Avatar billede jd Nybegynder
09. august 2000 - 17:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP & XML

Hey,

Jeg ved godt at XML er et MS produkt, men det må da kunne funke med PHP!??

Nå, men jeg er altså ved at lave et gæstebog, hvilket jo er totalt simpelt, bortset fra at ikke lige kan finde ud af hvordan jeg skriver en ny <person> ind i min xml-fil...se:

<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?>
<?xml-stylesheet type=\"text/xsl\" href=\"board.xsl\"?>
<personer title=\"XML/PHP board\">
    <person>
        <navn>Busku Momser</navn>
        <dato>8/8 2000</dato>
        <email>bla@bla.dk</email>
        <url>http://www.noget.dk</url>
        <besked>Hejsa, sseeejtt din XML-nørd</besked>
    </person>
    <person>
        <navn>Jonas Delfs</navn>
        <dato>8/8 2000</dato>
        <email>jonas@fun2000.dk</email>
        <url>http://www.delfs.f2s.com</url>
        <besked>Se mit seje XML-board!!!! :o)</besked>
    </person>
</personer>

Lad nu være med at sige at det kun er asp der kan det! -ik?? :o)

/Jon@z
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. august 2000 - 17:30 #1
XML er en ny standard... ikke et produkt... Det virker fint med PHP ;D

Spørgsmålet er blot hvordan du bruger det ;D
Avatar billede jd Nybegynder
09. august 2000 - 21:29 #2
ok...godt, for det er jo legende let....sej!!! :o)

Jeg har (som i/du kan se) forstået det mest basale, og kan skrive en smule, men som spurgt ovenover, hvordan skriver jeg <person></person> ind i mellem <personer> og </personer>?
-og gerne øverst!

/Jon@z
Avatar billede bromer Nybegynder
10. august 2000 - 17:56 #3
Jeg mener at Tobias Ratz... har skrevet en artikel om det på http://www.phpwizard.net men jeg ved ikke om det er noget du kan bruge. Prøv.
Avatar billede jd Nybegynder
13. august 2000 - 20:44 #4
bromer-> ok tak,...men kan det virkelig passe at der ikke er nogen herinde der er eksperter nok til at svare mig på dansk med et eks.? :o)

/Jon@z
Avatar billede jd Nybegynder
26. august 2000 - 17:45 #5
halloo??? -er her virkelig ingen der har forstand på PHP sammen med XML?
Nå, men så må jeg jo spørge direkte:
Kan det lade sig gøre at smide de 3 første linier fra XML-filen ind i en variabel, og derefter alt andet i en anden?

/Jon@z
Avatar billede jd Nybegynder
29. august 2000 - 20:29 #6
nå, har vist selv fundet ud af det...

/Jon@z