Avatar billede freako Nybegynder
28. maj 2002 - 17:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af 80Gb HDD

Jeg har prøvet at formatere min 80Gb HDD på alle mulige måder, men hvergang den er ved at være færdig med at formatere siger den at formateringen ikke kan fuldføres!!

Jeg har prøvet at køre FDISK på drevet og sat den til at være PRI, derefter har jeg prøvet at formatere med både FAT og FAT32, men uden held

Jeg har også prøve at lave HDD'en i Partition Magic, men heller ikke der virker det.

Hvad skal jeg gøre for at det lykkes?
//Phil
Avatar billede disky Nybegynder
28. maj 2002 - 17:38 #1
lav 2 partitioner på 40 GB.

Er du sikker på din bios understøtter en HD på 80 GB ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2002 - 18:01 #2
Understøtter din BIOS så store diske? - check evt. om der findes en BIOS update på dit motherboards prducents hjemmeside.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. maj 2002 - 09:42 #3
Ellers kunne der jo faktisk også være en fejl på disken.

Hvilken mode? - producenten af harddisken har et diagnoseprogram på sin hjemmeside!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. maj 2002 - 09:42 #4
Mode = Model :-)
Avatar billede freako Nybegynder
29. maj 2002 - 11:26 #5
Min HDD + Motherboard
Seagate Barracuda IV ATA 80GB, ATA/100, 7200rpm
Soltek SL-85DRV3 Socket 478 Bundkort, Via P4X266A
Jeg har lige kørt den seneste BIOS opdatering, men det hjalp overhovedet ikke. I BIOS'en kan man se at den ved at HDD'en er på 80GB...
Tak alt hjælp jeg har fået...
Avatar billede freako Nybegynder
29. maj 2002 - 11:43 #6
Tak for alt hjælp jeg har fået ind til nu.... (skulle der have stået)  :o)
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
29. maj 2002 - 11:56 #7
Windows 2000 har et problem med at formattere partitioner over 32GB hvis
filsystemet er FAT32. NTFS skulle være OK.
Jeg er ved at prøve at finde den relevante artikel fra MS's knowledge base.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
29. maj 2002 - 12:01 #8
Fandt artiklen (Q184006)
Håber det hjælper:

You cannot format a volume larger than 32 GB in size using the FAT32 file system in Windows 2000. The Windows 2000 FastFAT driver can mount and support volumes larger than 32 GB that use the FAT32 file system (subject to the other limits), but you cannot create one using the Format tool. This behavior is by design. If you need to create a volume larger than 32 GB, use the NTFS file system instead.

NOTE : When attempting to format a FAT32 partition larger than 32 GB, the format fails near the end of the process with the following error:
Logical Disk Manager: Volume size too big.