Avatar billede marcbruun Nybegynder
09. august 2000 - 13:15 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Adgang nægtet til visse sider på Internet!!

Hejsa

Jeg går på en handelsskole som kører med win98 og bruger novell client(netware)
IT-driften har spærret en masse sider af som man ikke kan komme ind på. Hvis man trykker på et af de \"ulovlige\" link vises dette:

ERROR
Den forespurgte URL kunne ikke modtages

--------------------------------------------------------------------------------

Under forsoeget paa at modtage URL\'en: http://www.download.com/

Opstod foelgende fejl.

Adgang naegtet.
Adgangscontrolen spaerer for oejeblikket for denne forespoergsel. Kontakt venligst IT-drift hvis du synes siden er fejlagtigt spaeret.

IT-drift er : IT-drift.

--------------------------------------------------------------------------------
Generated Wed, 09 Aug 2000 10:56:51 GMT by IT-Drift (Squid/2.3.STABLE3)

Kan man gøre noget ved dette, når man er en almindelig bruger??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. august 2000 - 13:30 #1
ikke ret meget! det eneste du umiddelbart kan gøre er at klikke på indstillinger og vælge sikkerhed og sætte sikkerhedsniveauet til minimum ok klikke ok! virker det ikke, er adgangen til den site spæret fra serverens side og du bør kontakte it-driften og spørge hvorfor netop den site er spærret!
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2000 - 13:34 #2
Der må vel ikke downloades programmer fra Nettet.
Avatar billede holmager Nybegynder
09. august 2000 - 15:01 #3
Du kan som bruger ikke gøre noget ved dette, da det er administrator som har meldt siden ind i mængden af ulovlige sider. Skal det ændres er det kun administrator der kan gøre det.
Det er gjort da man fra www.download.com ikke kan/vil garantere at det er \"rene\" filer samt at man kan hente programmer/versioner der ikke er godkendt til brug på skolens netværk.
Avatar billede marcbruun Nybegynder
12. august 2000 - 11:06 #4
Jeg takker for jeres svar....