Avatar billede elnino Nybegynder
14. juni 2002 - 21:17 Der er 6 kommentarer

actions i photoshop

Hvordan får jeg min action til at gemme mine billeder som navn + et tal så det bliver en serie

altså

mitbil_1.jpg
mitbil_2.jpg
mitbil_3.jpg
etc...

på forhånd tak

ElNino
Avatar billede prodic Mester
14. juni 2002 - 21:26 #1
Går ud fra at du har fundet ud af det med at optage actionen og bruge den som batch...

Men i batch-dialog boksen har du mulighed for at navngive dine filer - har du prøvet det?
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
15. juni 2002 - 00:53 #2
.....er findes en default action til at at lave webbilleder der navngiver.. ved ikke om det er nok for dig.. :)

file->automate->web photo gallery

/Musse
Avatar billede nicofrench Nybegynder
18. juni 2002 - 13:07 #3
File->automate->Batch... Det er den smarteste måde...
der kan du vælge hvilken folder billederne skal hentes fra og hvilken de skal gemmes i...

1) vælg din action... under source
2) vælg hvor filerne skal komme fra... (folder)

3)(Det med navngivningen)

Destination--> folder: vælg så en folder-->
1. felt:Skriv navn på din billed serie.
2. felt: vælg 3digit serial number( 2 digit serial... for 2 desimaler ect..)
3.felt extension. (hvis denne undlades kammer .filtype ikke med)

dette skulle gøre det.
Avatar billede staz Nybegynder
21. juni 2002 - 08:33 #4
..musse..  >> Hvis han gemmer det som et web gallery så kommer det også med html side, pile og det hele. Så skal han til og fjerne html osv.

Det ville være nemmere som prodic og nicofrench forslår.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juni 2002 - 19:04 #5
kunne du bruge det eller hvad?
Avatar billede staz Nybegynder
30. august 2002 - 08:34 #6
På tide at afslutte måske?