Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 16:20 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Børne Porno

Neeeej hvor er jeg dog heldig Nooooooooooooot

I sidste uge anmeldte jeg en side med BP. på nettet via politiets anmeldelses side, Nu er jeg rendt ind i noget igen via et dansk site der linkede til dette.

Dvs. da jeg trykkede på et link sprang ger "Som alle ved" Millioner af sider op, Jeg lukkeded alt på Alt +F4 og det var sku en kamp.

Så blev jeg i tvivl om hvad jeg havde set, og trykkede igen og alt det lort sprang op igen, Mig om i adresse linien Ctrl + C og fik alt lukket via Alt + F4 igen. får det var skam rigtigt hvad jeg havde set

Hvad gør jeg nu
Jeg mener at jeg anmelder B-Porno 2 gange i løbet af 2 uger ser da lidt mistænkligt ud, Og jeg vil meget gerne slå fast med STORE 7" søm at JEG IKKE SØGER EFTER SÅDANNE NOGET, Jeg har for good saith en 5 mdr dreng selv.

Men 2 Anmeldelser på 2 uger, Maler jeg fanden på væggen eller hvad

Vær sød at besvare mig på mine bange andelser.

MC - Skal lige ud og brække mig :-(
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 16:22 #1
Tværtimod. At du anmelder dem når du ser dem, er udelukkende en god ting.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 16:23 #2
Adressen Copyéde jeg for at kunne anmelde det på politiets side
MC
Avatar billede cdc Novice
22. maj 2002 - 16:23 #3
anmeld alt du ser, det kan også gøres anonymt via red barnets hjemmeside
Avatar billede seraphiel Nybegynder
22. maj 2002 - 16:23 #4
Synes det er helt ok..
Klamme svin der laver sådan noget lort..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 16:24 #5
Selvfølgelig anmelder jeg det for det er sku min borgerlige pligt, men 2 gange på 2 uger ser lumskt ud syntes jeg selv

Men jeg vil selv mene at jeg var 11111111% uforskyldt i det da det var via et dansk Recpektert Sex site

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 16:26 #6
de burde vel egentlig også have besked, "det danske site"
MC
Avatar billede schaefner Juniormester
22. maj 2002 - 16:26 #7
Hvad er Recpektert ?
Avatar billede seraphiel Nybegynder
22. maj 2002 - 16:27 #8
Ja.. Måske kan de ikke gøre for det ?.. De kører nok et bannersystem som DanBan eller noget..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 16:27 #9
Et site der tit reklamere i Ex Ekstrabaldet og på flere alm sider

MC
Avatar billede seraphiel Nybegynder
22. maj 2002 - 16:29 #10
Snak med dem.. :)
Avatar billede microtec Nybegynder
22. maj 2002 - 16:32 #11
Nu har jeg brugt nettet dagligt de sidste 6-7 år, og jeg er ALDRIG støt på den slags.

Tror du ikke su skulle overveje, hvad det er for nogen sider du besøger? Den slags finder man ikke "tilfældigt". Som du ved er det ulovligt, og cirkulerer kun i lukkede kredse.

Hvis du er uheldig, banker politiet på din dør næste gang de har optrævlet en børnoporno-ring, fordi dine digitale-fodspor viser du har besøgt de pågældende sider.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 16:34 #12
ja lige netop den form for menesker som dig er det jeg er bange for

Jeg kan sige at linket på den recpekterede Sex site faktisk ligger på Extrabladet site. Mere vil jeg ikke sige da jeg på den måde vil opfordre til at folk skal kigge på det

MC
Avatar billede klud Praktikant
22. maj 2002 - 16:39 #13
microtec, nu skal du fandme passe på, fordi du har surfet rundt i de sidste 6-7 år og ikke stødt på noget usædvanligt, er der da absolut ingen grund til du begynder med sådan beskyldninger, dybt rystende.
Jeg kan kun holde med alle de andre,,,, det svineri skal stoppes, og det skal stoppes nu,,,, jeg mener personligt at alle der har medvirken til at sådan noget bliver produceret og distribueret bør sættes i det vildeste fængsel, med en tatovering på Panden hvor der står "JEG ELSKER BØRNESEX", så kan de sku lære det.
mc.lucifer, du skal absolut ikke lytte til det han siger, mht. at han har surfet på nettet i 6-7 år. Min kære fader, har fået puter indenfor det sidste år, og allerede nu har han oplevet ting på nettet som jeg aldrig har hørt om, altså forskellige dialup og lign. når man er uerfaren på nettet(ikke at jeg siger du er det) gør man tit ting anderledes, end vi velbevandrede netmennesker.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 16:44 #14
microtec, så har mc.lucifer nok ikke noget at skjule, hvis politiet skulle dukke op. Det er helt rigtigt at anmelde det, om det så er 1 anmeldelelse om dagen.

Man kan godt tilfældigt komme ud på sådanne sider. Jeg surfede efter inspiration til design, et klik på et banner, og man har pludselig så mange åbne vinduer, at scollbaren kommer frem i proceslinien. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at man surfer på frække sider. Jeg er stødt på 3 sider med børneporno på den måde, som konsekvent blev medt til Red Barnet. Fortsæt med at melde det, hvis du falder over det, mc.lucifer. Jeg tror der er mange mennesker, der bliver glade for hver ring der bliver optrevlet.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 16:44 #15
så nu er det anmeldt.....

MC
Avatar billede microtec Nybegynder
22. maj 2002 - 16:46 #16
mc.lucifer >> Det var IKKE fordi jeg er forarget (og det vil dem der modtager en anmeldelse heller ikke være).

Det er ment som en advarsel. Når du har været på en sådan side, er der masser af spor efter dig. Netop den slags spor politiet bruger når de efterforsker børneporno.
Du risikerer at blive hentet til afhøring næste gang de optrævler en børnoporno-ring.
Politiet har flere gange advaret mod at man i god tro sidder og søger efter børne-porno for at anmelde det, netop af samme årsag.

klud >> JA; selvfølgelig skal det anmeldes.
JA, naturligvis har jeg sel mistænkelige ting gennem de 6-7 år, men ALDRIG børneporno. Der er alt mulig grund til at holde sig LANGT væk fra sider, der linker til den slags.
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 16:48 #17
Nej, politiet har jo ikke nogen beviser for at du kigger på børneporno (hvilket du vel heller ikke gør).

Jeg ser ikke noget lumsk i at anmelde børneporno, uanset hvor mange gange man gør det (medmindre man anmelder den samme side 3 gange på en uge vil jeg som politibetjent nok synes du er lidt irriterende).

P.S.:
Det er fandeme klamt at lave børneporno. Jeg har aldrig set børneporno og jeg VIL heller ikke se det.
Avatar billede microtec Nybegynder
22. maj 2002 - 16:49 #18
steen_hansen >> Hvordan kan politiet se af de digitale spor om mc.lucifer har været der tilfældigt eller om han er "gammel gris i netundertrøje"?
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 16:52 #19
Han kan vel påvise, at han har anmeldt det. Desuden er det ikke ulovligt, hvis du ryger ind på sådan en side, men det er ulovligt, hvis du har materiale liggende på din HDD, som du har gemt.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 16:54 #20
Mange mennesker ryger uforvarende ind på den slags sider. For ikke at tale om dyresex, bæh og hvad ved jeg.
Avatar billede microtec Nybegynder
22. maj 2002 - 16:57 #21
steen_hansen >> Nope, IKKE børne-porno, men ofte dyresex, teenager-sex og hvad det ellers kaldes, men ALDRIG børneporno ved en tilfældighed.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. maj 2002 - 17:05 #22
syntes lige jeg ville kommentere! én ting er at de svin ligger billeder af uskyldige børn ud på nettet, men for et par måneder siden var jeg vruger af kazaa, og der kom jeg ind på en computer der var spækket med sådanne billeder, der var over 6000. jeg skrev så ind til support'en og de anmeldte brugeren! siden har jeg ikke villt røre sådanne p2p af frygt for at møde det igen!

Mr bob
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 17:12 #23
Jo, microtec, også børnepornosider. Jeg har som sagt oplevet det tre gange, fordi jeg ganske uskyldigt fik trykket på links, som ikke indikerede spor om sex overhovedet.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 17:14 #24
Men man lærer at sortere i de sider man surfer på, rigtigt. Er det en halvskummel side med koder til parabolen, "hacker-tricks" m.m. er jeg hurtigt smuttet igen.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2002 - 17:16 #25
jeg kan oplyse at mine nu "2" anmeldelser har afgivet 2 kviteringer fra politiet på at de har modtaget mine anmeldelser, så dette må jo være bevis nok, men skal jeg selv tage kontakt til den danske site eller gør politiet dette, jeg skrev i min anmeldelse at det var via den side jeg var kommet ind.

MC
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 17:17 #26
Du skal ikke gøre mere. Har politiet fået din anmeldelse, tager de den fra der.
Avatar billede microtec Nybegynder
22. maj 2002 - 18:18 #27
Jeg tror ikke på at det er børne-porno, der popper op. Det er ulovligt, og man kommer ikke uforvaren til sådan noget svineri.
Jeg er sikker på at der er tale om "Teen-sex" eller hvad de nu kalder det. Altså noget, der er lovlig (man kan diskutere moralen).

Man kommer IKKE til børneporno fra et site, der er link til fra Ekstra-Bladet. Det er der ingen i Danmark der vil, eller tør, lægge navn og server til.

Det er noget vrøvl at man "vader" rundt i børne-porno når man surfer på nettet. Det er der, men man skal selv opsøge det.
Jeg vil fastholde at jeg ALDRIG er faldet over børne-porno gennem den tid jeg har haft adgang til internet (6-7 år).
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 22:05 #28
Hvad DU har været ude for i en tidsperiode på 6-7 år, eller IKKE har været ude for, er én ting.

Hvad JEG og andre har været ude for, er en anden ting. Hvis jeg siger det er sket, så er det sket. Så er det ikke for at gøre mig interessant, eller fordi jeg er en lystløgner. Så er det fordi det er sket. At du har et problem med det, det er DIT problem.

Jeg har ikke nævnt noget noget EkstraBaldet. Jeg har snakket om at surfe tilfældigt, ikke at opsøge det. Vær venlig at læse hvad jeg skriver, inden du dømmer.
Avatar billede microtec Nybegynder
22. maj 2002 - 22:39 #29
steen_hansen >> Læs selv hvad JEG skriver. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at DU nænvte Ekstra-Bladet. Det har mc.lucifer

Når jeg skriver "steen_hansen >>" er det henvendt til DIG. Når jeg ikke skriver noget er det til alle. Der er også andre end dig i spørgsmålet.
Avatar billede microtec Nybegynder
22. maj 2002 - 22:40 #30
steen_hansen >> Måske du lige skulle læse din egen mini-site en gang ;o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. maj 2002 - 23:03 #31
Amen!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2002 - 07:05 #32
microtec, hvis jeg siger jeg har været udsat for det, så har jeg været udsat for det. Hvis du så gentagne gange siger "Det har du ikke" og mere end antyder, at jeg er fuld af løgn, så bliver jeg sq sur. Du sad, så vidt jeg husker, ikke ved siden af min skærm, da det skete.

Ja, vi skal være tolerante over for hinanden, og ikke få flere folk til at flygte herfra. Men jeg har for dulen da lov til at sige fra, hvis folk kalder mig for en løgner. Sådan er MIN opfattelse af dine udtalelser. Eller hvad?

"steen_hansen >> Nope, IKKE børne-porno, men ofte dyresex, teenager-sex og hvad det ellers kaldes, men ALDRIG børneporno ved en tilfældighed."

"Jeg tror ikke på at det er børne-porno, der popper op. Det er ulovligt, og man kommer ikke uforvaren til sådan noget svineri."

I håbet om fordrageligt samvær

- og gensidig respekt

PS: mc.lucifer: Hvis der ligger et link på EkstraBladets hjemmeside, bør du netop gøre dem opmærksom på det, så de kan få fjernet linket og anmeldt siden. Jeg tror ikke, at EkstraBladet har interesse i at have snavs liggende, tværtimod.
Avatar billede microtec Nybegynder
23. maj 2002 - 09:29 #33
steen_hansen >> Beklager meget, hvis du føler jeg kalder dig en "løgner". Det gør jeg ikke, og det mener jeg skam heller ikke.

Min pointe er at mange har den fordom, at internet er fyldt med børne-porno. Det er der helt sikkert derude, men man ser det ikke, hvis man ikke selv opsøger det.
Når du og andre hævder at have fået pop-up vinduer med tilbud om børne-porno, mener jeg det er en misforståelse. Det I har set er diverse sex-sider med unge teenager. Børne-porno foregår ikke så åbenlyst, men i lukkede kredse, hvor folk først bliver lukket ind når de er blevet set lidt an.

Jeg siger ikke I "lyver" når i siger I har set børne-porno, men derimod at i "tror" I har set børne-porno.
Jeg finder det specielt helt usandsynligt at der skulle komme pop-up´s med børne porno fra et link fra et dansk medie som EkstraBladet.

Jeg mener bestemt at børne-porno skal anmeldes lige på stedet. Man skal bare passe på at man ikke "ser" det alle steder, og på den måde er med til at bekræfte fordommen om at internet flyder med børne-porno.

Min anden pointe til mc.lucifer var at han skulle holde sig væk fra sider, hvor der er mistanke om den slags ting. Det er ikke smart at begynde at lede efter noget man tror var børne-porno, da man efterlader digitale fodspor, der kan give problemer senere.

PS: Det var dit indlæg 22/05-2002 22:05:07 som jeg syntes blev lige lovlig personlig og hård i tonen.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
23. maj 2002 - 09:34 #34
Lige en ting "Til orientering"

Det var ikke via Ekstrabladet linket lå men det danske site reklamere den vej igenem og siden er fyldt med "LOVLIGT" pornografisk materiale og desværre lå der bland alle de andre links et link der indeholdte det angivet materiale

Dvs, jeg har ikke opsøgt de da det er en tjeneste med 110% uskyldigt materiale, jeg kunne forstille mig "Kun et gæt" at folk kan tilmelde et link til siden og da de har mange link har de måske ikke nået at kigge på lige netop dette link. ellers er siden indhold blevet ændret

For at rense min person for anklager om pædofili paster jeg lige min anmeldelse her

Dette er en bekræftelse på at De har lavet en anmeldelse på anmeldelse.politi.dk.

De må ikke lave nogen ændringer i denne tekst, men blot sende den tilbage præcis som De modtog den.

Derefter vil Deres anmeldelse blive behandlet snarest muligt.

Hvis Deres anmeldelse angår børnepornografi, og De i den forbindelse skulle have kopieret / downloadet børnepornografisk materiale til Deres egen PC, bør De slette dette med det samme, idet De ellers risikerer at overtræde straffelovens § 235.

Deres anmeldelses id er : qwerEDLsW2IWUqQ=

MC
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2002 - 17:02 #35
Godt ord igen, microtec.

Jeg har også været på nettet en del år nu, jeg mener jeg tegnede mit første abonnement i 1995. Det er også lige meget hvor mange, men i de 7 år er jeg tre gange stødt på billeder af nøgne piger i alderen fra 4-5 år til 10-12 år. Vil jeg tro, det er svært at bedømme. Og du har ret, de to af gangene var det ikke decideret porno. Pigerne poserede nøgne, men der var ikke seksuelt samvær med andre involveret. Men det var det den tredie gang. Man så voksne mennesker have alle former for sex med piger, der vel ikke havde været mere end 6-7-8 år gamle.

De sider kom frem, da jeg surfede på tilfældige sider og trykkede på forskellige links, som ikke indikerede noget som helst om porno, ikke engang bare damer. Men et tryk på et link åbnede som sagt så mange sider, at proceslinien blev udstyret med en scrollbar. Da jeg begynder at lukke vinduer ned, ligger de sider blandt alle de andre. Mange af de åbne sider var link-sider til andre frække sites (adult). Men tre gange er jeg så stødt på børn, hvoraf den ene side viste billeder af voksne mennesker, der havde sex med småbørn.

Alle tre gange anmeldte jeg det. De to af gangene til Red Barnet, den tredie gang til politi.dk. Så uanset hvordan du vender og drejer det, kan du godt være så (u)heldig at ramme sider med børneporno. Jeg fik en mail magen til den ovenstående, som mc.lucifer har lagt.

Uheldig, fordi det forekommer. Heldigt, fordi man med sin anmeldelse kan være med til at stoppe det svineri.

Hvis politiet direkte har advaret mod at søge efter sider med børneporno, fordi man kan risikere at komme under mistanke, så synes jeg formålet med anmeldelser er helt ved siden af. Jeg kan forestille mig, at f.eks. mc.lucifer ikke har den store lyst til at involvere sig, næste gang han skulle være så uheldig at rende ind i den slags. Hvis det bliver konsekvensen, fordi man er bange for uretmæssigt at blive beskyldt for at surfe efter børneporno, så burde Red Barnet og politiet lukke for deres anmeld-børneporno-sider. Så kan vi alle sammen bare vende det blinde øje til det, der foregår. Ude af øje, ude af sind.

Hvis ikke du er i besiddelse af børneporno i dit hjem, hverken i elektronisk eller trykt form, hvis din samvittighed er i orden, så synes jeg der er al mulig grund til at anmelde det. Den slags kan ikke straffes hårdt nok og bør stoppes konsekvent.

mc.lucifer, jeg synes det er prisværdigt af dig, at du har haft hår nok på bollerne til at anmelde det. Det er for mig at se det eneste rigtige, og bør være det for ethvert velfungerende menneske. At du bliver grebet af usikkerhed forstår jeg godt. Jeg ville have det MEGET skidt, hvis der pludselig stod to granvoksne politibetjente uden for min dør med en sigtelse og en dommerkendelse. Uanset om man er skyldig eller ej. Jeg tror jeg ville få tynd mave lige pludselig.

Jeg synes det er lige så flot af dig, at du tager det op i dette forum. Er vi bange for at snakke om det, fordi vi dermed også er bange for at mistænkeliggøre os selv, så får det lov til at florere. Selvfølgelig skal det anmeldes. Jeg synes det er helt fint med en debat, det bør ikke være tabu at diskutere sine holdninger. Heller ikke om anmeldelse af børneporno. Tværtimod.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2002 - 17:06 #36
Skulle der tilfældigvis være en medarbejder fra Red Barnet eller politiet blandt Ekspertens's brugere, som direkte har med disse sager at gøre, kunne det være spændende at få en kommentar.
Avatar billede delwin Nybegynder
23. maj 2002 - 23:23 #37
hvis jeg lige må blande mig.. jeg har arbejdet en del i den mere erotiske del af netbranchen.. og har desværre set lidt af hvert..

Det som mange af os opfatter som børneporno er i juridisk forstand ikke børneporno.. Hvis du ser et popup vindue fra fx. lolita.ru som er (eller var.. ved ikke om den eksisterer mere) en af de ubehagelige sider, ville du sikkert sige med det samme at det var børneporno.. og jeg ville være enig.. men juridisk er et billede af et barn nøgent i sig selv ikke ulovligt.. der skal være seksuelle undertoner.. eller direkte seksuelle handlinger indvolveret før det bliver klassificeret som børneporno..

at vi så er nogle der mener at de regler skal strammes er så noget andet.. men man skal jo også passe på ikke at gøre farmand der ligger et billede af sin lille nyfødte på nettet i sit adamskostume til pædofil.. han er nok bare stolt over at han kunne lave sådan en..

i min tid som erotisk webmaster, var jeg en del af et community der hedder www.tomsnewbiebooster.com og derigennem har jeg lært en masse mennesker at kende som har arbejdet meget med disse ting.. jeg ved godt at fordommen er at alle pornowebmastre er pædofile.. eller forsøger at tjene penge på pædofile.. men i virkeligheden er størstedelen meget engagerede i at støtte foreninger mod børneporno..

det jeg prøver at sige er i nok begge to.. microtec og steen hansen.. har lidt ret.. microtec i at det nok ikke var juridisk set rigtig børneporno.. og steen hansen i at det med de fleste øjne nok er mere end rigeligt rigtigt til at det er noget svineri..
Avatar billede funguy Nybegynder
23. maj 2002 - 23:28 #38
Vi kan vel alle være uheldige at ramme 2 dårlige sider med korte mellemrum! Jeg synes ikke det er en dårlig ting! Jeg synes du skal anmelde det, og så skide på om du virker mistænkelig!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2002 - 23:46 #39
delwin, jeg gav også micritec ret i, at det ikke er alt, der er porno. På de to første sites poserede børnene, og det var tydeligt, at det var for pædofile. De billeder var ikke lagt ud på nettet af en stolt far. Men den tredie og sidste side VAR porno.

Min pointe var en helt anden: Nemlig at man sagtens, helt uforvarende, kan rende ind i det snavs. Det sker altså fra tid til anden, desværre. Der findes ... hvor mange milliarder hjemmesider i dag?
Avatar billede capri Nybegynder
24. maj 2002 - 01:14 #40
Jeg ved ikke om min kommentar passer ind her. Men den komme nu alligevel da jeg trænger til at skrive om det.
Jeg synes at ALT børneporno SKAL anmeldes. Folk må jo være syge hvis de kan finde på at lave den slags. MEN MEN MEN.....Det er som om at man ikke må snakke om det, og det medfører en slags hysteri omkring det.

Min kæreste har lavet en hjemmeside til børn. Den indeholder malebog og grafik, konkurrencer og meget andet for børn. Den indeholder også lidt info om vores søn. Og der er et lille billedegalleri på det.
Problemet er at der i hans gæstebog er skrevet 3-4 meget grimme kommentar. Det i sig selv er MEGET ubehageligt da vi ikke kunne få adgang til at redigere i gæstebogen. Men det VÆRSTE er at for 2 dage siden ringede de fra den lokale politistation. Vi var blevet anmeldt anonymt p.g.a de grimme kommentar som folk åbenbart ikke kan lade være med at skrive!!!
Men pludselig mistænker den lokale betjent OS for at lave en side med billeder af børn i grimme situationer.
Jeg blev utroligt rystet, og vidste ikke hvad jeg skulle sige.
Men jeg begynder at bore i det. Og det viser sig at hun(betjenten) har rendt rundt i byens børnehaver med et billede af min søn, for at finde ud af hvor han bor.For nu skal hun optrævle børneporno.
Jeg blev MEGET gal. Og da jeg forklare at vores side BESTEMT ikke indeholder disse former for billeder osv. kan hun godt se at hun har taget fejl. TAGET FEJL.....Det viser sig at hun slet ikke har set siden. Kun kigget på forsiden og i gæstebogen. for som hun sagde: det har jeg da ikke tid til!! Så nu har hun gjordt så dem der ikke kender os måske tror at vi er mistænkte i sådan noget FØJ!!
Jeg har nu fået RED BARNET til at kigge på siden. De synes at det var fuldstændigt vildt det betjenten gjorde, og støttede os 100%. Bag efter ringede jeg til rigspolitiet og spurgte om det kunne passe at hun kunne gøre sådan mod os. Især da vores side er tildmeldt FIBP. Og det synes de heldigvis IKKE at man kunne. tvært imod synes de at det var en sød side vi havde. De vil så tage kontakt til hende og forklare hvordan hun BURDE have gjordt.
Men skaden er jo sket. Hun har rendt rundt i byen med billedet af min søn. Sladderen går sikkert nu. OG VI HAR INTET GJORDT. Bare fordi hun ikke havde tid til at tjekke vores side først!!!!
Så jeg håber at betjenten og dem som har skrevet de ting i gæstebogen SKAMMER sig. Hold da op...det må være den længste kommenetar herinde. Undskyld......trængte bare til at komme af med lidt af min bekymring. Skal nok stoppe nu

Cap
Avatar billede capri Nybegynder
24. maj 2002 - 01:35 #41
og til mc.lucifer.....Så synes jeg nu altså at du gjorde det rigtige. ALT børneporno skal sq MELDES. Tvivler stærkt på at politiet tænker dårligt om dig af den grund*S*. Tværtimod
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. maj 2002 - 01:38 #42
Nu har jeg fulgt debatten her lidt fra sidelinien - Egentligt til at starte mest fordi jeg frygtede at diskussionen kunne afkomme ubehaglige bemærkninger. Heldigvis har det vist sig meget at folk trods alt har så meget respekt for emnet at det ikke har været nødvendigt at blande sig som co-admin.

Nå det så er sagt kan jeg jo ikke undsige mig at have fulgt debatten af interesse også (nej nej nej - Lad nu være med at gætte på hvorfor ;-)  )

Selvfølgelig skal alt hvad der ligner BP anmeldes. Det må der ikke herske nogen tvivl om. Hvordan nogen overhovedet kan  få den op og stå endsige "lege" med deres egne børn er så klamt at jeg personligt gerne så dem tatoveret som jøderne blev det under 2. verdenskrig (bare en sammeligning).

Capri - Jeg synes bestemt det passer ind - Alle sider af en sag er jo vigtige - Vi får dog næppe nogle voksne til at stå frem og skrige : "Jeg elsker Lise, 12 år og Hestepige fra Herning" - Det kunne jo ellers være interessant at høre hvad der foregår i sådanne folks hoveder.

Capri - Jeg er af den opfattelse af folk der anmelder BP gør det i god tro. Du har været rigtigt uheldig at bliver undersøgt fordi visse tåber har kommenteret på din hjemmeside og det er sgu surt. Omvendt ser jeg hellere én anmeldelse for meget end én for lidt - Hvis du forstår :))

På trods af emnets uhyggelige karakter vil jeg lige sige til jer alle - Det er/har været dejligt at følge endnu en saglig debat på eksperten. I er et dejligt bevis på at vi faktisk her kan tage alle emner op og behandle dem med omhu og respekt. Keep up the good work :))

/Nikolaj
Avatar billede capri Nybegynder
24. maj 2002 - 01:50 #43
jamen mit problem er da ikke selve anmeldelsen....Men MÅDEN den bonde.... af en lokal betjent håndterede den på. Hun kaster rundt med mistanker UDEN at have kigget på siden for pokker. Selv rigspolitiet synes hun var gået for vidt.
Nej, anmeld i bare løs...det gør jeg sq selv hvis jeg ser noget. Men ville bare ønske at det ALLE politistationer vidste hvordan man håndtere en sådan en sag. Der ville jo aldrig have været et problem hvis hun blot havde kigget på siden. Red barnet troede slet ikke at dette kunne ske. Men jeg er jo kun skuffet over dem der har skrevet i gæstebogen....Og utrolig ked af det lokale politi's håndtering.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. maj 2002 - 01:56 #44
capri - Hvis du har dato/tidspunktet for indlægget i gæstebogen, så bør du tage kontakt til din internetudbyder og bede dem "trace" ip'en på de pågældende. De har trods alt pligt til at opbevare den slags oplysninger.

Jo det burdehave været politiet, der havde gjort det, men du kan jo rent faktisk kræve folk dømt for falske anmeldelser. Den slags er næsten ligeså grimt som overgrebene i sig selv.

Et forsøg på trøst - Et godt råd.

/Nikolaj
Avatar billede capri Nybegynder
24. maj 2002 - 02:00 #45
jeg takker......Men lige nu gælder det bare om at gøre så min søn mærker mindst muligt til alt dette her.

Men mange tak for dine råd. Bruger dem jo nok i morgen når humøret er blevet lidt bedre
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. maj 2002 - 02:03 #46
capri - Ja, forhåbenligt går det relativt umærket forbi - For alt i verden må det ikke gå ud over ham :))

Keep up the spirit - Du har noget at kæmpe for :)

/Nikolaj
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. maj 2002 - 08:52 #47
Jeg vil lige kommentere igen...

første da jeg smed dette spørgsål ind, havde jeg også mine tanker, for som i ser ligger jeg jo navn til, jeg kunne have valgt at have lavet en ny bruger og spurgt, men jeg er personligt meget i mod flere brugere på experten så jeg brugte mit eget navn.

Jeg var også nærvøs over at jeg ikke kunne vise mig på experten igen. men dette har "HELDIGVIS" ikke været tilfældet.

Capri>>>Jeg er ked af at høre hvad du har været udsat for, og jeg vil give nikolajdu ret i at Injurier og Bagvaskelse er næste lige så slemt som selve forbrydelsen.

Jeg vil så også lige sitere min kones kommentare da jeg kom hjem og fortalte hende om min rystende oplevelse, Citat: Ricky hvis du var pædofil havde du ikke anmeldt det, men derimod gemt linket i din egen lille private samling

Men min frygt gik også meget på et "Justits mord" hvis man nu røg i fængsel for ufriviligt at have set sådanne noget lort, 3 HA Rockere i spjælet med en der er anklaget for pædofili. det ville ikke blive sjovt, Og hvis folk ryger ind på det, sammen med et par rockere skal det ikke være sjovt, det skal satme gøre ondt, Men et justits mord ville være extremt nedtur

Men som jeg kan se og give Nikolajdu ret i at denne Debat har været saglig og måske et godt emne at debatere

Microtec>>Jeg ved ikke om jeg skal undskylde for at jeg sagde at det var folk som dig jeg var bange for, For jeg forstår ikke helt hvad du mener

Mener du at jeg er selvforskyldt i at have set det lort så vil jeg ikke undskylde
Mener du at jeg har været uheldig, og uforskyldt i det, og du bare gav et råd om at jeg måske skulle holde mig væk for alt hvad der heder sex side i fremtiden så vil jeg gerne undskylde mange gange

MC
Avatar billede microtec Nybegynder
24. maj 2002 - 09:47 #48
mc.lucifer >> Du skal IKKE være bange for folk som mig. Du og flere andre har åbenlyste misforstået, hvad det er jeg siger.

1. Du SKAL anturligvis anmelde børneporno, hvis du mener at have set det. Ingen tvivl om det.

2. Jeg tvivler på at du "HAR" set børneporno. Du "TROR" du har set det. Som sagt har jeg aldrig selv stødt på det.
Jeg har også en enkelt gang selv anmeldt noget jeg fik tilsendt pr. e-mail. Bagefter fik jeg at vide at det ikke var børneporno, men billeder af nøgne børn (vi kan hurtig blive enig om at det heller ikke hører nogen steder hjemme).

3. Jeg gav dig et godt råd, så du ikke kommer galt af sted; Hvis du 2 gange på en uge har oplevet pop-ups med noget der minder om børneporno, må du bevæge dig rundt på nogen ikke helt "stuerene" steder. Hold dig langt væk fra sådanne sider, så du ikke efterlader digitale-fodspor, som senere kan blive del af en politi-undersøgelse (capri´s indlæg forklarer fint hvor ubehageligt det kan være).

4. Til alle; Lad nu være med at bekræfte fordommene om at internet flyder med børneporno. Det gør internet jo ikke. Well, ingen tvivl om at det ligger der, men man får det altså ikke smidt i hovedet hele tiden, hvis man ikke selv leder efter det (eller kommer på skumle sider).

Egentligt skal du give mig en undskyldning (behøver du ikke) :o)
Jeg gav dig blot er godt råd om at holde dig væk fra sider, der har pop-ups, der ligner børne-porno. Derudover siger jeg så at jeg tror du har set noget andet (juridisk set).
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. maj 2002 - 15:40 #49
nikolajdu, jeg forstår godt din bemærkning "hellere end gang for meget, end en gang for lidt". Det siger du jo nok af hensynet til barnets tarv. Men i capri's tilfælde kunne det have ødelagt deres liv, så man skal passe meget på hvad man udreder af en hjemmeside. Politikvinden skulle tvinges til at opsøge alle de personer, som hun har henvendt sig til for at sige, at capri var offer for en misforståelse.