt, og derfor kan de så og sige gøre som de vil så længe det står inden for kontraktens reglsæt, Et firma som TDC laver ikke bummerter ved at gøre ting som ikke stå i kontrakten, så du er bundet af den og hvis du ikke betaler dem så vil det kun føre til

Rykkergebyr
Inkassosager
Advokat selær
Fogderet omkostnoinger

Altsammen skal betales af dig, så det billigste er at betale den så snart du kan,
Endvidere vil jeg lige give et godt råd, Vælg CC de har aldrig Røvrendt mig, Kun leveret varen som de skulle. og der kan du lave aftaler også, Men virksomheder skal også holde et reglsæt derfor kan man ikke forlange urimligheder som at de åbner for dit net, uden du har betalt

MC
Avatar billede -ulli- Nybegynder
21. maj 2002 - 11:03 #14
takker..

må hellere betale en af dagene så.. så jeg får lidt for pengene
Avatar billede wipeout Nybegynder
21. maj 2002 - 13:36 #15
Nej det har du ret i MC, men jeg ved at Cybercity køre skod her er et eksempel fra min ven, han skulle have en forbindelse hos Cybercity, det blev bestil til hans onkel i hans navn og alt det der og det kom og virkede til tide, han blev så glad så han ville også have en hjemme han ringer og bestiller hos dem i hans navn igen, teknikkeren kommer sætter udstyret op, men routeren kommer ikke, han ringer og høre hvorfor, de kommer med den ene latterlige undskyldning efter den anden, efter ½ års press får han sin router, i mellem tiden har de opkrævet pengene af ham for det havle år, nu er routeren kommet, men af en 2 mbit forbindelse vil de kun levere 512/512kbit forbindelse, men de taksere ham stadig for 2 mbit, det er først når han fortæller han har bestilt en gang i hans navn til sin onkel og han vil skifte til TDC at de tager sig sammen, levere varen og giver ham en undskyldning, men pengene får han ikke tilbage.

Okay her er hvad jeg har opblevet i de snart 9 måder jeg har haft dem:

1. okay jeg skulle flytte værelse så jeg meddeller dem at jeg flytter værelse, det var iorden, men så må jeg ligepludselig ikke det, og de lukker for min forbindelse da der ikke var nok kobber påstår TDC lige pludselig siger cybercity (TDC siger noget andet), jeg går i 3 måneder uden Internet hvor jeg SKAL betale, grunden til jeg får min forbindelse genåbnet er fordi jeg tager sagen i egen hånd flytter kablet af mig selv, (Koster 5000 kr. hvis TDC opdager en privat person gør det, og inden i så tror noget vil jeg her pointere at jeg er datafagteknikkerelev i TDC under deres Installation derfor må jeg gøre det uden TDC teknikker på besøg).

2. Nu bruger jeg så 2 måneder hvor jeg ikke skal betale bare for at få min forbindelse igen, jeg snakker med en medarbejder som siger, at Cybercity har lavet en fejl og give TDC skylden for deres egen dovenskab, samt hun sender mig parpire der kan bevise det, hun glemte sin underskrift hvilke gør jeg ikke kan bruge dem, hun blev forresten fyret dagen efter da Cybercity ikke vil have det, samme dag bliver 3/5 af alt hvad der er sket i min sag slettet (sikkert fordi  jeg har ret i hvad jeg mine anklager), mystiks ikke?? Jeg ringer ind for en overordnet i røret (tror jeg), men det viser sig senere hun bare er en medarbejder der fik afvide af sin overordnet hun skulle spile chefen for afdelingen til mig, det fant jeg ud af en anden gang da hun ikke opdagede med det samme at det var mig der ringede igen hun dummede sig gevaldigt. Jeg får lang om længe efter som sagt 2 månders slid min forbindelse op at køre.

3. Okay en fordel, jeg får lov til at køre i 3 måneder gratis da jeg jo har betalt dem for meget.

4. Min forbindelse kommer og går med jævne mellem rum samtidig med at Kunderservice lukker min forbindelse i ny og næ både med og uden grund, og deres service er bygget så dårligt op at du skal betale penge både for at snakke med deres Kundeservice og Tekniskeservice, og ikke engang deres egen tekniskservice kan åbne for en forbindelse hvor de selv har måtte inrømme at der er noget galt oppe i deres kundeservice afdeling, jeg har endag fået af vide op til flere gange af deres jeg support center jeg burde skifte selskab, når de læser hvad der er sket i min sag hver gang jeg har problemmer, som de selv siger jeg er blivet røvrendt grusomt og bliver snydt for vildt LÆG MÆRKE TIL DET ER DERES EGEN SUPPORT CENTER, og som de siger jeg er ikke den første. Deres kundeservice stinker.

5. Nu så i ikke tror jeg roser TDC, jeg har bare opblevet en bedre kundeservice når jeg snakker med dem om det.

Men tilbage til emnet, du burde bare betale ved hjælp af PBS det gør jeg og det virker da indtil vidre.